Kijk,en nu ga ik de bokt dames blij maken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Kijk,en nu ga ik de bokt dames blij maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 16:47

Maar zonder gekheid,,,,,zouden jullie zo`n prik willen?

bron:de telegraaf

Citaat:
Prik tegen overgewicht
AMSTERDAM - Maandelijks één keer prikken bij de dokter om een slanke lijn te krijgen. Er is een vaccin in ontwikkeling dat de strijd tegen obesitas aangaat.

Een ongezond dieet en toch slank blijven? Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar wetenschappers claimen de oplossing tegen obesitas te hebben gevonden. 'Deze studie toont de mogelijkheid om obesitas te behandelen met vaccinatie,' aldus hoofdonderzoeker Dr. Keith Haffer van vaccin instituut Braasch Biotech. Slecht één prik per maand kan een einde maken aan overgewicht én aan het jojoën achteraf, zo meldt The West Australian.
Kilo's kwijt door snelle stofwisseling
Het vaccin stimuleert het immuunsysteem om antistoffen aan te maken tegen somatostatine. Dit is een hormoon dat de werking van andere hormonen verstoort, wat kan leiden tot een langzame stofwisseling en gewichtstoename. Door dit hormoon te dwarsbomen werkt het metabolisme weer optimaal en raakt men snel kilo's kwijt. Er meer goed nieuws: andere hormoonniveaus blijven onverstoord en de injectie heeft geen onaangename bijwerkingen.
Vet eten en afvallen
Muizen waarop werd getest verloren 10 procent van het lichaamsgewicht in slechts vier dagen. De diertjes waren zelfs op een vetrijk dieet gezet, wat suggereert dat de 'vetprik' mensen in staat stelt om ondanks hun slechte eetgewoontes overgewicht te vermijden. De muizen kregen iedere drie weken een nieuwe injectie om hun gewicht op peil te houden.
Gezond eten blijft noodzakelijk
Toch blijft een gezond voedingspatroon nodig, want de injectie verlaagt niet de overige risico's van een vetrijk dieet, zoals hart- en vaatziekten. Het onderzoek verkeert nog in een vroeg stadium, naar verwachting is het geneesmiddel over zeven tot tien jaar op de markt verkrijgbaar.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:49

het zou ideaal zijn.... maar dat is toch te mooi om waar te zijn. :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:50

Nee, wil niet weten wat voor een rotzooi in zo'n prikkie zit. En het blijft ongezond, op deze manier stimuleer je natuurlijk niemand om gezonder te gaan leven...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:50

Nou, ik vrees dat ik zo ijdel ben om het te overwegen... Maar ben wel benieuwd naar lange-termijneffecten...
En niet om graagmager te worden, maar om op 'gezond' gewicht te komen - zo'n tien kilo lichter worden dus. Dat probeer ik namelijk zelf, maar door medicatie die ik neem worden mijn inspanningen niet echt beloond |(
Ik heb altijd het idee: als ik eenmaal op het goede gewicht zit, lukt het vast om het zo te houden (ben al een jaar of acht op hetzelfde gewicht...).
Laatst bijgewerkt door Oryani op 10-07-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:51

Hmm, oké dan :') Tja als het werkt.. Ik verwachtte eerder iets waar je zo beroerd van zou zijn dat je niet eens wat wou eten :))

Anoli

Re: Kijk,en nu ga ik de bokt dames blij maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:53

Nee, bereik dat liever met gezond eten en sporten. Dan kun je tenminste trots zijn op wat je hebt bereikt...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:54

Ik zou er wel één willen om af te vallen :j Als ik dan op goed gewicht ben, dan zorg ik wel dat ik niet meer aankom en gezond eet :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:56

Daphne__ schreef:
Ik zou er wel één willen om af te vallen :j Als ik dan op goed gewicht ben, dan zorg ik wel dat ik niet meer aankom en gezond eet :+

Das nog moeilijker dan zelf afvallen...

Maar ja hoor, ik wil dat wel! Lekker makkelijk toch :P

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:58

Lijkt mij ook wel wat dit :=

Edit; lees nu pas dat het over 7 tot 10 jaar op de markt is, duurt te lang :')
Laatst bijgewerkt door Mandy517 op 10-07-12 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:58

Ik neem wel een prik om te vermageren en het hélpt ook echt. En ben blijkbaar ook een van de weinige die van het bestaan afweet van zo'n prik?
Maar daartegenover staan dan ook wel weer andere dingen en ben je echt gebonden aan wat je eet.
Want bij het minste dat je dan iets van suikers etc eet merk je dat ook wel.

