Hallo'tjes!
ik weet niet of hier nog een topic over is of geweest was.. zoja ik kan het niet vinden maar wil wel aantal dingen vragen!
Ik heb in 1 jaar heel wat gaatjes in me kiezen gehad.. aangezien mijn glazuur van me tanden/kiezen af is door me tongpiercing. (ja slecht ik weet het!)
Ik heb nu witte vullingen in me kiezen, 1 in me snijtand onder, en een kleine kies/tand.
Mijn probleem:
Wanneer ik iets koud's drink/eet zoals ijs, koude cola etc. geeft dat een enorme klap op mijn vullingen!
Wanneer ik met tandpasta ineens op me vullingen kom, doet dat ook ontzettende zeer..
ik ben hier aantal keer voor terug naar de tandarts geweest, kijken of het aan me zenuw lag(vast wel), hebben ze opnieuw een vulling geplaatst, schoongemaakt etc. te hoge vulling, afslijpen die vulling en alles moet maar goed wezen, maar het helpt gewoon helemaal niet.
3 weken terug heb ik boven en onderste tussen me kiezen ook een vulling gehad, de onderste vulling was van de week afgebroken, een heel klein stukje.. ik had er geen last van, ja het was scherp maar het deed me niks, en is inmiddels ook aan het slijten.
Net zat ik een korstje van me boterham op te eten, en het doet ineens onwijze zeer.
Links boven in me kies ook vulling gehad, pas geleden moest ik foto's maken om te kijken of ik beginnende gaatjes etc had, maar hij zag dus ook dat me zenuw aan het afsterven was dus mogelijk zo zeer kon doen.
ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad maar ik voel het nog steeds!
dit is nu zo'n 2 maanden geleden...
Wanneer ik bij de mondhygienist ben, halen ze de tandsteenweg bij de tandhalzen, waardoor ze dus met dat scherpe ding over me vulling in me snijtand komen (voorkant), Ooh jeej.. ik vlieg zowat tegen het plafond aan zo'n zeer doet dat!
Is dit normaal? hebben meerdere mensen last van hun vullingen?
Hoelang gaat het duren dat de pijn wegtrekt of blijft het zo?
ik vraag me altijd wel af of ik de enigste koekebakker tandarts zou hebben.. of ligt het gewoon aan mij?
ik spoel nu 3 x per dag met fluoride wat me tandhalzen zouden moeten beschermen tegen die kouw/pijn.
Echt niet dus he! ben al 2 jaar bezig met die fluoride maar merk echter geen verschil!
Moet ik toch maar een andere tandarts gaan zoeken?.. of zijn der meerdere die dit herkennen?