Krakende nek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Krakende nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:00

Ik weet niet of dit goed staat, maar ga hier eens een gok wagen.
Al een aantal jaar heb ik onwijs last van me nek en schouders, die zitten dan onwijs vast enigste wat ik kan doen is met me hoofd naar me linker- of rechterschouder gaan, en dan kraakt het al.
Snachts word ik er al wakker van om het te kraken, en sochtends heb ik vaak geluk dat het kraakt,
alleen dan voel ik er een soort van stroomschokje erbij. En dan is het ook echt een hele opluchting.

Nu zit dit ook in me enkel, soms een heel klein knakje, en soms een hele harde knak alsof me enkel of nek breekt, althans zo lijkt het.
Kom aub niet aanzetten met huisarts, fysio, osteo, accepunctuur, of iets dergelijks...
Loop er al zo lang mee dat ik alle oplossingen al geprobeerd heb, maar niemand die mij klachten herkennen, en kunnen ze me helaas dus niet helpen.
Osteo kraakte het wel steeds, dan heb ik een half uur geen last van, en dan begin het van voor af aan...
Toevallig iemand die weet wat het is of waar het vandaan komt? :o

Carolaa

Re: Krakende nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:03

Ik heb hier ook al heel lang last van. De manueel therapeut waar ik destijds onder behandeling was voor mijn migraine zei dat het geen kwaad kon. En vorig jaar ben ik ook voor de migraine bij een osteopaat geweest en die zei dat ik het niet meer mocht doen, omdat er dan steeds meer ruimte zou komen tussen de wervels en dat ik dan steeds vaker zou 'moeten' gaan knakken.

Maar ook bij mij voelt het als een opluchting als het geknakt is omdat het dan weer soepel is, ook standaard bij het opstaan is het eerste wat ik doe nek naar links en rechts knakken.

Het knakken / kraken wat je hoort zijn schijnbaar belletjes lucht in de gewrichtsvloeistof die tussen je nekwervels zit. Of het kwaad kan weet ik niet, aangezien de ene therapeut zei van wel en de andere van niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 20:07

En vaak is het zo erg dat het vast is dat het leid tot hoofdpijn, chagerijnig en uitloopt op migraine vaak
en vaak voel je dat ie gekraakt moet wrden, maar dan zittie zo vast dat ie niet wil

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:08

Hier al een knakkenden en krakend iemand zo lang ik me kan herinneren. Nek, schouders, polsen, vingers, knieën, enkels, onderrug, you name it.
Sinds driekwart jaar loop ik voor mijn rug bij een masseur en die is van mening dat het niets ernstigs is

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:10

Ik volg dit even, ik heb als ik hoofdpijn heb ik ook dat ik mijn nek moet knakken. Als dat eenmaal gelukt is (lukt niet altijd) dan trekt de hoofdpijn vaak ook weg.

Corelli

Re: Krakende nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:50

Je osteopaat zou hier meer over moeten kunnen vertellen als het goed is
Vreemd en lastig dat het steeds weer vast gaat zitten, het zou kunnen dat de oorzaak ergens anders zit, waardoor het kraken puur symptoombestrijding is. Je lost het dan tijdelijk op, maar omdat ze oorzaakbron ergens anders zit, gaat het net zo hard weer vastzitten

Ik zou je een osteopaat aanraden, maar die heb je dus al..
Overigens, het kraken opzich is inderdaad niet schadelijk

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:51

lees ook mee ik doe dit ook al jarenlang krijg altijd commentaar dat het slecht is voor je maar als ik niet doe gaat die vast zitten en krijg ik hoofdpijn:-(
het voelt bij ook als een opluchting als ik het gedaan heb alsof je hem dan veel beter kan gebruiken.