eertjuh22 schreef:hier geeft de ha neusspray gebruiken als advies bij oorontsteking en wonder boven wonder heeft het hier altijd veel geholpen.
Ja, ik heb nu ook al neusspray gebruikt, en ik heb er al iets minder last van!
Polly schreef:temperaturen is natuurlijk eenvoudig en dan heb je meteen een reëele meting.
Ga je vliegen naar je vakantiebestemming? Zou zeker even aan de arts vragen of het verstandig is om met zo'n oorontsteking te gaan vliegen (als dat van toepassing is) dan komt er natuurlijk ook weer behoorlijk druk op je oren.
Nee, ik ga niet vliegen haha.
Ilse_C schreef:Om de pijn te verminderen (mocht je veel troep in je oren hebben), moet je druppels olijfolie erin doen en dan een watje erin. Het klinkt heel gek, maar het werkt echt

Voor je je oren laat uitspuiten, moet dit eigenlijk ook zodat de troep zacht wordt en er makkelijker uit gaat; maar het helpt zeker om de pijn te verlichten

Nou, de troep valt wel mee, dus ik probeer ze min mogelijk in m'n oren te laten komen van water enzo.. En olijfolie kan ik wel weer doen als de oorontsteking weg is zegmaar.
Daphne__ schreef:Is er al eens iets op kweek gezet? Ik heb al jaren 1keer per maand ooronsteking, had ondertussen altijd druppels in huis. Tot een nieuwe huisarts op het idee kwam om een kweek te doen.... blijk een bacterie te hebben, wss al die jaren al. Moet nu wachten tot het weer ontsteekt en dan moet ik direct naar de huisarts.. kan nu nog niks aan gedaan worden.
Maar goed, weet nu hoe het komt en dat de volgende keer was de laatste keer is
Voor nu zou ik niks weten... Word zelf ook altijd gek en niks helpt

Hmm, nee van een bacterie heb ik nog nooit gehoord? Maar bij mij is het omdat ik een hele rechte gehoorgang heb en het water dus zo naar mijn trommelvlies stroomt en daardoor krijg ik sneller ooronsteking...
_Nelleke_ schreef:Oeh bij oorontsteking niks geen gekkigheid in je oren stoppen hoor, kan het ook erger van worden! Vooral als je buisjes hebt of gaatjes/littekens in je trommelvlies moet je daar echt mee uitkijken.
Ik heb vroeger chronisch oorontsteking gehad en wat het beste helpt is veel neusspray gebruiken en ibuprofen (= onstekingsremmend en koortsverlagend). Gezond eten, multivitaminen en veel slapen.
Sterkte! Ik hoop dat je opknapt voordat je op vakantie gaat.
Jup, ik doe er ook niks in! Ibuprofen heb ik nu ook gebruikt..