Eiwitdieet en krachttraining als combi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Eiwitdieet en krachttraining als combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 07:52

Beste Bokkers,

vanaf morgen ga ik mijn trainingen op de sportschool weer oppakken; ik doe daar voornamelijk krachttraining; vaak als afsluiter een 20 minuten cardio op een vrij lage intensiteit.
Doel hierbij is meer spieropbouw,strakker worden en een hogere verbranding in rust.
Nu schrok ik mij wezenloos toen ik vanmorgen op de weegschaal stond; ik wist wel dat ik iets aangekomen was de afgelopen tijd maar niet dat het zoveel was ;(
Reden om een afspraak te maken om opnieuw te beginnen met een eiwit dieet (CM).
Ik ben een slechter ''dieeter'', koolhydraat arm eten werkt voor mij het beste maar ik kan dit niet op eigen kracht door bv brood consequent weg te laten.
Ik heb in 2011 een poosje ge-cambridged en dat beviel qua resultaten goed.
Aangezien ik nu tegelijkertijd spieren wil blijven opbouwen ga ik niet alleen op shakes leven maar gebruik ik deze als broodvervanger en evt als balansdagproduct.
Mijn vraag is; is dit mogelijk?
Spieren opbouwen en trainen bij en lage kcal inname maar, wel een hoge eiwitinname?
Ik blijf wel gewoon vlees,vis,veel groente,fruit en af en toe witte kaas eten.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Grapjasjes12

Re: Eiwitdieet en krachttraining als combi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:30

Hmmm, geen idee. Ik heb het geprobeerd, maar ik had er echt de energie niet voor. Op mijn koolhydraatarme dieet at ik zo'n 1800 kcal per dag en dat ging me opbreken toen ik ging krachttrainen. Ik eet nu koolhydraat en eiwitrijk, 2500 kcal per dag, en nu hou ik het wel vol :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:59

Als fitness instructrice en dietiste zeg ik nee.

Lage calorie inname gaat ten kosten van je spieren.
Het is wel heeel goed om meer proteine binnen te krijgen.
Als je echt een hoger spierpercentage wilt gezond eten: zorgen voor genoeg calorien per dag zodat je lichaam niet op spaarstand gaat want dan ga je juist een lager spierpercentage krijgen
Eet meer proteine en ga lekker je ding doen in de sportschool.

Eat lean, train mean.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 07:56

Thanks phormicola en raponsje!
Laat ik voorop stellen niet uitsluitend op shakes te gaan leven, ik wil alleen een groot gedeelte koolhydraten vervangen door eiwitten.
Als ik dit zo lees is het wellicht verstandig eerst even flink wat vet te verliezen en dan, met een ander(verantwoorder) eetpatroon wat intensiever te gaan sporten?
Nu op mijn voeding gaan letten en tegelijkertijd gaan sporten om af te vallen heb ik reeds geprobeerd, maar werkt voor mij niet snel genoeg om de motivatie erin te houden!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:25

Heb je al geprobeert om echt lean te gaan eten?
Dus voldoende calorieen maar mager en proteine om spieren op te bouwen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:28

Ja dit heb ik ong een ruime maand gedaan, veel eiwitten,veel groentes,volkorenbrood,weinig slechte koolhydraten,geen snoep/snacks/suiker etc in combi met 3x per week kracht....het resultaat was miniem en aangezien er niet ''een paar kilo'' af moet maar echt wel een boel(25/30 kg) hou ik dat dus ook niet vol.
Ik ben me bewust dat die manier wel gezonder is, maar ik wil ook eerlijk tegen mijzelf zijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:44

Als je echt veel af wilt vallen met resultaat zul je meer moeten sporten en kracht en cardio moeten combineren.
He1t belangrijkste is dat je genoeg en gezond eet zodat je in de sportschool echt tekeer kunt gaan.
Ga 2 a 3 keer per week tot het uiterste en de overige dagen ga je sporten maar ga je niet tot het uisterste.
Neem altijd 1 rustdag per week en slaap minimaal 7 uur per nacht.

