Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sorry! eempiej schreef:Mogelijk wat meer zout eten, dat je bloeddruk iets omhoog gaat en niet zo laag daalt. Verder weet ik geen medicatie. Ik denk dat het beste advies is om rustig rechtop te gaan zitten en staan. Dus niet in 1 keer op gaan springen.
Oow, volgens mij heb ik je verkeerd begrepen, je bedoeld meer de energie behoudenSorry!
PocoGaucha schreef:ik zou bij de huisarts even gaan vragen.
ikzelf drink Yerba Mate, dat is hele bittere thee die ze veel in Argentinië drinken. ik vind zelf dat het wel extra energie geeft en dat je niet het 'instortmoment' krijgt wat je ook bij energie drankjes hebt. Ik drink het altijd voor het uitgaan om het gewoon de hele avond vol te houden, als ik een lange dag heb drink ik het ook. anders wordt ik te moe en dan verlies ik mijn concentratie. het is erg makkelijk te bestellen via yerbamateholland.nl, je kunt het beste eerst de theezakjes bestellen om het te proberen, als het dan bevalt kun je zon kommetje en zon rietje proberen. waar je wel op moet letten is dat je wel blijft eten, omdat het je honger wegneemt vergeet ik wel eens te eten.
maargoed ik heb er verder niet zo veel verstand van, dus als ik jou was zou ik gewoon bij de huisarts langsgaan.
Mizora schreef:Ik word zelf snel heel moe van veel indrukken of onrust in mijn hoofd. In mijn geval heb ik in de werkweek 3x2 tabletten valdispert extra sterk genomen (maar normaal slik ik sowieso ook al 2x1 tablet, of de valdispert stress moments). Het resultaat was dat ik minder prikkels opnam en daardoor veel beter beter bij bleef. Een dag had ik maar halve dosering geslikt en het was die middag/avond direct raak, ik was kapot.
xSCWx schreef:Ik heb bij de kruidvat van die blauwe pilletjes, valeriaan. Wel homeopatisch, als je dat niet wil proberen kan je ook suikers tussendoor eten. Een mars, of koekje ofzo. Dan ben ik erg snel uit mijn dip.
Menino schreef:Tja, betwijfel of je het meekrijgt van je huisarts. Maar ritalin geeft je behoorlijk wat extra energie. Maar je wordt er ook veel sensitiever van. Dus weet nou niet of dat zo geschikt voor je is
kwii schreef:Ik zou niet zomaar aan oxazepam gaan. Of aan heftige slaapmedicatie. Het is denk ik wel verstandig om gewoon eventjes met je huisarts te overleggen..
Slaap je slecht? Omdat je zegt dat je denkt dat dat goed is?
edit; spelfout
Dan kan ik me echt helemaal op liggen vreten, waardoor het al helemáál niet meer lukt natuurlijk! demo_love schreef:kwii schreef:Ik zou niet zomaar aan oxazepam gaan. Of aan heftige slaapmedicatie. Het is denk ik wel verstandig om gewoon eventjes met je huisarts te overleggen..
Slaap je slecht? Omdat je zegt dat je denkt dat dat goed is?
edit; spelfout
Mijn ouders zien het probleem niet zo, dat is vooral mijn probleem. Ik wil graag wat eraan doen, dus idd naar de huisarts of HSP-begeleiding, maar dat gaat dus niet omdat ik minderjarig ben.
Ik slaap normaal niet slecht, maar op vreemde locaties kan ik vaak moeilijk inslapen, en zeker als ik weet dat ik goed moet slapen lukt het niet meerDan kan ik me echt helemaal op liggen vreten, waardoor het al helemáál niet meer lukt natuurlijk!
Geloof me, voelt niet heel prettig.Buffelo schreef:Zou ik niet aan beginnen. Heb dat moeten slikken voor mijn depressie maar werd er alleen maar meer moe van. En je moet echt 8 uur slapen wil je geen last hebben de volgende dag. Vind dat wel erg ver gaan. Je zoekt naar iets wat meer energie geeft. Ik zou je huis arts gewoon om advies vragen.