Blaasontsteking, steeds weer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Blaasontsteking, steeds weer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:30

Ik word er nu helemaal kriegel van, en 'hoop' dat iemand van jullie mij misschien in de juiste richting kan schuiven waar ik de oorzaak kan vinden..

Ik loop al ruim een jaar met blaasontsteking, die ondanks de antibiotica kuren niet over gaat. Heb uiteindelijk besloten geen antibiotica meer te slikken omdat het toch niet werkt, en het niet echt bevorderend is voor mijn eczeem. (In overleg met de dokter. Na een tijdje toch weer begonnen trouwens, omdat je de hoop houd dat het 'dit keer wel werkt).

Ik heb veel verschillende antibiotica gehad en ben dan uiteindelijk na aandringen doorgestuurd naar een uroloog. Hier heb ik verschillende onderzoeken gedaan; echo, röntgen, straal test, logboek bijhouden etc. Ook zijn daar nog extra kweken gemaakt.
Hier kwam allemaal niets uit, en ben naar huis gestuurd met dat ik mijn blaas gewoon verwaarloost heb. Kreeg hier medicijnen voor die er voor moeten zorgen dat ik mijn plas weer langer kan ophouden, überhaupt kan ophouden..
Dit moet ik 3 maanden slikken in totaal, dan 6 weken niks, een logboek bijhouden en weer terug.

Echter krijg ik van deze medicijnen enorme hoofdpijn, en het bestrijd alleen symptomen en lost geen oorzaak op. Ik heb namelijk nog altijd blaasontsteking..

Gister maar weer op eigen initiatief urine ingeleverd en werd door de dokter gebeld of ik vandaag nog wat kon inleveren voor verder onderzoek, mijn antibiotica stond alweer klaar..

Is er iemand die dit herkent en wat was bij jou de oorzaak etc?

De dokters assistente raadde me aan om naar een ander ziekenhuis te gaan, en daar de onderzoeken opnieuw te doen / voort te zetten omdat zij niet gelooft dat er niks kan zijn, en de medicijnen vond ze ook maar rotzooi..

rOcky_lofz

Re: Blaasontsteking, steeds weer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:33

ik zou, als ik jou was, naar een ander ziekenhuis gaan, en het daar opnieuw laten onderzoeken,
als ik je verhaal zo lees, denk ik toch dat er meer aan de hand is..

:(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:22

Dat advies zou ik ook opvolgen.
Ik slik zelf cranberry pillen, geen idee of het bij jou enigzins wat zou kunnen helpen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:33

Wat een ellende! Ik zou inderdaad ergens een second opinion laten doen om te kijken of ze daar wel wat voor je kunnen betekenen.
Welke medicijnen krijg je nu?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:34

evt zou appelsap ook kunnen proberen
doordat daar zuurgraat (of hoe je dat noemt) in zit, waar de bacteriën niet tegen kunnen..

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:55

Kan er niks mee verliezen om naar een ander ziekenhuis te gaan, echter heb ik door de onderzoeken die ik nu gehad heb wel stage en schooldagen gemist. Nu ik het examen jaar in ga vind ik het toch wel belangrijk dat ik zo weinig mogelijk mis..

Ik slik geen extra vitaminen oid, zit er wel over te denken om vitamine c/ cranberry te gaan slikken.

Medicijn dat ik nu heb is Vesicare. Ik heb hier een weekje mee moeten stoppen om te achterhalen of mijn hoofdpijn hier daadwerkelijk van komt. Ben er nu net weer aan begonnen en als ik dus weer hoofdpijn krijg kan het zijn dat dit misschien veranderd.

De tip van appelsap ga ik is gebruiken, bedankt :) !