Oh en stop nooit in de sportschool als je moe bent, stop als je klaar bent.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 16-07-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:52

Wildgirl schreef:
Thanks phormicola en raponsje!
Laat ik voorop stellen niet uitsluitend op shakes te gaan leven, ik wil alleen een groot gedeelte koolhydraten vervangen door eiwitten.
Als ik dit zo lees is het wellicht verstandig eerst even flink wat vet te verliezen en dan, met een ander(verantwoorder) eetpatroon wat intensiever te gaan sporten?
Nu op mijn voeding gaan letten en tegelijkertijd gaan sporten om af te vallen heb ik reeds geprobeerd, maar werkt voor mij niet snel genoeg om de motivatie erin te houden!

Vet verliezen ga je juist doen naarmate je meer spiermassa opbouwt :) Dus gewoon lekker gaan sporten!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:25

Overigens wil ik dit nog even kwijt. Ik dacht dat ik het al getypt had gister avond maar mijn telefoon vind bokt niet zo leuk.

Het is niet mogelijk om spieren op te bouwen als je geen koolhydraten eet.
Tijdens inspanning gaat je lichaam eerst koolhydraten opbranden als die op zijn gaat je lichaam eiwitten opbranden. Je heb die eitwitten / proteine juist nodig want je wilt een hoger spierpercentage.
Ze opbranden is dus geen goed idee.

In het ergste geval ga je spieren verbranden omdat je lichaam gewoon geen brandstof meer heeft tijdens het sporten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:19

Wat wordt er verstaan onder koolhydraten? Want iedereen denkt gelijk aan brood, pasta, aardappelen enz. maar in groente, noten, vlees zitten ze ook toch?

Ik eet eigenlijk nooit brood, heel af en toe. Net als pasta, rijst en aarappelen. Ik vervang dit met andere producten waaronder eiwit en ik heb wel degelijk spieropbouw. Dus snap het niet meer :+ help! haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:26

Ik redt KT echt niet op groenten/noten/dergelijken :n Ik heb 1,5 jaar lang koolhydraatarm gegeten en toen ik aan KT ging doen kwam ik mezelf steeds meer tegen := Na twee maanden kon ik geen gewicht meer omhoog krijgen.
Ik eet inmiddels weer 7 maanden erg koolhydraatrijk, eiwitrijk en vet arm(er) en m'n KT gaat lekker zo :)

In vlees zit trouwens geen koolhydraten, alleen als er een paneerlaagje omheen zit en dat eet ik niet.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:30

heb ik echt geen last van!!! Alleen als ik ga hardlopen eet ik 4 of 5 uur daarvoor een broodje als we langer dan een uur gaan maar verder niet...

Heb toevallig vorige week in frankrijk weer lekker veel brood en pasta gegeten; resultaat is gigantische buikpijn, verstoorde stoelgang, pukkels, migraine ed. dus ben blij dat ik weer thuis ben met mn bak sla :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:45

Ach, in het begin kon ik het ook wel, maar naarmate m'n vet% daalde trok ik het steeds minder :') Bij 23% vet zei m'n lichaam 'tot hier en niet verder'. Van een simpel fietsritje van 30 minuten viel ik constant bijna flauw.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:50

Romyv schreef:
Wat wordt er verstaan onder koolhydraten? Want iedereen denkt gelijk aan brood, pasta, aardappelen enz. maar in groente, noten, vlees zitten ze ook toch?

Ik eet eigenlijk nooit brood, heel af en toe. Net als pasta, rijst en aarappelen. Ik vervang dit met andere producten waaronder eiwit en ik heb wel degelijk spieropbouw. Dus snap het niet meer :+ help! haha

Daar wordt inderdaad pasta e.d mee bedoelt.
Eiwit / proteine heb je nodig om spieren op te bouwen en te onderhouden als je koolhydraten gaat vervangen met eiwit ga je dus het eiwit opbranden en houd je niks over voor je spieren.

