Hilarische reactie oxazepam, ervaringen? Onstuitbare lachbui

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Hilarische reactie oxazepam, ervaringen? Onstuitbare lachbui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:26

Juist ja, ter algemeen vermaak (ik vond en vind het in ieder geval best wel grappig :+), maar ook omdat ik best benieuwd ben of dit nou vaker voorkomt, zet ik dit hier even neer. Ik zou vrijdag kaakchirurgie hebben en als kalmeringsmiddel (ik ben nogal bang voor prikken en dus ook voor de verdoving) kreeg ik oxazepam voorgeschreven. Volgens mij heel normaal. Even voor degenen die dat niet kennen: de bedoeling is dat je er erg rustig en een beetje suffig van wordt. Maar goed, gisteravond besloot ik (omdat ik écht heel zenuwachtig was) alvast eens even een proefronde te doen en van te voren al vast eens een keertje een pil uit te proberen. Ik kan je niet vertellen hoe blij ik daar wel niet mee ben (dat ik dit niet op de tandartsstoel ontdekte), want het volgende gebeurde :') (Even een berichtje van vanochtend uit mijn vaste HK topic gehaald.)

TE5 schreef:
Oh, man _O- Heb ik weer hoor :') Ik heb weer wat meegemaakt :+
Wat er dus is gebeurd: dat giechelige was dus geen toeval :') Met andere woorden: ik reageer bizar op oxazepam :)) Ik wordt er niet suf van, krijg geen ontspannen spieren, wordt niet enigszins slaperig :Z :n Wat gebeurt er bij Tessa? :7 Tessa heeft gisteravond vanaf vijf minuten na ze haar berichtje plaatste ongeveer anderhalf uur schaterlachend rondgelopen :)) Ik kon me gewoon totáál niet meer inhouden. Heb echt anderhalf uur zo rondgelopen, zo hard lachend dat de tranen me over het gezicht liepen. En geen idee waarom ik dan moest lachen. Maar het was zo verdomde grappig :') Ook nog twee keer kort tussendoor een huilbui van een ongeveer een halve minuut gehad, maar die waren snel over, gelukkig. En ondertussen zo hyper als ik weet niet wat. En álert, echt, veel wakkerder dan normaal.. Het beoogde effect werd dus niet echt bereikt.. :))

Ik zit nu nog steeds te giebelen _O- Zo af en toe. Dan komt er ineens even zo'n lachmoment op :') Net even de apotheek en het ziekenhuis gebeld met de vraag: wat nu? (Vrijdag was de afspraak met de kaakchirurg al!) Tenminste, mam heeft even gebeld, want ik heb dus nog steeds die lachbuien en dat klinkt niet aan de telefoon := Apotheek weet niet wat ze me dan moeten voeren, gezien andere pillen me dan waarschijnlijk net zo goed in een melige berggeit gaan veranderen en de kaakchirurg-assistent heeft me nu naar de huisarts gestuurd dat die een oplossing mag verzinnen. Die nieuwe huisarts ja. Waar ik gisteren voor het eerst een afspraak had. Die zal zich ook wel afvragen wat 'ie zich op z'n hals heeft gehaald :')

Nou ja, goed, ik heb dus gisteren ongeveer van 23:15 tot 00:40 lopen lachen, kakelen, giebelen en giechelen :') Om 't vervolgens vanochtend nog eens dunnetjes over te doen := En in de bijsluiter staat niks, maar dan ook niks wat daar op lijkt. Nog hebben ze in het ziekenhuis of bij de apotheek ooit van zoiets gehoord :)) Dus puur uit nieuwsgierigheid en - alsof ik dat nog niet genoeg heb gedaan :+ - omdat ik er wel om kan lachen :)) Ben ik nou de enige die dit ooit heeft meegemaakt?

Esther_r20

Re: Hilarische reactie oxazepam, ervaringen? Onstuitbare lachbui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:28

Hier is maar een antwoord mogelijk: hihi

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:30

Ik ben verpleegkundige op een ziekenhuisafdeling waar ik veelvuldig oxazepam uitdeel aan oude mensen (geriatrie). Ik heb weleens meegemaakt dat het niet voldoende was, maar dan versterkt het onrust/angst niet, dan blijft het gewoon hetzelfde. Extreem eufoor gerdag heb ik nog niet meegemaakt. Wel bij andere middelen trouwens.
Ook op chirurgie nooit meegemaakt....

Nou ja, beter lachen dan huilen toch? :+

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:32

Haha, zeker, ik klaag ook niet :))
Heb me wel vermaakt :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:14

Misschien dat je jezelf nogal onderdrukt kwa gevoeens en dat die eruit komen als je je wat opener voelt?

Of je hebt ADHD, kan ook nog, bij sommigen werken kalmeringsmiddelen juist opwekkend.

