Wat te doen tegen vet haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Wat te doen tegen vet haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:10

Ik heb snel last van vet haar en heb er al het een en ander over gelezen in bepaalde topics. Ook ik wil graag wat afbouwen met het haar wassen. Het liefst was ik het elke dag, maar probeer het af te bouwen. Maar het wordt erg snel vet. Is het wel ok om dan bijvoorbeeld tussendoor eens droogshampoo te gebruiken? En welke shampoo kan je dan het beste gebruiken als je je haar wel gaat wassen?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:15

Ik gebruik altijd shampoo tegen vet haar, het merk weet ik niet uit mijn hoofd maar bijv. Bij de kruidvat zijn genoeg merken en ook tegen vet haar.
Ik weet niet of je antiklit of condItioner gebruikt? Maar daar word je haar ook snel vet van (terminste bij mij)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:16

Momenteel gebruik ik een shampoo van de Action, iets met olijven ofzo. Heb ook bijv de 7 kruiden van Schwarzkopf gebruikt en allemaal andere dure en goedkope dingen maar tot nu toe werkt die van de Action bij mij naar mijn idee het beste. Wel heb ik vaak het idee dat hoe langer ik dezelfde shampoo gebruik hoe sneller het weer vet wordt... Dus beetje afwisselen kan op zich geen kwaad denk ik.
Droogshampoo heb ik niet zo veel ervaring mee eigenlijk dus daar kan ik je niet bij helpen. Verder loop ik ook wel eens een dagje met wat vetter haar rond als ik thuis blijf of bijv naar de paarden ga. Dan stop ik t in een staart, pony met een klipje naar achter en dan valt t op zich ook nog wel mee, valt t niet heel erg op.. ;)

Oja, ik heb wel eens een aantal keer gehoord dat je het zelf meer opvalt en je er aan ergert dan je omgeving dat doet. Oftewel, voor jouw gevoel is het heel erg, terwijl t je omgeving niet eens opvalt ;)

Pluttersput

Re: Wat te doen tegen vet haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:20

Ik heb ook heel snel heel vet haar. Waste het eerst iedere dag.
Toen las ik dat je daar juist heel vet haar van kreeg, en ben ik het om de dag gaan wassen, met verschillende shampoos door elkaar. Je haar went namelijk aan shammpoos, en dan heeft het ook geen zin meer.

Mijn advies is dus: verschillende soorten shampoos door elkaar, en om de dag je haren wassen :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:23

Gewoon het afbouwen helpt al heel veel! Verder geen tips voor je. Maar probeer echt naar om de dag te gaan en dat uit te bouwen!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:24

Probeer je haar iets minder te gaan wassen, dagen overslaan.
Anders heb je nog altijd droogshampoo, schijnt goed te werken volgens een vriendin van me.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:25

Ik merk dat ik langer niet-vet haar heb als ik voor de wasbeurt ervoor langer doorloop met vet haar (snappie? :D ). Ik was m'n haar elke 3 á 4 dagen (dus 2 á 3 keer per week).
Ook is het minder snel vet als ik het geföhnd heb.
Ik gebruik overigens shampoo en conditioner voor extra volume, geen idee of dat uitmaakt.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:35

Ik was eigenlijk op zoek naar een shampoo zonder al die toevoegingen, want ik heb ook veel last van jeukende hoofdhuid. Ik gebruik verder geen haarlak of conditioner. Droogshampoo gebruik ik wel, maar wilde weten of dat ook de talgproductie stimuleert (zoals wassen)

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:37

Ik kreeg ook steeds sneller vet haar. (gebruikte John Frieda shampoo) Ik heb erover gelezen dat er in shampoo (bijna allemaal) SLS zit, Sodium Laureth Sulfate. Dat is het stofje dat shampoo laat schuimen maar ook je haar uitdroogt en dus weer sneller vet maakt. Ik ben toen shampoo van de Tuinen "Yes to Carrots" (is er ook in Cucumbers en Tomatoes) gaan gebruiken. Zit voor 99,8% natuurlijke ingredienten in en bij mij geen vet haar meer. Bij deze shampoo is het niet erg als je het elke dag zou gebruiken. Toen ik er net mee begon werd mijn haar in eerste instantie sneller vet en na een week of twee nam dat af. Dus in het begin waste ik mijn haar er elke dag mee en nu om de vier dagen.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:59

