stress poeper, probleempje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

stress poeper, probleempje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:12

Hoi!

Thuis heb ik lieve schat zitten.
Deze heeft last van stress poepen.
Voor hij naar zijn werk gaat 3x naar de wc, en een soort zenuwen voor hij opgehaald word.
Dat gaat normaal goed, maar de laatste tijd komt hij terug, want dan moet hij weer naar de wc.

Doordat hij bang is om te moeten poepen onderweg, maakt hij zich druk, en blijft hij maar naar de wc gaan.
Ik word er intussen gek van.

Vorige week is hij naar de dokter geweest. ontlasting ingeleverd in het zkh, (ze dachten aan een darmparasiet) maar uit zijn ontlasting kwam niks.
Gisteren heeft hij gewerkt, met heel veel krampen, en vandaag kwam hij alweer terug (inmiddels word ik er chagarijnig van, want op zo'n manier hou je ook je baas niet te vriend, al begrijpen die het wel, op 10 jaar is hij nooit langer dan 2 dagen ziek geweest)

dus om 10u gaat hij naar de dokter.
Ik kan niet mee, moet ook gewoon werken, dus ik heb een lijstje gemaakt.
oa dat ik vermoed dat het tussen zijn oren zit (en ik hem dus smorgens ook vertel dat hij er even doorheen moet.)
ik wil dat er een bloedtest komt, sowieso, en een allergie test.
er moet wat zijn...

Iemand meegemaakt of ervaring mee? alle info is welkom

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:17

Het gaat hier om je vriend? Kind?

Ik weet dat een vriendin van mij dat had en het zat echt tussen haar oren, ze was bang in de bus te moeten gaan omdat ze dacht dan ook dat ze moest terwijl ze niet moest. Ze vluchte dan ook snel de bus uit en liep naar huis, te laat of niet op werk etc. Toen ze na weken er langzaamaan niet meer aan dacht was het opgehouden.. niet teveel aandacht aan geven dus als het medisch is uitgesloten. In het begin was ze er alleen maar mee bezig het ging over poep voor en poep na :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:21

Ik ben benieuwd wat de dokter zegt!

Zelf moet ik ook altijd een paar keer naar de wc als ik ergens zenuwachtig voor bent. Mijn zusje en mijn moeder trouwens ook, ik dacht dus altijd dat het gewoon in de familie zat. Sommige mensen krijgen geen hap door hun keel als ze stres/zenuwen hebben, maar ik moet gewoon naar de wc :')

Vervelend is het wel, want zo te horen heeft jouw partner er veel meer last van dan mij en ervoor terugkomen naar huis is wel heel naar. Ik kan me ervoor afsluiten, er niet meer aan denken en dat helpt. Hopelijk kan de dokter hem helpen :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:21

Euhh hier meld zich nog zo,n zenuwstress poeper hoor
Als ik ergens heen moet en weet niet goed hoe en wat, dan ga ik ook wel 10x naar de wc.
Heb het zelfs nog, als ik weet dat ik een pittige les ga krijgen, dat ik voor die tijd ook nog wel 3x naar wc ben geweest. Als ik eenmaal onderweg ben, dan is het het over. Maar voor die tijd dat ik de voordeur achter me sluit .......

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:49

Snap niet zo goed waarom je er zelf gek van word, want hij kan er niets aan doen en het geeft hem alleen maar extra stress.
Heeft hij het sindskort of al die 10 jaar?
Klinkt alsof hij 'gewoon' last van spanning heeft, dan is de logische manier om die spanning weg te nemen of minder te laten worden om het te voorkomen.
Ik zelf moet ook naar de wc als ik spanning heb, en zo raar is dat niet want de meeste dieren doen dat ook.
Zou wat worden als mijn vent kwaad zou zijn omdat ik van de stress naar de wc moet :Y)

troi

Re: stress poeper, probleempje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:04

