Pijn in knieholte/knie/onderbeen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Pijn in knieholte/knie/onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:20

Ik heb al sinds gister ontzettend pijn in m'n knieholte. Van die aanhoudende pijn de hele tijd door. Ik word er echt zeer agressief van.. :') Want ik word er echt gek van!

Als ik loop lijkt het wel of het wat uitzakt naar onderen en krijg ik daar ook pijn. Na even lopen wordt het steeds erger.

Ik herken het gevoel een beetje van vroeger, waarna mijn moeder altijd zei dat het groeipijn was. Maar nu is het geen groeipijn denk ik :')

Iemand die weet wat er tegen helpt? Een bepaalde houding ofzo? Zou een paracettemol helpen? Ik word namelijk echt gewoon gek en chagrijnig van die aanhoudende pijn. Heb liever gewoon een paar goeie klappen :')

Ik kan niet heel goed aangeven waar de pijn vandaan komt, want het zit echt van binnen zegmaar. Maar wel echt rond mijn knie en eronder..

Hopelijk heeft het er niet iets mee te maken dat ik sinds kort oefeningen doe! :=

K_im

Re: Pijn in knieholte/knie/onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:53

Wat voor pijn is het? Richting spierpijn of andere pijn?

En wat voor oefeningen doe je sindskort?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:57

Geen spierpijn denk ik, want het is niet dat de pijn ineens erger wordt op het moment dat ik er iets meer mee doe. Meer dat die pijn dan gewoon heftiger wordt na een tijdje lopen bijv. Als ik een tijd zit dan wordt het weer minder.

Ik doe oefeningen om een andere houding te krijgen. (dit topic: [MW] Wie doet er mee? Houding verbeteren!)

dit soort:
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:24

maakt het verschil als je stretchoefningen doet?

misschien heb je een ontsteking op een peesaanhechting. dit kan ook vrij pijnlijk zijn en geeft echt pijnscheuten bij bepaalde bewegingen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 12:29

Geen idee, dat doe ik niet..

Hopelijk is het geen ontsteking! Soms als ik loop doet het wel even wat meer pijn, maar niet echt pijnscheuten (al is mijn pijngrens wel hoog)

Misschien heeft het er niets mee te maken hoor, maar hetzelfde been (voornamelijk onderkant) slaapt nu al twee keer.

Als ik mijn been soms op een bepaalde manier houdt doet het wel een paar seconde geen pijn meer. Daarna weer wel. Het is echt heel irritant..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:34

was maar een idee, omdat de foto's die je toont kunnen gebruikt worden om te strechen en maximale flexi te verkrijgen... dus misschien heb je daar toch een soort overbelasting opgelopen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 12:38

Ik heb niet echt verstand van oefeningen en strechten := Ik weet wel dat deze oefeningen zijn om je rugspieren op te rekken en ook om de bovenspieren mee te trainen.

Overbelasting, zou best kunnen! Maar waarom zou het dan op die plekken zijn.. Daar voel je juist niks tijdens de oefeningen.

Ik hoef toch niet te rijden (paard wond) dus ik kijk het gewoon een paar dagen aan. De pijn is niet heel erg, maar dat het zo'n aanhoudende pijn is zeer irritant := Maar blijkbaar niets aan te doen dus!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:51

Even langs de huisarts is bij zoiets altijd het beste ;)

Maar ik denk persoonlijk dat je wat te enthousiast bent geweest en je knie dus een beetje overbelast hebt :)
De oefeningen zoals op de plaatjes zijn best pittig voor je kniegewrichten.
Een goede opbouw in je training (het aantal herhalingen) en ook je warming up dan heel belangrijk :)