Hardlopen is cardio en fanatiek cardio-en brand juist spieren op en maakt geen spieren aan.
Je kunt dus wel afvallen van cardio maar je spierpercentage zal er nooit van omhoog gaan.

Het is heel normaal dat je stoelgang en lichaam even van streek is wanneer je je eetpatroon verandert.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 15:54

Dank voor jullie adviezen, ik wil de koolhydraten uit brood,pasta en aardappels zo veel mogelijk gaan mijden.
Uiteraard zitten er nog wel wat KH in mijn voeding maar ong 80% minder dan dat nu het geval is.
Ik ga rustig aan beginnen met sporten, m.n om in het ritme te komen en een betere conditie te krijgen.
Eerst de grote afvalstrijd mbv de shakes, als ik daarna mijn KH weer ga opbouwen zal ik ook mijn KH inname verhogen.
@Raponsje, ik ga dus juist niet fanatiek cardio doen in de gym, ik wandel/fiets sowieso al 30 tot 60 min per dag, die 2x sportschool die ik er nu bij ga pakken is puur om wat extra spieren te kweken en mijn spieren te versterken, mn mijn rugspieren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:55

Maar vet ga je niet weg krijgen zonder spier opbouw en daar heb je nu juist die koolhydraten voor nodig :) Ik adviseer je om een eetschema te vragen waarop je kunt afvallen :) Dan wordt je vet% gemeten, etc. Lijkt mij een goed plan :j

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:02

Herbalife! Zorgt voor goede spieropbouw en afvallen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:04

No offense Phormicola en ik waardeer je meedenken ten zeerste maar....dit zijn zaken die allemaal al de revue gepasseerd zijn...
Dieëtiste,4x pw sporten,geen vet,geen suikers,geen KH,medicatie,geen medicatie,homeopathie...noem het maar op; alles is geprobeerd en niets helpt zodanig dat ik in een mooi tempo van 1/1,5 kg per week afval waardoor de motivatie hoog blijft, behálve die *$%^&^*shakes.
Mijn vet,vocht,spiermassa alles wordt gemeten maar ik ben om maar even een voorbeeld te geven de afgelopen maand 5kg aangekomen, 5kg vet wel te verstaan terwijl ik gezond eet.
De HA staat voor een raadsel, bloedprikken(en ja, zelfs meerdere keren pw) geven een compleet gezond mens aan zonder cholestorol problemen,perfect werkende schildklier,perfecte bloeddruk etc.
Ik wil nu gewoon van die kilo's af, punt.
Dan ga ik daarná wel weer het KT oppakken.
Bah, ik word er emotioneel van, dit is zooooo frustrerend.
@Jankeke, dan nog liever Cambridge dan Herbalife, ook dat heb ik nl geprobeerd en ook dát hielp niet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:07

Wildgirl schreef:
Dank voor jullie adviezen, ik wil de koolhydraten uit brood,pasta en aardappels zo veel mogelijk gaan mijden.
Uiteraard zitten er nog wel wat KH in mijn voeding maar ong 80% minder dan dat nu het geval is.
Ik ga rustig aan beginnen met sporten, m.n om in het ritme te komen en een betere conditie te krijgen.
Eerst de grote afvalstrijd mbv de shakes, als ik daarna mijn KH weer ga opbouwen zal ik ook mijn KH inname verhogen.
@Raponsje, ik ga dus juist niet fanatiek cardio doen in de gym, ik wandel/fiets sowieso al 30 tot 60 min per dag, die 2x sportschool die ik er nu bij ga pakken is puur om wat extra spieren te kweken en mijn spieren te versterken, mn mijn rugspieren.

Juiste voeding is 75% , sporten is 25%
Zonder juiste voeding kun je sporten wat je wilt maar ga je niet bereiken wat je wilt bereiken.

Je hebt die koolhydraten nodig om spieren op te bouwen.
Meer spieren = meer verbranden en een strakker lichaam

Je geeft aan dat je een crash dieet wil doen om snel resultaat te zien, maar je wilt geen cardio doen terwijl dat in combinatie met goede voeding juist snel resultaat geeft en in combinatie met kracht training je meer spieren geeft.

