op vakantie met tent en peuter wat neem je mee???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

op vakantie met tent en peuter wat neem je mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 15:40

nou gaan we dit jaar voor t eerst met ze 3tjes op vakantie met de tent een weekje..
maar nu heb ik dus al een klein lijstje van mee te nemen dingen voor mijn kleine mannetje die 1 jaar is.
wat zijn nou extra dingen die jullie moeders/vaders meenemen voor een peuter??

chocobroodje

Re: op vakantie met tent en peuter wat neem je mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:01

De campings waar ik ben geweest deze zomer in Frankrijk waren op 1 na (van de 4) zeer kind/peuter vriendelijk. Ze hadden er zelfs baby-badjes om ze in schoon te weken ;) Van die mini wctjes en zelfs fohns, ook heb ik een ouder/kind douche gezien met douche in mini maat. Zeer netjes geregeld dus. Zou dan ook even informeren wat ze daar hebben anders neem je misschien van alles voor niks mee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:08

naja voor zover ik kon zien op de website hebben ze daar wel genoeg faciliteiten wat betreft badje enzo met douchen.
maar ik vroeg me af wat je verder zoal eigenlijk qua extra's mee moet nemen...
heb wel al flinke tas met luiers,rompers en gewone kleertjes ingepakt.
en ook gaat ze eigen camping bedje mee.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:15

Een heel klein opblaasbadje (zo'n 70-90 cm doorsnee badje bijv.. Daar kan je water in doen zodat je kleintje ook lekker in water kan spelen bij je tent. Verder misschien een kleine parasol die je erboven kan zetten.
plastic speelgoed die je onder een kraantje schoon kan spoelen.
veel zonnebrand en after sun
water of surfschoentjes
evt. peuterslaapzakje voor als het heel koud is 's nachts
Goede anti mug, evt. ter plaatse kopen

veel plezier!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:21

Ben wel geen moeder maar wel een tante mag dat ook ?? :o

Een klamboe of muggen net oid.
Vaak zitten in veel parken wel een mooi meertje oid in de buurt dus ook gelijk veel muggen ed.
Petje voor de felle zon.
Bodywarmertje altijd handig.
van die reddings dekens (goud zilver dingen) die onder de matjes/bedje komt de kou ook niet omhoog (ook lekker onder het badje dan blijft het water warmer/langer warm).
Pleisters :+ .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:14

dankjullie wel voor de tips...
vind zeker die tip van die goud zilver ding onder het bedje tegen de omhoog komende kou wel een goeie daar had ik nog geen eens aan gedacht.
(waar haal je uberhaupt zoiets??)

waterschoentjes moet ik ook maar eens voor op jacht gaan en idd een slaapzak in zijn maat

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:30

Bij de Xenos hebben ze vaak van die matjes met zilvere rug.Kost een paar euro..>Loop eens een rondje langs de spulletjes daar en je komt vanzelf tegen wat je nodig kan hebben.Kinderen hebben niet veel meer nodig als wat ze thuis gebruiken enkel moet je rekening houden met eventuele kou,regen/water en insectecten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:11

Mijn zus (ik ben ook tante en geen mams) heeft veel van die doekjes mee, babydoekjes denk ik en van dat desinfecteer gel.

Heel veel plezier op jullie vakantie!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:29

Ohhh die dingen kun je overal wel krijgen waar ze pleisters ed verkopen (het is officieel een onderdeel van de gemiddelde verbandtrommel).
Bij de action zijn ze het goedkoopste een paar cent geloof ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:29

Heel handig: goedemorgen washandjes van Zwitsal voor een snelle wasbeurt, snoetenpoets doekjes, wegwerpslabbetjes van de Kruidvat, zwemluiertjes voor onder het zwembroekje als je naar het zwembad gaat.

En wat ik altijd meeneem: thermometer, paracetamol (zetpillen). Je zal zien: die kleintjes worden altijd ziek op vakantie. Verder is zalf zoals calendula fijn om bij de hand te hebben, en sudocreme.

Slaapzak is trouwens niet nodig hoor, als hij normaal nog onder dekentjes slaapt. Nu slaapt onze dochter onder een dekbedje (vast bed in caravan) maar toen ze nog het campingbedje gebruikte namen we gewoon de dekentjes mee van haar eigen ledikant.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:10

Hm, interessant. Wij willen volgend jaar misschien gaan kamperen, onze kids zijn dan 2 en 3. Ik zou ze het liefst 'van de grond af' willen laten slapen, ipv op een matje of luchtbed. Maar met 2 campingbedjes en een tent is onze auto al vol :+ Aan zo'n reddingsfolie had ik nog niet gedacht +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:13

oordopjes voor jezelf en de buren....voor als de kleine het in ene niet leuk meer vind :D

Hou er rekening mee dat het hier bloedheet kan zijn...nu niet,maar dat kan veranderen.
Zet je tent goed in de schaduw anders is het veel te warm er in,zeker voor een kindje!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:16

Ik weet niet waar jullie precies gaan kamperen, maar die kleintjes moet je extra goed beschermen tegen de zon. Dus grote parasol mee, zonnenbrandfactor 50, hoedje/petje en tegenwoordig bestaan er ook uv-pakjes voor je kindje (anders aan het zwembad met een t-shirtje aan)!!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:40

Klijntje schreef:
Hm, interessant. Wij willen volgend jaar misschien gaan kamperen, onze kids zijn dan 2 en 3. Ik zou ze het liefst 'van de grond af' willen laten slapen, ipv op een matje of luchtbed. Maar met 2 campingbedjes en een tent is onze auto al vol :+ Aan zo'n reddingsfolie had ik nog niet gedacht +:)+

:D ik heb de tip van een van mijn klanten.
Die staat ieder jaar op de TT en die is door schade en schande wijs geworden, en zoals een goede instructeur het beaamt sleep je een hoop onnodige ehbo meuk overal mee en zo is ie op dit idee gekomen :D
Hij heeft inmiddels de bedden van zijn caravan ook al aangepast :+

De alleen zilveren dekens gebruik ik hier thuis in de slaapkamer om de ruiten de verduisteren :+ (ik vond gewoon raam folie te duur :+ )
Vriend slaapt overdag en het kan enorm benauwd en licht worden gezien de zon er vol opstaat te branden (ondanks de dikke gordijnen).
Nu blijft het er lekker koel en een stuk donkerder.
Dus ook een idee om te voorkomen dat je weg brand uit je caravan.

Die dekens zijn enorm veelzijdig te gebruiken.