Ik heb een neefje van 3.5jaar ( volgende maand wordt hij 4)
Nu valt het me met de dag meer en meer op hoe intelligent hij eigenlijk wel is. Hij kon heel erg vroeg praten en ook direct ' mooi ' praten. Dus alles direct heel goed articuleren. Ook onthoudt hij ontzettend goed dingen. Zo kan hij precies vertellen dat we 2 jaar geleden naar paradisio geweest zijn en wat we daar allemaal hebben gedaan. Hij is gek op dieren, hij doet niet anders dan in boeken enzo kijken over dieren. Als hij een foto van een aap ziet , zegt hij niet dat het een aap is, maar nee het is een gorilla of chimpansee. Hij kent meer dieren dan mij

Ook kan hij zonder moeite tot 20 tellen. Hij kan al ' rekenen' bijvoorbeeld als ik 5 appels neem en ik eet er 2 op hoeveel blijven er dan nog over. Dat kan hij zonder moeite allemaal beantwoorden.
Dit weekend kwam hij nog eens bij ons logeren. Hij was in een boek over dino's aan het kijken. Plots riep hij me : ' kijk maaike, een triceratops en hier een brachiosaurus ' Ik keek in het boek en er stond inderdaad bijgeschreven dat die dino's zo noemden! Ik moet zeggen dat ik wel heel erg onder de indruk was , zelf had ik nog nooit van een triceratops gehoord
Nu is mijn vraag, is het normaal dat een bijna 4 jarige al die vaardigheden heeft? Of is hij echt begaafd
?