Ik woon boven een muziekcafé en gisteren ging ik het vuilnis buiten zetten. Onder aan de trap hadden ze een piano-standaard laten slingeren. Deze zag ik niet, en ik ben er op gaan staan. Ik gleed er met een voet vanaf en toen klapte mijn enkel ontzettend hard dubbel. Ik voelde een vurige pijn, viel meteen om en daarna kon ik niet meer lopen.
Er ontstond al snel een enorm ei op de buitenkant van mijn enkel, en het begint ook blauw te worden. Ook aan de binnenkant van mijn enkel/voet doet het heel veel zeer. Maar nu vraag ik mij af: is het gekneusd? Ik heb al eens eerder mijn bovenbeen gekneusd, en dit was een drukkende pijn die wat langzamer op kwam zetten. Bovendien was het best te overzien als ik niet probeerde te lopen.
Van mijn enkel heb ik heel de nacht wakker gelegen, ook na een aantal paracetamol. Bovendien is de pijn veel scherper, een soort van snijdend.
Zou het kunnen dat ik mijn enkelbanden verrekt/gescheurd heb?
En zo ja, moet ik hiervoor naar de dokter?
Ik voel mezelf altijd zo'n zeur wanneer ik naar de dokter ga, voor een kneuzing zou ik ook niet gaan (kunnen ze toch niks aan doen).
En moet ik dan de huisarts bellen, of mag het ook naar de EHBO?
(Ik woon in Nijmegen maar ben nog niet overgeschakeld van de huisarts in mijn geboortestad naar hier. Stom, ik weet het.
)Wie weet raad?
Groetjes!
)