Het is geen persoonlijke aanval maar op de manier waarop je nu bezig bent ga je jezelf echt het jojo effect in gooien.
Zeker wanneer je meer dan 1 kilo per week wilt afvallen, dat is te snel voor je lichaam waardoor je onder andere je huid niet genoeg tijd krijgt om zich te herstellen en aan te passen aan jouw nieuwe vorm.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:08

Ik heb zelf jarenlang 100 kilo gewogen. Wat ik ook deed, het hielp niet. Als het hielp kwam ik even daarna weer net zo hard aan. Geloof me, ik ben ervaringsdeskundige :(:)

Hoelang dieet je nu al en hoeveel kcal eet je op een dag? Het klinkt namelijk alsof je spijsvertering compleet op z'n gat ligt. Dat heb ik ook gehad en het is op te lossen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:10

Raponsje schreef:
Zeker wanneer je meer dan 1 kilo per week wilt afvallen, dat is te snel voor je lichaam waardoor je onder andere je huid niet genoeg tijd krijgt om zich te herstellen en aan te passen aan jouw nieuwe vorm.

En hierdoor heb ik op 26 jarige leeftijd slappe hangtietjes.

Alsjeblieft meid, sta open voor andere mogelijkheden, je verkloot je lichaam hier alleen maar mee.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:12

Een jaar of 2 ;-)
Ik zit nu qua kcal al ruim een jaar op 1800 tot 2300 pd als ik daarbij sport, zonder sport rond de 1700.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:14

hoe lang ben, hoeveel weeg je? Wat voor sport, hoe lang, hoe zwaar?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:15

Begrijp me niet verkeerd, ik wil me dolgraag open stellen maar het werkt gewoon NIET.
Ik heb maanden bij een goede diëtiste gelopen, die heeft hele voedingschema's gemaakt waar ik me keurig aan hield....daarnaast 2/3 x per week sporten, toen mn cardio, naast mijn dagelijkse beweging met paarden en hond en het resultaat? Met moeite 2 kilo per maand; en aangezien er 30 af moeten hou ik dat gewoon niet vol.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik wellicht wat medische correcties moet ondergaan na het afvallen, waar het mij omgaat is dat ik nu gewoon voor eens en altijd met die verdomde 30 kilo ga afrekenen.
@phormicola ik stuur je een pb, wil dat niet op een forum zetten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:25

Wildgirl schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik wil me dolgraag open stellen maar het werkt gewoon NIET.
Ik heb maanden bij een goede diëtiste gelopen, die heeft hele voedingschema's gemaakt waar ik me keurig aan hield....daarnaast 2/3 x per week sporten, toen mn cardio, naast mijn dagelijkse beweging met paarden en hond en het resultaat? Met moeite 2 kilo per maand; en aangezien er 30 af moeten hou ik dat gewoon niet vol.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik wellicht wat medische correcties moet ondergaan na het afvallen, waar het mij omgaat is dat ik nu gewoon voor eens en altijd met die verdomde 30 kilo ga afrekenen.
@phormicola ik stuur je een pb, wil dat niet op een forum zetten.

Meid, als je voor nu en altijd met de overtollige kilo's wilt afrekenen is juist belangrijk om dit niet met een crash dieet te doen.
De kilo's zijn er ook niet in een maand allemaal bijgekomen, ze gaan er ook niet allemaal binnen een maand weer af.
Ik zou willen dat ik al mijn clienten een pilletje zou kunnen geven zodat ze de volgende dag wakker worden met het lichaam wat ze altijd al wilde hebben maar zo werkt het helaas niet.

Het enige wat je kunt doen is het op een gezonde en verantwoorde manier oplossen zodat jij en lichaam hier beide aan wennen en je nooit meer terug zult vallen naar je oude patroon.

Met 2 a 3 keer per week sporten vind ik 2 kilo per maand afvallen een mooi resultaat.
Wil je grote getallen dan zul je gezond moeten eten en meer moeten zweten.

Zweet is huilend vet.