Ik loop nu voor de derde keer in zo'n 1,5 jaar tijd bij de fysio voor mijn rug. Het begint altijd helemaal onderaan en als ik te lang wacht met naar de fysio gaan eindigt het met continue hoofdpijn. Diagnose van de fysio: mijn bekken staat gekantelt, trekt hierdoor aan mijn ruggengraat waar een voor een de wervels vast gaan zitten en uiteindelijk zodanig aan mijn spieren trekken dat ik dus hoofdpijn krijg. Het is erg vervelend, zeker nu ik dit traject met enkel onderrug klachten bij de fysio kwam en ondanks wekelijkse en soms 2wekelijkse behandelingen na 6 weken toch met hoofdpijn loop, de hele dag door... Oke, kan nog gebeuren, ben ik ook al mee bekend. Maar nu krijg ik steeds meer nieuwe klachten! Ik ben net wakker geworden, erg misselijk en met hele heftige en pijnlijke steken in mijn onder-onderbuik. Dat misselijk worden heb ik sinds woensdag ook al een aantal keer gehad. Nu ik deze buikpijn heb ben ik eens gaan googelen maar daar word ik ook niet wijzer van. Wat ik me aan de hand daarvan wel realiseerde is dat ik twee weken geleden erg vaak en nodig ineens naar de wc moest terwijl mijn blaas helemaal niet vol zat. Dit is begonnen tijdens mijn laatste menstruatie en heeft zo'n 1,5 week af en aan geduurd.
Dokter ben ik al een aantal keer geweest, bloed is op van alles en nog wat getest maar niks. Mijn vorige huisarst dacht uiteindelijk aan PDS maar de pijn die ik nu heb is daar niet mee te vergelijken en zit echt lager.
En het vervelende nu is: ik vertrek over een paar uur met mijn paard op kamp. Gewapend met pijnstillers maar door die misselijkheid en pijnsteken ga ik me toch wel een beetje zorgen maken...
Is er iemand die deze klachten herkent? Begin er inmiddels bijna letterlijk goed ziek van te worden...
Ja dat kan ook gewoon als je ongesteld bent geweest.
Delaja
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-12 07:59
Meteen vanmorgen vroeg verschillende testen uit het magazijn van mn vriends bedrijf gehaald. Eerst maar eens de twee meest gewaardeerde merken gedaan, allebei negatief
Als je bekken scheef staat wat ik verwacht bij je verhaal gaat de rest van de rug dit proberen op te vangen, waardoor ook spieren op continu spanning staan. Dit komt dus ook tot je nek en dan ontstaat er die hoofdpijn. Vaak kan een ortho manueel therapie je daar goed mee helpen.
Deze link kwam in een ander toppic: http://www.bodystressrelease.nl/ Heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar misschien is het wat voor jouw.
Catori
Geplaatst: 15-07-12 08:20
Mijn bekken stond ook scheef en si gewricht. Ik voelde dat ik scheef stond, last van rug, heup, peesplaten in mijn voeten. Eén bak ellende.
Ben toen bij een osteopaat geweest en die heeft alles weer recht gemaakt en wow, wat scheelde dat.
Mijn fysio is/was een geweldige kerel hoor, maar loste het op door hielverhogers enzo, dat hielp niet.
Heb je al eens aan nierbekkenontsteking gedacht? Ook niet grappig en niet ongevaarlijk ook.
Pas een beetje op jezelf hoor! Heel veel sterkte!
Kentaro
Geplaatst: 15-07-12 08:26
Het vervelende ook aan rugpijn is dat het een uiting kan zijn van iets heel anders!! Is daar ook al eens naar gekeken? Ik ken bijvoorbeeld iemand die zelfs gepland stond voor een hernia operatie, maar bleek achteraf dat haar spiraaltje was gaan 'zwerven'........ Deze is operatief verwijderd en ze had nergens meer last van!! De moeder van een collega werd al tijden behandeld door de fysio voor haar rug. Schoot maar niet op. Toen is ze ergens anders heen geweest en bleek dat haar ene nier bijna niet meer functioneerde........... Sinds ze in behandeling is daarvoor heeft ze geen rugpijn meer!
Ik hoop echt dat je van je kamp kunt gaan genieten!!
McThirsk
Geplaatst: 15-07-12 13:12
....een Niersteen?
heeft ook vaak dezelfde klachten.
Zinn
Geplaatst: 15-07-12 13:40
ik zou ook richting blaas/nieren gaan denken.. je kan iemand op je rug, ter hoogte van je nieren, laten duwen, en als dat heel veel pijn doet, dan weet je het
Delaja
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-12 19:02
Hmm wat de rugpijn betreft weet ik waar deze vandaan komt. Dit heeft te maken met mijn bekken dat scheef staat en mijn rug die altijd hol is. Daardoor doen mijn rugspieren veel te weinig en worden zwakker. Mijn verder erg soepele gewrichten schieten dan dus makkelijk van hun plaats omdat niets ze tegen houdt. De fysio waar ik naartoe ga heeft meerdere mensen die er werken. Ik word door een manueel therapeute behandeld die ook osteopatie beheerst. Deze behandelingen lijken alleen dus weinig effect te hebben helaas. Althans, op de lange termijn. Ik ben nu op paardenkamp en ben sinds ik dit topic startte pas twee keer weer zo raar misselijk geweest. Plassen gaat ook weer normaal. Ik ga bijna denken dat de misselijkeid komt omdat ik constant met pijn loop, dat mijn lichaam daar dus letterlijk ziek van wordt. Al verklaart dit niet de vreemde klachten met plassen die ik in mijn openingspost heb omschreven... Ik zit echt met de handen in het haar!
De enigste die je evt kan helpen is de huisarts, misschien kan je hem/haar eens bellen voor advies? Je hebt nu weer nieuweklachten dus wie weet dat ze iets kunnen zeggen. Sterkte ermee.
McThirsk
Geplaatst: 17-07-12 22:04
ik heb dezelfde klachten gehad...
ze konden allemaal niet vinden, bloed en urine onderzoek wezen niets uit, echo ook niet. Daarna werd de pijn erger en ben ik gewoon naar de Eerste hulp gegaan vroeg in de ochtend. MRI scan wees een beste niersteen uit...
Misschien eens de chiropractor? Mijn onderrug deed ook altijd zoveel zeer. Uiteindelijk bleek het uit m'n bovenrug en schouder te komen. Voor m'n schouder loop ik bij de fysio (wil maar niet overgaan) en met m'n bovenrug bij de chiropractor. Als ik m'n bovenrug soepel houdt is m'n onderrug ook stúkken beter.