Wie staat er ook altijd moe op? [enquete]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij ook last van vermoeidheid bij het opstaan

Nee
13 (10%)
Ja -maar ik sta heel vroeg op en ga laat naar bed
10 (7%)
Ja -ik heb een normale hoeveelheid uren slaap
62 (48%)
Ja- ik heb elke avond feest -dus na tweeën op bed.
1 (0%)
Ja- ik moet altijd héél vroeg opstaan.
4 (3%)
Ja- medische reden
23 (17%)
Ja- maar ik heb te weinig slaapuren
16 (12%)

Totaal aantal stemmen: 129

DeSprinkhaan

Wie staat er ook altijd moe op? [enquete]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:12

Ik merk het laatste jaar dat ik vaak moe ben als ik opsta. Of eerlijk gezegd eerder futloos. Met moeite kom je uit je bed, en je tuft de hele dag op wilskracht. Je bent moe in je hoofd, en dat maakt je hele lichaam moe. Je kan je gewoon nergens toe brengen -of anders met moeite-.
En nee, ik ga niet elke avond om 3 uur 's nachts naar bed (hoogstens 11 uur), en sta ook niet om vijf uur 's ochtends op (namelijk kwart over acht).
Natuurlijk kan je dat weer toeschrijven aan hormonen (ben nou eenmaal een tiener), weer, ect.
Maar ja, mijn moeder heeft precies hetzelfde, of eigenlijk het hele gezin. Mijn vrienden ook (een heeft een excuus van die gaat veel te laat naar bed, en staat in verband met school veel te vroeg op, maar de rest niet. De buren precies hetzelfde, en we kwamen er kort geleden achter dat andere bekenden van ons het ook hebben.
Ook als ik in de op de markt, of in de stad een beetje rondkijk heeft iedereen wallen, en vermoeide ogen.

Dus hier een enquète omdat ik wel wil weten hoeveel mensen op bokt dit ook hebben.
En er mag natuurlijk ook een discussie beginnen.
Laatst bijgewerkt door DeSprinkhaan op 13-07-12 12:41, in het totaal 3 keer bewerkt

eempiej

Re: Wie staat er ook altijd moe op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:15

Heb je wel een goed matras en goed kussen, dat je rustig kan slapen?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:17

Voor de duidelijkheid. Dit is een enquète. En ik heb een goed kussen, en goed matras.
Ik vraag hier niet om oplossingen. maar wil gewoon weten hoezeer anderen hier ook last van hebben, omdat bij mij in de buurt er erg veel mensen last van hebben.
Laatst bijgewerkt door DeSprinkhaan op 13-07-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:20

Ik ga nu meestal slapen rond middernacht en sta op rond 9 uur en dan moet ik echt mijn wekker zetten want anders slaap ik gerust tot 11-12 uur door. Ik word wakker en voel me direct zo moe, en rond 16u val ik echt bijna in slaap. Vervelend is het wel, maar ik kan er niet veel aan veranderen spijtig genoeg.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:21

Ik heb er ook last van, ben steeds erg moe maar ik heb het vaak ook erg druk en moet meestal om 7 uur beginnen op mijn werk en moet dus al om 6 uur mijn bed uit. Meestal werk ik 8 uur op een dag, soms 12 uur maar dat is maar 1x in de week. Verder heb ik 2 pony's waar ik dagelijks heen ga en die ik dagelijks probeer te rijden en woon ik alleen met een hond en kat en moet dus ook veel in huis schoonmaken. Ik merk wel dat het vooral komt door te weinig slaap bij mij, lig altijd pas na 11 uur meestal tussen half 12 en 12 uur op bed en moet er dan om 6 uur weer uit, ik ben afgelopen 2 avonden een stuk eerder op bed gegaan en ben nu veel fitter er minder moe dus het zal bij mij wel liggen aan te weinig slaap.

DeSprinkhaan

Re: Wie staat er ook altijd moe op? [enquete]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:23

sorry, ik heb nog iets aan de poll veranderd, maar dat moest erbij.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:27

Ik heb het de laatste tijd ook vaak, maar ik slaap sinds een paar weken ook slecht. Het is wel zo dat ik bijna elke nacht wakker word tussen 2 en 3. En dan is het vaak alleen maar even kijken op de wekker en dan val ik weer in slaap, maar dan nog. En als ik pech heb, word ik ook nog een keer tussen 5 en 6 wakker. Maar ik zie het ook in mijn omgeving dat mensen veel moe zijn, het zou best kunnen dat het komt door het weer. Want een echte zomer hebben we (nog) niet....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:29

Mijn optie staat er niet bij. Ik ga vroeg naar bed en sta meestal al moe op. Heeft weliswaar een medische reden maar toch. :j . Als je moe opstaat zou je als matras ed goed zijn eens kunnen kijken of je met je hoofd de andere kant op beter uitrust. En of er nergens een piepje, lampje, zoem of een ander licht geluid of lichtje je onbewust uit de slaap houdt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:30

Ik heb ook vaak dat ik moe wakker word, terwijl ik toch 11/12u geslapen heb (ja ik slaap zo uit tot 12u ;) )
Ben toch wel benieuwd waar die enquête gebleven is :?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:32

Ik heb er ook veel last van maar heb de ziekte van lyme en dan ben je eigenlijk altijd moe.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:33