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:44

cranberry pillen zijn er speciaal voor gemaakt. In appelsap zitten ook weer veel meer suikers die je dan binnen krijgt, is niet altijd even positief. Als ik bij mezelf blaasontsteking voelde opkomen slikte ik die pillen en kreeg nergens last van.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:50

cranberry pillen en cranberrysap (natuurwinkels) helpt idd veel :j heb er in het verleden ook heel vaak last van gehad en dit hielp altijd bij mij. heel vervelend dat je dit al zo lang hebt. op een gegeven moment word je ook resistent voor de antibiotica, dus ik zou ook echt naar een ander ziekenhuis gaan voor een second opinion :j

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:53

hoi

vooral heel veel blijven drinken.
waaronder ook elke dag een glas cranberry sap. hoe vies het ook is. sap is beter dan een pil, je nieren moeten dan echt
alles goed filteren. ik drink vooral veel appelsap. om je nieren goed aan het werk te zetten moet je een donker maar heldere drank drinken. denk aan appelsap of cranberry sap (= nog beter)

dit zou al de helft schelen. als je veel water drinkt, is goed, maar erg lui voor je nieren.
je moet zoveel drinken dat je urine halverwege de dag zeer licht van kleur is. dan ben je volledig gefilterd.

doe je dat niet, blijven er altijd bacteriën achter in je blaas.

succes

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:36

Een vriendin van mij had dit ook, bleef maar blaasontstekingen houden. Op een gegeven moment is zij door haar huisarts doorgestuurd naar de uroloog. Allerlei onderzoeken en wat bleek: ze heeft een afwijkingen, waardoor haar urinebuis op een andere plek zit dan normaal. Daarbij heeft ze nog een 'gaatje' vlak naast de urinebuis, dat gaatje heeft geen functie en komt ook nergens op uit. Ze zal in de toekomst geopereerd moeten worden. Tot die tijd krijgt ze een speciaal soort blaastraining ofzo, maar dit helpt haar nog niet heel goed.

Heel veel succes met je probleem, is echt naar zeg!

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:41

Ik weet niet of dit al geopperd is maar ben je sexueel actief? Zo ja ga je dan na de daad plassen? Dit moet ik namelijk echt doen omdat ik anders blaasontstekingen blijf krijgen.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:29

Ben je aan de pil? Een kennis had ook altijd last van blaasontstekingen die maar niet over leken te gaan. Bij haar lag het aan de pil, sinds ze daarmee gestopt is heeft ze nergens meer last van. Wel iets om te overwegen, misschien een andere pil vragen? Niet geschoten is altijd mis :).
Sterkte ermee, lijkt me geen pretje om te hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:58

Als de cranberries niet helpen kun je ook overwegen om naar een bekkembodem fysio te gaan,kan zijn dat het daar mee te maken heeft.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:04

Weet ni of je een vriend hebt maar t kan zijn dat je ook allergisch bent voor je vriend. Telkens na de daad had ze er weer last van, soms erger dan de andere keer. Ze waste en plaste altijd na de daad maar dat mocht niet helpen, toen heeft ze ergens een keer gelezen dat je ook allergisch kan zijn en toen zijn er onderzoeken geweest en bleek inderdaad dat te zijn.

Wellicht ook een optie. Ik heb zelf ook altijd last van een blaasontsteking, mij is afgeraden om appelsap te drinken ivm de vele suikers, ik slik nu dagelijk 1 cranberrie pil, en minimaal 1,5 vocht om het zo tegen te gaan, zodra ik wat voel drink ik meteen 2 glazen water en goed uitplassen.....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:42

Aangezien dit topic nog niet zo oud is, schop ik deze maar even omhoog...

TS, wat vervelend zeg, schiet niks op dus!
Ik heb de afgelopen 2 maanden 2x blaasontsteking gehad en voelde dit weekend de 3e opkomen maar die heeft gelukkig niet echt doorgezet.
Nu wil ik dus niet weer aan de AB dus had ik bedacht een cranberry kuurtje te doen. Nou heb ik cranberry pillen van de kruidvat gehaald, maar die dingen zijn zo enorm, die krijg ik dus niet weg. Door midden breken heeft ook niet echt effect. Weet iemand een kuurtje die kleinere pillen heeft? of kan ik net zo goed cranberrysap halen en waar haal ik dat?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:49

Ook ik heb meer dan een half jaar blaasontsteking gehad, mijn plasbuis was aangetast... Hier heb ik tabletten voor gehad en paar keer terug gegaan om ze te laten controleren. Januari was de laatste keer en sindsdien gaat 't redelijk. Bij stress of als ik te lang niet ben gaan plassen is de druk nog steeds gigantisch hoog! Dan moet ik het op een rennen zetten... :n Ook zal ik mijn hele leven licht incontinent zijn, helaas. Gelukkig hebben ze daar alldays voor en dan voel je je tenminste nog 'fris'.