Een vriendin van me heeft trouwens exact dezelfde reactie op Valium. Die gaat dan spontaan alles giechelend schoonmaken en ze wordt er helemaal scherp van :')

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:11

Ik heb nog nooit oxazepam gehad, wel een een keer een kwart valium toen ik niet kon slapen. Na de valium kon ik al helemaal niet meer slapen, zat om 6 uur 's ochtends nog rechtop in bed lichtelijk te hallucineren en dat op een kwart valium, haha ik doe het nooit weer.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:24

Ik word er heel afwezig, een beetje zweverig en inderdaad ook lacherig van. Weliswaar niet zo erg als jij beschrijft. Lijkt eigenlijk alsof ik heel dronken ben en alles lijkt wel grappig. Laatste keer dat ik het gebruikte was om een pil door te kunnen slikken (lukte me gewoon niet), en ik kon maar blijven lachen over het feit dat hij uit m'n mond was gevallen. Uiteindelijk nam de stress weer over (angst om te slikken) en werkte de pil totaal niet. :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:27

ik mag geen oxazepam meer hebben.
heb het een aantal jaren terug gehad.
maar ik werd er heel erg down/depressief van, dus ook op advies van de huisarts ben ik er toen mee gestopt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:34

Ik word ook heel ontspannen van oxa ga juist meer praten en word actiever krijg er wel hele 'echte' dromen van snachts.
Volgens mij is dat normaal omdat jij mischien normaal heel gespannen bent? en door de oxa zakt dat en daarom lach jij daardoor zoveel omdat die spanning weg is.

Maar je neemt het toch voor de angst dus in feite heeft het toch wel een goed effect op je?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:43

:')
ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat mensen zo hebben gereageerd maar ik vind het wel grappig...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:57

Ow wat grappig. Ik kan ook wel een lachbui gebruiken, misschien moet ik ook eens een pilletje halen? :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:39

Grappig om te lezen, ik heb dit ook gehad. Ik werd er in eerste instantie ook lacherig van. Ik heb ook de avond van te voren 1 tablet ingenomen. De volgende ochtend heb ik er nog 2 tabletten achter aan genomen en was dus tijdens de ingreep dusdanig ontspannen dat ik niet in paniek kon raken!

Ik moet weer naar de kaakchirurg maar ga dit weer op dezelfde manier doen, dat bevalt mij prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:03

Oh ja hoor, oud collega van me had dit ook.
Compleet averechtse uitwerking :D
Die werd ook hyperdepiep en hilarisch :+

Het komt wel vaker voor, gek dat ze dat bij de apotheek niet aan je kunnen bevestigen.

Slik het zelf als ik moet vliegen, vind dat ook alles leuk, maar word gelukkig wel lekker stoned.

Misschien kunnen ze je preoperatuief Dormicum geven? Mag je alleen gebruiken als er een arts aanwezig is, maar neem aan dat je toch in het ziekenhuis ben?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:08

ik reageer weer amper op oxazepam, heb tijden lang 4 pilletjes geslikt, maar merkte op den duur weinig verschil. Gebruik het nu amper meer, alleen nog als ik moet vliegen 3 pilletjes of als ik wedstrijd heb een pilletje, haalt net beetje de ergste spanning weg, hoewel 1 tablet weinig meer doet. Vraag me af of dat komt omdat ik het in het verleden zoveel gebruikt heb.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:17

Daar staan de pammen om bekend dat er gewenning optreedt en je dus steeds meer nodig om het gewenste effect te bereiken.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 12:03

mymy schreef:
Maar je neemt het toch voor de angst dus in feite heeft het toch wel een goed effect op je?

Dat klopt :+ Maar 't is ook weer zo lastig voor de kaakchirurg om aan mijn kaken te kaken te gaan zitten morrelen, terwijl ik mijn kaken niet stil kan houden van 't lachen :') Dus wat dat betreft is het helaas toch niet zo geslaagd :+

Kanelly, zou kunnen, ik weet 't niet. (Geen idee wat 't is ook..) De oplossing laat ik maar lekker aan de huisarts over, daar is 'ie voor. Maak me daar ook geen zorgen over, die verzint wel iets :j
Wel grappig om te horen dat ik dus inderdaad niet de enige ben :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:10

Hahaha, mijn vader zegt dat dit dus 1 van de bijwerkingen is die soms voor komt.
HAHA maar het is wel grappig. _O- _O-

Edit; Of nouja, opwinding is 1 van de bijwerkingen, en dat kan uitkomen op lachen. :) Moet ik het wel goed zeggen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 15-07-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:15

Grappig! Ik heb het een tijd terug ook geslikt heerlijk vond ik het lekker rustig werd ik.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:19

ik moest lachen om een lachende berggeit hihi.succes alvast.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:08

Kanelly schreef:
Oh ja hoor, oud collega van me had dit ook.
Compleet averechtse uitwerking :D
Die werd ook hyperdepiep en hilarisch :+

Het komt wel vaker voor, gek dat ze dat bij de apotheek niet aan je kunnen bevestigen.

Slik het zelf als ik moet vliegen, vind dat ook alles leuk, maar word gelukkig wel lekker stoned.

Misschien kunnen ze je preoperatuief Dormicum geven? Mag je alleen gebruiken als er een arts aanwezig is, maar neem aan dat je toch in het ziekenhuis ben?

Daar gebruik ik het ook voor :') met nog een reispilletje. Dan ben ik echt zo gedrogeerd dat ik tijdens het opstijgen al in slaap val, terwijl ik als ik helemaal niks geslikt heb alleen maar loop te hyperventileren van angst.

OT: ik heb nog nooit een lachbui gehad van oxazepam, lijkt me wel leuk om mee te maken :D

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:09

dat is me toch eens een andere bijwerking dan , ik heb ook oxazepam gehad maar daar ging ik zelf toch behoorlijk knock out van.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:29

oh praat me er niet van

Heb zelf diazepam (valium) 10mg de zwaarste pilvorm
word je ook aardig high en lacherig van en daarna val je meestal in slaap
oxiazepam heb ik ook nog liggen...