Puur bloed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Puur bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:57

Hallo bokkers,

Ik weet dat jullie geen doktoren zijn en ik ga morgenochtend direct de huisarts bellen.
Maar toch even een vraagje, sinds vrijdag moet ik de hele tijd plassen... Echt heel vaak en na een tijdje ging het ook pijn doen. Zaterdag had ik er nog steeds last van maar al wel minder, vandaag leek het of het over was had alleen nog wel een naar gevoel in mijn blaas... Nu is het ineens heel erg geworden plas puur bloed lijkt wel en het doet verschrikkelijk pijn. Heb op internet gekeken en heb waarschijnlijk een blaasontsteking. Maar hoe kom ik de nacht nou het beste door, kan moeilijk op het toilet gaan slapen }:0
Zijn er "blaasontsteking-ervaringsdeskundigen" nog wakker op dit tijdstip met tips?
En nogmaals ik bel morgen direct de huisarts.

Anoniem

Re: Puur bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:58

Ik zou gelijk naar de huisartsenpost gaan of de spoed

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:58

Er zit niets anders op dan een paracetemol en om de zoveel tijd uit bed vrees ik.. Sterkte ermee!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:59

ik zou toch per direct naar een HAP gaan. Dit is vrij wel zeker blaasontsteking. Maar dat had je zelf ook al verzonnen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:59

Veel drinken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:00

Onmiddellijk gaan, je wilt echt niet met een nierbekkenontsteking in het ziekenhuis liggen :n .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:00

Puur bloed is bijna onmogelijk maar je zou de hap even kunnen bellen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:01

Nienke89 schreef:
Hallo bokkers,

Ik weet dat jullie geen doktoren zijn en ik ga morgenochtend direct de huisarts bellen.
Maar toch even een vraagje, sinds vrijdag moet ik de hele tijd plassen... Echt heel vaak en na een tijdje ging het ook pijn doen. Zaterdag had ik er nog steeds last van maar al wel minder, vandaag leek het of het over was had alleen nog wel een naar gevoel in mijn blaas... Nu is het ineens heel erg geworden plas puur bloed lijkt wel en het doet verschrikkelijk pijn. Heb op internet gekeken en heb waarschijnlijk een blaasontsteking. Maar hoe kom ik de nacht nou het beste door, kan moeilijk op het toilet gaan slapen }:0
Zijn er "blaasontsteking-ervaringsdeskundigen" nog wakker op dit tijdstip met tips?
En nogmaals ik bel morgen direct de huisarts.

Ooei wat balen! Je zou de huisartsen post even kunnen bellen of ze tips hebben (en mss sowieso bellen kan ook nierstenen zijn, je hebt geen tik in je buik gehad van iets?) maar ik ben met een beginnende blaasontsteking op het toilet gaan zitten met een fles water een vitamine C bruistablet en een ibuprofen (of andere ontstekingsremmer) en veel tijdschriften. Na een uur drinken en plassen was de brandende pijn weg en na ongeveer 2 uur kon ik slapen en met nog een ibuprofen en de volgende ochtend weer veel drinken waren de symptomen weg. Maar dit was maar een heel klein beginnend blaasontstekinkje. Echt bloed bij het plassen had ik niet.

Succes en heel veel sterkte!

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:01

mijn moeder had dit ook 2 weken terug .
een nierbekken onsteking ,dus 1 dag in het ziekenhuis en dan zware antibiotica gekregen .
haar urine zat vol bloed en etter ,dus best de dokter NU nog bellen of naar spoed gaan .

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:02

Puur bloed plassen is naar de dokter van wacht of naar het spoed.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:03

en idd ,kunnen ook nierstenen zijn ,dat dachten ze eerst bij mijn moeder .
ze nemen eerst urine af van je en die zetten ze op kweek om te zien of het geen nierstenen zijn .

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:04

Meteen naar de huisartsenpost gaan
Veel drinken en goed uitplassen
Cranberrie sap helpt ook goed maar dat heb je vast niet in huis..
Laatst bijgewerkt door unamie op 15-07-12 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:04

Naar de HAP wordt hem niet heb geen vervoer... Kan natuurlijk wel even bellen, ga dat direct doen en idd veel drinken en paracetamolletje nemen.
Vitamine C tabletten hebben wel ook nog wel liggen. Heb geen tik in mijn buik gehad.
Gatver die verhalen over nierbekken ontsteking zijn niet echt ht fijn om te lezen op dit tijdstip haha.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:04

Daar moet je idd mee naar de hap, vanavond nog!

