), maar ook omdat ik best benieuwd ben of dit nou vaker voorkomt, zet ik dit hier even neer. Ik zou vrijdag kaakchirurgie hebben en als kalmeringsmiddel (ik ben nogal bang voor prikken en dus ook voor de verdoving) kreeg ik oxazepam voorgeschreven. Volgens mij heel normaal. Even voor degenen die dat niet kennen: de bedoeling is dat je er erg rustig en een beetje suffig van wordt. Maar goed, gisteravond besloot ik (omdat ik écht heel zenuwachtig was) alvast eens even een proefronde te doen en van te voren al vast eens een keertje een pil uit te proberen. Ik kan je niet vertellen hoe blij ik daar wel niet mee ben (dat ik dit niet op de tandartsstoel ontdekte), want het volgende gebeurde
(Even een berichtje van vanochtend uit mijn vaste HK topic gehaald.)TE5 schreef:Oh, manHeb ik weer hoor
Ik heb weer wat meegemaakt
Wat er dus is gebeurd: dat giechelige was dus geen toevalMet andere woorden: ik reageer bizar op oxazepam
Ik wordt er niet suf van, krijg geen ontspannen spieren, wordt niet enigszins slaperig
![]()
Wat gebeurt er bij Tessa?
Tessa heeft gisteravond vanaf vijf minuten na ze haar berichtje plaatste ongeveer anderhalf uur schaterlachend rondgelopen
Ik kon me gewoon totáál niet meer inhouden. Heb echt anderhalf uur zo rondgelopen, zo hard lachend dat de tranen me over het gezicht liepen. En geen idee waarom ik dan moest lachen. Maar het was zo verdomde grappig
Ook nog twee keer kort tussendoor een huilbui van een ongeveer een halve minuut gehad, maar die waren snel over, gelukkig. En ondertussen zo hyper als ik weet niet wat. En álert, echt, veel wakkerder dan normaal.. Het beoogde effect werd dus niet echt bereikt..
Ik zit nu nog steeds te giebelenZo af en toe. Dan komt er ineens even zo'n lachmoment op
Net even de apotheek en het ziekenhuis gebeld met de vraag: wat nu? (Vrijdag was de afspraak met de kaakchirurg al!) Tenminste, mam heeft even gebeld, want ik heb dus nog steeds die lachbuien en dat klinkt niet aan de telefoon
Apotheek weet niet wat ze me dan moeten voeren, gezien andere pillen me dan waarschijnlijk net zo goed in een melige berggeit gaan veranderen en de kaakchirurg-assistent heeft me nu naar de huisarts gestuurd dat die een oplossing mag verzinnen. Die nieuwe huisarts ja. Waar ik gisteren voor het eerst een afspraak had. Die zal zich ook wel afvragen wat 'ie zich op z'n hals heeft gehaald
Nou ja, goed, ik heb dus gisteren ongeveer van 23:15 tot 00:40 lopen lachen, kakelen, giebelen en giechelen
Om 't vervolgens vanochtend nog eens dunnetjes over te doen
En in de bijsluiter staat niks, maar dan ook niks wat daar op lijkt. Nog hebben ze in het ziekenhuis of bij de apotheek ooit van zoiets gehoord
Dus puur uit nieuwsgierigheid en - alsof ik dat nog niet genoeg heb gedaan
- omdat ik er wel om kan lachen
Ben ik nou de enige die dit ooit heeft meegemaakt?
Heb ik weer hoor
Wat gebeurt er bij Tessa?
Tessa heeft gisteravond vanaf vijf minuten na ze haar berichtje plaatste ongeveer anderhalf uur schaterlachend rondgelopen 

Moet ik het wel goed zeggen natuurlijk.