tisby schreef:
Ik kreeg ook steeds sneller vet haar. (gebruikte John Frieda shampoo) Ik heb erover gelezen dat er in shampoo (bijna allemaal) SLS zit, Sodium Laureth Sulfate. Dat is het stofje dat shampoo laat schuimen maar ook je haar uitdroogt en dus weer sneller vet maakt. Ik ben toen shampoo van de Tuinen "Yes to Carrots" (is er ook in Cucumbers en Tomatoes) gaan gebruiken. Zit voor 99,8% natuurlijke ingredienten in en bij mij geen vet haar meer. Bij deze shampoo is het niet erg als je het elke dag zou gebruiken. Toen ik er net mee begon werd mijn haar in eerste instantie sneller vet en na een week of twee nam dat af. Dus in het begin waste ik mijn haar er elke dag mee en nu om de vier dagen.

Oh dat klinkt goed!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:03

Ik gebruik ook die shampoo die tisby beschrijft: Ik heb dan de Yes to cucumbers. Ik was mijn haar om de 3 dagen en dan nog is het bijna niet vet. :) Dus echt een aanrader!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:08

tisby schreef:

Hmm ik heb geen vet haar maar dit is ook nog wel een optie voor mij. Ik ga daar eens binnenlopen als ik in de buurt ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:23

Zowiezo helpt het om inderdaad minder te wassen zodat je de talgproductie niet stimuleert. Afwisselen met shampoo is ook goed, hoeft niet elke keer maar 1x in t halfjaar ofzo.
Mocht je het tussendoor echt te vet vinden is droogshampoo een goede oplossing en produceer je wel iets de talgklieren maar minder als met wassen.
Ben zelf kapster en wat vaak ook werkt is met een volumeshampoo te wassen en dan kan je ook gewoon een conditioner gebruiken als je deze maar goed uitspoelt. Mensen die zeggen dat ze vet haar krijgen van conditioner spoelen het niet goed uit of hebben een te zware conditioner.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:26

ik zou wassen met zilvershampoo daar word mijn haar altijd erg droog van!

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:37

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:42

:o
Beauty_J schreef:

Nouja, ik wil geen witte haartjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:48

kunamosity schreef:
:o
Beauty_J schreef:

Nouja, ik wil geen witte haartjes :o

Haha of zo een mooie oma blauwe gloed :p
zou niet te vaak silvershampoo gebruiken want dat is best agressief spul!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:51

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:54

oja trouwens, is er nog een verschil in werking tussen de yes to 'cucumbers/carrots/tomatoes'? of alleen het geurtje?

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:33

Ja dat is er, cucumbers is voor gekleurd haar en hydrateert, de rest weet ik niet uit mijn hoofd.. moet je even op internet / google kijken anders. Ze ruiken allemaal lekker vind ik!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 14:37

tisby schreef:
Ja dat is er, cucumbers is voor gekleurd haar en hydrateert, de rest weet ik niet uit mijn hoofd.. moet je even op internet / google kijken anders. Ze ruiken allemaal lekker vind ik!

Oh die tomatoes klinkt het best! :) Ik ga bestellen!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:39

Was je met heel heet water?
Bij een gevoelige hoofdhuid is heet water (boven de 40graden) een irritatie-factor, wat je huid nog gevoeliger maakt en jeukeriger.
Waardoor je vaker aan je haar zit, dan je denkt. En daardoor word je haar vetter.

Ik was m'n haar ook om de dag, laat het opdrogen i.p.v. föhnen (warmte bron!) en borstel het 1x per dag.

Nu ben ik heel nieuwschierig of warm water bij jou ook een 'bron' is van een vette hoofdhuid/haar.
Verf je je haar ook? en was je je haren wel goed genoeg uit?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:41

wassen met lauw water en niet tevaak. Het beste is om in 1x gewoon een ruime week je haar niet te wassen, en daarna 1x in de 2 of 3 dagen. Dan is het 1x heel vet geweest (dus ook alleen een week uitzoeken waarin niemand je onder ogen hoeft te komen :)) ) maar daarna kun je met 2 of 3x per week makkelijk af :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:45

Heel gek misschien, maar wat ook helpt bij vet haar en een jeukende hoofdhuid is om je haar eens in de Molkosan van dr.Vogel/ Biohorma te zetten. Daarna moet je het wel wassen anders ruik je wel erg zuur :D

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:37

kunamosity schreef:
tisby schreef:

Oh die tomatoes klinkt het best! :) Ik ga bestellen!

Leuk, ik hoop voor je dat het werkt! Hou je ons op de hoogte? Het kan even duren voordat je echt resultaat merkt denk ik, was bij mij ook zo ;-)