Ja, ik heb hetzelfde maar ik heb een schildklierziekte.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:41

Inderdaat had ik de de medische reden er niet bij gezet. Wordt nu veranderd

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:51

Is jouw bloed gecheckt, DeSprinkhaan? De vermoeidsklachten kunnen misschien komen door (een lichte) hypothyreoïdie.
Ik zou er even mee naar de huisarts gaan als jouw vermoeidheid lang aanhoudt, even bloedprikken zodat je in ieder geval weet of er iets lichamelijks aan de hand is of niet.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:02

Puissance schreef:
Is jouw bloed gecheckt, DeSprinkhaan? De vermoeidsklachten kunnen misschien komen door (een lichte) hypothyreoïdie.
Ik zou er even mee naar de huisarts gaan als jouw vermoeidheid lang aanhoudt, even bloedprikken zodat je in ieder geval weet of er iets lichamelijks aan de hand is of niet.

Het is een enquete, advies wil ze dus niet :Y) Die fout had ik ook al gemaakt geloof ik :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:27

Ik ben ook vaak moe. Ga rond 11u naar bed, en om half 7 er sochtends weer uit als ik om 8u moet beginnen op het werk. Kom thuis en eet even wat en dan weer door naar stal. In de weekeinden slaap ik meestal uit. Heb ook weinig energie, zou het aan het weer liggen?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:28

Ja ik ben ook altijd moe en ik maar wel gewoon genoeg uren slaap. verder ben ik de hele dag wel bezig maar niet super druk.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:32

Ik ben ook altijd wel moe, maar ik kom ook eigenlijk elke nacht uren te kort. Maar moet er elke dag vroeg uit om de paarden toe doen en ga weer laat op bed doordat de paarden ook savonds nog eten krijgen enzo. En ik doe wel vrij intensief werk, dus het is wel te verklaren allemaal, maar wel vervelend.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:48

Ik :j . Ik heb restless legs in combinatie met periodic leg movement, dwz. dat ik ' s nachts de hele tijd met mijn benen schop zeg maar :+ . Heb hier wel medicijnen voor maar die werken slechts beperkt en het kan zijn, dat ze de klachten juist verergeren. Ik slaap op zich genoeg, vaak tussen de 8 en 10 uur per nacht, maar ik slaap door de RLS nogal onrustig. Merk ik zelf weinig van maar goed, overdag inderdaad komt het. Ik stap mijn bed uit en ik ben al moe, wat jij ook zegt. Het vervelendste is dat mensen dan zeggen: "Joh, je bent jong! Stel je niet zo aan!" maar het is bij mij toch echt bewezen dat het iig grotendeels een medische oorzaak heeft... Misschien bij jou ook? Ik weet niet of het onder advies valt, maar als je er van af wilt en je denkt dat het niet aan je omgeving etc. ligt, is het misschien een vorm van rls.
Laatst bijgewerkt door Dewii op 13-07-12 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:51

Nee, niet meer. Sinds ik weet dat ik een B12-tekort heb en daarvoor injecties krijg, ben ik niet moe meer s'ochtends, hoe laat ik het ook maak.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:56

Ik. Verschrikkelijk is het, ik werk in een garage, wij zijn vanaf kwart over 7 open voor de klanten. Ik ben vanaf dat uur dus volop en fysiek aan het werk. Ik slaap ruim 8 uur, maar ik kan ook 10 uur slapen, of 12 (dat laatste in het weekend) zonder wakker te worden. Dit alles in combinatie met een zware migraine-aanval zo nu en dan. Ben dinsdag weten bloedprikken, en vandaag om 17h een afspraak voor de resultaten. Hopelijk komt er iets duidelijks uit.

Ts, de 2e en laatste zin in de poll drukken exact hetzelfde uit.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:36

Dan nog een vraag aan iedereen: Wie heeft er allemaal een mobiele telefoon aan staan en bij het bed liggen als je slaapt?
Ik heb m 's nachts bij mij liggen en het schijnt dat die ook energie wegnemen

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:37

TS waar is de enquête?

Tymbalia schreef:
Dan nog een vraag aan iedereen: Wie heeft er allemaal een mobiele telefoon aan staan en bij het bed liggen als je slaapt?
Ik heb m 's nachts bij mij liggen en het schijnt dat die ook energie wegnemen

echt?
Ik heb hem altijd wel aan staan ja :Y)
Ik doe hem vanacht dan maar uit :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:19

Ik denk ook dat het ligt aan de biologie van het wakker worden; je lichaam is niet gelijk wakker als je wekker gaat, maar doet er soms nog even iets langer over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:40

Ik kon in mijn oude huis vaak niet slapen en werd er ook altijd moe wakker. Nu woon ik in een nieuw huis en heb nog geen een nacht slecht geslapen en wordt altijd heerlijk wakker. (tenzij ik een feestje heb gehad :P) maar zelfs dan nog fitter dan toen ik normaal sliep in het oude huis. Snap niet hoe het kan...

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:25

Ik heb mijn mobiel nooit mij me liggen :n , maar de radio staat wel gelijk naast mijn bed. Weet niet of die soort stralingen ook meewerken? Ik ga eens proberen om zoveel mogelijk licht af te sluiten..