Iig wil ik je heel veel sterkte wensen, ik weet wat voor ontzettend poedersuiker gevoel dat geeft. ;(
Hopelijk kom je er weer bovenop :(:)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:34

Maar eens even langs de drogist gegaan net, bij de etos hebben ze bruistabletten dus die heb ik nu gehaald. Hopelijk werkt dat ook goed :) maar mocht iemand nog tips hebben van dingen die geweldig werken en drinkbaar zijn hoor ik t graag :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:09

D-manose tabletten slikken :)
Dit is zeg maar een stofje met 25x de kracht van cranberry, heb ik constant blaasontsekingen gehad ziekenhuis in en uit en constant antibiotica. Nu gebruik ik die pillen en als ik ook maar iets voel op komen gebruik ik ze als kuur, 2 pillen om de 2 uur een dag lang, en daarna bouw ik het weer af tot 2 pillen per dag en ik heb nu al een half jaar geen blaasonstekingen meer gehad :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:24

Thanks voor de tip! MAar zijn die tabletten een beetje normaal formaat??

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:17

D-Mannose is er ook in poedervorm te krijgen mocht je dat makkelijker vinden. Ik heb hier vorige week besteld en had het snel in huis:
http://www.gezondheid-aanbiedingen.nl/W ... -1995.html
D-Mannose werkt alleen niet bij alle blaasontstekingen. Hij werkt alleen bij de bacterie E.Colli (maar dat is in 80% ook het geval)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:24

De pillen zijn best groot maar hebben een gelatine laagje dus slikt wel makkelijk. En dat poeder vond ik altijd een geklooi want bij een kuur moet je om de 2 uur 2 afgestreken lepels nemen in water en ik had niet altijd tijd om het helemaal op te lossen enzo pillen zijn handiger :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:40

Je hoeft de poeder niet persee (schrijf je dat zo?) op te lossen. Je kunt het ook gewoon meteen in je mond doen. Als je een blaasontsteking hebt mag je 5 tot 6x per dag de poeder nemen. En voor ondersteuning 3x per week 1 maatschepje.

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:02

Ik heb ook regelmatig last van blaasontsteking, maar niet zo extreem als jou..

Bij mij helpt het om heel veel te drinken. Ik slik nu standaard cranberrypillen en vitamine C, wat tot nu toe goed helpt, aangezien ik al een tijdje geen blaasontsteking gehad heb.

Verder ben ik het met de rest eens, naar een ander ziekenhuis gaan!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:12

smurfje schreef:
hoi

vooral heel veel blijven drinken.
waaronder ook elke dag een glas cranberry sap. hoe vies het ook is. sap is beter dan een pil, je nieren moeten dan echt
alles goed filteren. ik drink vooral veel appelsap. om je nieren goed aan het werk te zetten moet je een donker maar heldere drank drinken. denk aan appelsap of cranberry sap (= nog beter)

dit zou al de helft schelen. als je veel water drinkt, is goed, maar erg lui voor je nieren.
je moet zoveel drinken dat je urine halverwege de dag zeer licht van kleur is. dan ben je volledig gefilterd.

doe je dat niet, blijven er altijd bacteriën achter in je blaas.

succes

:j precies.
Ik heb het gekregen doordat ik vroeger heel weinig dronk. sindsdien noemde de dokter het chronische blaasontsteking.. wilt niet zeggen dat ik er elke dag last van heb, maar vooral in de winter (kou) merk ik het goed... Veel maar dan ook veel water drinken. En idd cranberry sap. een beter medicijn werkt er niet vind ik. Het is veel beter als antibiotica.
Ik ga niet eens meer naar de dokter,.. eerder naar de winkel..cranberry sap :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:29

Ik heb het ook zo erg gehad en van alles geprobeerd, medicijnen, antibiotica, cranberry dit cranberry dat.
en toen heb ik het wondermiddel besteld D-Mannosse
ik raad dit aan iedereen aan die hier last van heeft!
het is een nieuw medicijn en word daarom nog niet voorgeschreven door de HA.
het zorgt dat de bacterieën in je blaas loslaten en daardoor gaat je blaasontsteking over.
ik heb het gekocht op bodyshop.nl
het is een poeder dat je door je drinken roert ;)