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:05

ik zou ook zeker naar de huisartsenpost bellen...kan nooit kwaad!
idd veel drinken en probeer goed uit te plassen ookal doet het pijn. maar gewoon een telefoontje plegen hoor, lijkt mij dat je zo de nacht niet in kan gaan. sterkte ermee!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:06

Nienke89 schreef:
Naar de HAP wordt hem niet heb geen vervoer... Kan natuurlijk wel even bellen, ga dat direct doen en idd veel drinken en paracetamolletje nemen.
Vitamine C tabletten hebben wel ook nog wel liggen. Heb geen tik in mijn buik gehad.
Gatver die verhalen over nierbekken ontsteking zijn niet echt ht fijn om te lezen op dit tijdstip haha.

Als je een ibuprofen hebt (of ontstekingsremmer) is eigenlijk fijner. Heb je die? Echt veel drinken hoor, gewoon dwingen om elke 5 minuten bijvoorbeeld 10 grote slokken te nemen uit een fles.

Veel sterkte!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:07

Ik zou hier echt niet mee wachten of het nog even proberen uit te houden met pijnstillertjes tot morgenvroeg. Als je al bloed plast wordt het zeker niet meer vanzelf beter en wordt het alleen nog maar erger en erger...Mijn zus dacht enkele jaren terug ook net hetzelfde..nog héél even wachten..héél even later werd ze wel met spoed het ziekenhuis binnengebracht...geloof me dat wil je echt niet. Ik zou als ik jou was zorgen dat ik zeker een arts te pakken had.

Daphne__

Wat bij mij helpt is plat liggen en een boek lezen :') Maargoed dat helpt alleen om even rustig te kunnen liggen, zonder weer naar de wc te moeten. En eigenlijk moet je het juist niet ophouden... Maarja echt te doen is dat niet :+
Heb al 3 weken last van m'n nieren en klachten gelijk aan die van blaasontsteking, zit sommige dagen zowat 24/7 op de wc :roll:

Maar als je echt bloed plast, zou ik ook zéker niet wachten tot morgen :n

Jazen

en uhm ,ik wil je geen schrik aanjagen maar mijn moeder viel bijna flauw van de pijn voor ze naar spoed is gebracht .
zoals gezegt ,zeer veel water drinken !

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:08

Opletten met wachten idd. Je wilt geen permanente schade aan je nieren of blaas.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:10

1 druppel bloed in urine is trouwens genoeg om je urine heel erg te laten verkleuren ;)
Dus ik gok erop dat je geen echt bloed plast.

Bel gewoon de HAP op, snap eerlijk gezegd niet waarom je tot morgen wacht. Dit is wel degelijk spoed.
Oh enne geen ibu nemen, dat is een bloedverdunner. Gewoon pcm of naproxen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:12

Nierstenen lijkt me onwaarschijnlijk. Die pijn is er ofwel niet, ofwel dusdanig allesoverheersend dat je gerust kunt internetten, tijdens het strompelen van rondjes en al je kunsten uit de kast halend om die steek even een seconde niet te voelen.

Beterschap TS!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:15

Meis ik heb al 2 jaar non stop blaasontstekingen, neem een advies aan en bel naar de HAP. Blaasontsteking is wel degelijk spoed en je zult er met een AB kuur snel bovenop zijn. Echter als je te lang wacht doe je je nieren en blaas echt schade aan. Probeer toch vervoer te regelen, het is een kwestie van urine inleveren en kuurtje ophalen in het belang van je lijf... Echt doen hoor :j

Raponsje

Re: Puur bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:19

Hap bellen voor tips of advies en morgen zorgen voor vervoer.
Tot nu water en groene thee drinken.

Water en groene thee reinigt in elk geval better out than in?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:20

Een 'gewone' blaasontsteking had nog kunnen wachten tot morgenochtend, maar als je echt bloed plast zou ik zeker niet wachten! Heb je al gebeld? Wat zegt de HAP?