bron:de telegraaf
Citaat:Prik tegen overgewicht
AMSTERDAM - Maandelijks één keer prikken bij de dokter om een slanke lijn te krijgen. Er is een vaccin in ontwikkeling dat de strijd tegen obesitas aangaat.
Een ongezond dieet en toch slank blijven? Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar wetenschappers claimen de oplossing tegen obesitas te hebben gevonden. 'Deze studie toont de mogelijkheid om obesitas te behandelen met vaccinatie,' aldus hoofdonderzoeker Dr. Keith Haffer van vaccin instituut Braasch Biotech. Slecht één prik per maand kan een einde maken aan overgewicht én aan het jojoën achteraf, zo meldt The West Australian.
Kilo's kwijt door snelle stofwisseling
Het vaccin stimuleert het immuunsysteem om antistoffen aan te maken tegen somatostatine. Dit is een hormoon dat de werking van andere hormonen verstoort, wat kan leiden tot een langzame stofwisseling en gewichtstoename. Door dit hormoon te dwarsbomen werkt het metabolisme weer optimaal en raakt men snel kilo's kwijt. Er meer goed nieuws: andere hormoonniveaus blijven onverstoord en de injectie heeft geen onaangename bijwerkingen.
Vet eten en afvallen
Muizen waarop werd getest verloren 10 procent van het lichaamsgewicht in slechts vier dagen. De diertjes waren zelfs op een vetrijk dieet gezet, wat suggereert dat de 'vetprik' mensen in staat stelt om ondanks hun slechte eetgewoontes overgewicht te vermijden. De muizen kregen iedere drie weken een nieuwe injectie om hun gewicht op peil te houden.
Gezond eten blijft noodzakelijk
Toch blijft een gezond voedingspatroon nodig, want de injectie verlaagt niet de overige risico's van een vetrijk dieet, zoals hart- en vaatziekten. Het onderzoek verkeert nog in een vroeg stadium, naar verwachting is het geneesmiddel over zeven tot tien jaar op de markt verkrijgbaar.
Tja als het werkt.. Ik verwachtte eerder iets waar je zo beroerd van zou zijn dat je niet eens wat wou eten
Als ik dan op goed gewicht ben, dan zorg ik wel dat ik niet meer aankom en gezond eet

. Ik heb gelukkig maatje (34/)36, maar daar doe ik ook wat voor (gezond eten/bewegen/sporten/etc.). Lijnen doe ik overigens niet aan (daar geloof ik niet in). Je voelt je sowieso veel beter als je gezond eet, je zorgt dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt en regelmatig beweegt. Moet er niet aan denken dat ik alleen maar junkfood zou eten, niet zou bewegen en met een prikkie slank zou blijven. Voor geen goud!!!!
here we come!