De prik zelf is puur homeopatisch, het dieet is echt gebaseerd op wat een mens eigenlijk maar hoeft te eten. :)

Het rotte is wel, je moet jezelf de prik geven elke dag (en ikzelf ben ietwat bang voor naalden := )

Alhoewel ik wel denk dat dit over een andere prik gaat dan in de OP staat :)

Voor geïntereseerden wil ik ook wel een topic aanmaken daarover!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:02

Als ik overgewicht in gevaarlijk stadium zou hebben ja. Anders niet ben van mezelf slank maar het maakt echt niet gelukkiger als een maatje meer!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:02

Citaat:
Toch blijft een gezond voedingspatroon nodig, want de injectie verlaagt niet de overige risico's van een vetrijk dieet, zoals hart- en vaatziekten.

Dus... Ik zie het nut niet in van zo'n vaccinatie. Gewoon gezond gaan eten en gaan bewegen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:04

Dat is inderdaad een blijde boodschap voor de dames. Nooit meer last van dikke mannen.....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:04

NiKip schreef:
Citaat:
Toch blijft een gezond voedingspatroon nodig, want de injectie verlaagt niet de overige risico's van een vetrijk dieet, zoals hart- en vaatziekten.

Dus... Ik zie het nut niet in van zo'n vaccinatie. Gewoon gezond gaan eten en gaan bewegen.

Dat is nou net wat veel mensen niet kunnen/willen. Verder wil iedereen toch altijd slank zijn voor de buitenwereld. Dus dan zie ik er het nut wel degelijk van in.
Niemand wil namelijk lijnen, maar iedereen wil maatje 36.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:05

kanniet schreef:
Dat is inderdaad een blijde boodschap voor de dames. Nooit meer last van dikke mannen.....

_O- _O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:05

Loetie84 schreef:
Daphne__ schreef:

Das nog moeilijker dan zelf afvallen...

Maar ja hoor, ik wil dat wel! Lekker makkelijk toch :P

Opzich denk ik niet dat ik daar problemen mee zou hebben. Ben aangekomen door AD, eet verder wel gezond, dietist vond dat ik nog wel wat meer mocht eten. Ben ook al veel afgevallen, maar het gaat me niet snel genoeg :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:09

Loetie84 schreef:
Dat is nou net wat veel mensen niet kunnen/willen. Verder wil iedereen toch altijd slank zijn voor de buitenwereld. Dus dan zie ik er het nut wel degelijk van in.
Niemand wil namelijk lijnen, maar iedereen wil maatje 36.

Als je je eetpatroon niet wilt veranderen, hoor je ook geen maatje 36 te hebben. Als alle risico's van een vetrijk dieet blijven, vind ik afslanken op deze manier erg gevaarlijk.

Je ziet er gezond uit, maar eigenlijk ben je heel ongezond...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:10

@Daphne_ in jouw geval is het natuurlijk wel een ander verhaal dan het gros van de mensen dat gewoon te veel geniet van het leven en daardoor niet meer in 36 passen ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:11

Denk dat ik het liever wil op de ouderwetse manier zou doen tegen die tijd :+.
Bewegen gezond eten en proberen niet te snoepen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:14

Ik zie geen verschil tussen dik zijn of dun zijn en leven met gezondheidsrisico's als hart- en vaatziekten. Het is even gevaarlijk. Enige voordeel wat er zou zijn is dat je niet meer veroordeeld wordt op je uiterlijk... Zou voor veel mensen een uitkomst bieden in onze huidige maatschappij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:15

Nee, ik zou zo'n prik nooit hoeven :n . Ik heb gelukkig maatje (34/)36, maar daar doe ik ook wat voor (gezond eten/bewegen/sporten/etc.). Lijnen doe ik overigens niet aan (daar geloof ik niet in). Je voelt je sowieso veel beter als je gezond eet, je zorgt dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt en regelmatig beweegt. Moet er niet aan denken dat ik alleen maar junkfood zou eten, niet zou bewegen en met een prikkie slank zou blijven. Voor geen goud!!!! :n
Zeker niet nu ik 40 plusser ben, ben ik juist blij dat ik nog steeds redelijk lenig ben, een mooie huid heb, een volle bos haren en een atletisch figuurtje. Dat komt door mijn levenswijze en mijn genen. Niet door een ongezonde injectie.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:20

Ik vind het juist extra risicovol. :n
Nu is de fysieke beperking door overgewicht een grote reden om af te vallen. Maar zoals de wetenschappers zeggen, de overige risico's blijven bestaan, terwijl de grootste motivator om af te vallen (het uiterlijk) wegvalt. Mensen voelen minder motivatie om hun eetpatroon aan te passen, en hart- en vaatziektes, diabetes, etc., zullen juist vaker gaan voorkomen. Tenzij het gebruik hiervan zeer streng gecontroleerd wordt, en alleen wordt gebruikt bij mensen met zwaar overgewicht om bijvoorbeeld sporten weer mogelijk te maken..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:15

Euh, kunnen ze zich niet beter bezig houden met mensen gezonder laten eten en meer laten bewegen dan met zulke onzin op de markt te komen? Zie liever andere innovaties in de gezondheidszorg.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 21:39

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:53

Waaah! zomerjurkjes, bikini's, leuke kleding... <3 here we come!