Tennis arm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flint05

Tennis arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 14:32

Iemand een idee wat je aan een tennis arm kunt doen behalve rust?
Ik heb nu sinds een week of 6 een tennisarm, de ha zegt dat er niets aan te doen is alleen rustig aan doen.
Nu ben ik een eigen bedrijf aan het opbouwen, ik geef les aan kinderen op mijn pony's, en moet dus wel de verzorging van mijn 10 pony's op me nemen. De kinderen helpen waar ze kunnen maar ze hebben nu vakantie en ik wil ze ook niet continu vragen om te helpen.
Is er iemand die ervaring heeft met bv een fysiotherapeut of een andere oplossing gevonden heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:38

Nee helaas niet ik loop al ruim 6 maanden ermee rond en echt overgaan doet het niet. Af en toe doet het minder zeer maar vaak zoveel dat ik alles laat vallen. Ik heb het opgelopen door opeens veel auto rjjden. Ik heb zelf een automaat en de auto van mijn man een aangepast schakelsysteem. Maar de versnellingspook bedienen voor opeens een aantal dagen achter elkaar was genoeg om hem op te lopen.

Fysiotherapie werkt beperkt, het voorkomt dat het erger wordt. Alleen een vakantie waarin ik nagenoeg niets heb gedaan, ook weinig gelopen heeft een flinke sprong vooruit gegeven. Ik heb nu het idee dat de ergste pijn weg is, heb een andere manier van schakelen moeten leren en nu gaat het redelijk.
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-07-12 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:49

Ik heb 2 tennisarmen, doordat ik de ene ontzag ben ik de andere arm meer gaan gebruiken.

Als het niet uit te houden is, krijg ik van mn huisarts diclofenac en moet ik een beetje rustig aan doen, ik kan dan nog geen kopje uit de kast pakken.
Dan gaat het langzaam weer iets beter, echter het gaat nooit helemaal meer weg.
Boodschappen doen: Zorgen dat je zoveel mogelijk zware dingen vermijd te tillen.
De rest verdelen in tassen/zakken zodat elke arm even zware spullen sjouwt.

In de auto zorg ik dat ik mn armen niet laat hangen.
En altijd zorgen dat je als je iets pakt, eerst zijwaarts gaat en dan bovenhands probeert te pakken.
Ook fysiotherapie helpt wel iets, ik kreeg ook speciale pleisters wat de doorstroming zou verbeteren.

Toen het steeds erger werd heb ik cortison-injecties gekregen 2 totaal met pauzes van een paar weken.
Dat helpt ook maar voor een tijdje helaas.
Gewoon alles met mate doen, rust nemen, maar wel proberen om te blijven bewegen, ik heb het al ruim 4 jaar, en ik gebruik ook weleens zo n band ter versteviging.

genja

Re: Tennis arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:58

Bij mij heeft acupunctuur toen goed geholpen.

Groetjes genja

Electra63

Re: Tennis arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:10

Cortisonen-injecties helpen heel erg goed en snel