Hier een stressplasser... Wat bij mij wel helpt is sowieso regelmatig plassen (dus tijdens college's ging ik in elke pauze vlak voor het college weer begon) en op 'veilige momenten' dwz in de buurt van een wc het naar de wc gaan uitstellen om zo te leren te vertrouwen op mijn lijf. En op momenten dat het wat erger was deed ik een maandverbandje om en 'daagde' ik mezelf uit om me te ontspannen. Met het idee dat als het dan toch mis zou gaan het niet erg zou zijn. Natuurlijk ging dat altijd perfect want met mijn lijf is niks mis maar dat hielp vrij goed om mijn koppie daarvan te overtuigen. Tis allemaal neuroticisme, als je vriend er erg veel last van heeft dan zou een bezoekje aan een psych niet verkeerd zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 09:08

Heb ik ook gedacht.
Daarom zeg ik ook tegen.hem. Uitstellen.
Net nog. Stress voor de dokter. Eerst even poepen . Nee eerst aankleden eerder mag je niet.
En dat is dan maar 3 minuten. Maar wel uitgesteld.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:11

troi schreef:
Hier een stressplasser... Wat bij mij wel helpt is sowieso regelmatig plassen (dus tijdens college's ging ik in elke pauze vlak voor het college weer begon) en op 'veilige momenten' dwz in de buurt van een wc het naar de wc gaan uitstellen om zo te leren te vertrouwen op mijn lijf. En op momenten dat het wat erger was deed ik een maandverbandje om en 'daagde' ik mezelf uit om me te ontspannen. Met het idee dat als het dan toch mis zou gaan het niet erg zou zijn. Natuurlijk ging dat altijd perfect want met mijn lijf is niks mis maar dat hielp vrij goed om mijn koppie daarvan te overtuigen. Tis allemaal neuroticisme, als je vriend er erg veel last van heeft dan zou een bezoekje aan een psych niet verkeerd zijn.

Jij heb gewoon last van een overactieve blaas.
heeft niets met je koppie te maken. Psychiater kan er niets mee. huisarts of uroloog des te meer.
www.plastest.nl

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:15

Dit kan gewoon een uiting zijn van een angst stoornis. Het is dus zaak erachter te komen wat de spanning geeft: Het gene wat hij gaat doen of het feit dat hij niet naar zijn toilet kan.

Als het gene wat hij gaat doen hem de stres geeft is het heel belangrijk contact te zoeken met een psycholoog.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:16

@natasjav2 Hmm ik ben vandaag al 3 keer geweest en moet al weer heel nodig dus de 8 keer op een dag ga ik makkelijk halen, binnenkort maar even naar de HA, thanks!

Hi hi waar bokt al niet goed voor is

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 09:18

Idd. Ik baal dat ik niet meekon. Gelukkig zijn vader wel. Maar das puur ondersteuning.

Ben erg benieuwd wat de dokter zegt

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:20

Als het inderdaad stress is moet hij misschien hulp zoeken bij een goede therapeut of psycholoog om zijn stress te leren hanteren en te kijken waar dat vandaan komt. Net als bij dwanghandelingen moet je dit niet te lang aankijken want des te moeilijker wordt het om het te behandelen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:20

Ik heb het zelf ook.
Bij mij uit het zich ook in klame handjes en een misselijk gevoel.

Tegen mij is gezegd dat ik er mee moet leren leven, en dat doe ik nu.
Wat al eerder is gezegd ik probeer te vertrouwen op mijn lichaam. Moeilijk omdat het ook al eens verkeerd is gegaan, maar het gaat.
Ik kijk ook altijd en overal waar de wc is.
Vroeger deed ik van alles en ging ik overal heen. Nu moet ik mezelf echt toespreken om iets te gaan doen wat anders is dan anders.

Wens jullie veel sterkte

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:23

Hoe oud is de persoon in kwestie en hoe lang speelt dit al?

Heb het gevoel dat er thuis wel erg veel nadruk op wordt gelegd wat waarschijnlijk alleen de stress maar verhoogd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 09:28

Nee totaal niet.
Hij heeft dit altijd al gehad.
Net klaar met een zwaar project op zijn werk. En sindsdien is het erger geworden.
Het ritme is totaal veranderd. Van 40 naar 75u per week. Vanaf maart. Tot 2 weken terug. Weer naar 40u en wat dagen vrij. Toen.moest hij weer beginnen en kwam dit veel heftige dan anders. Hij is 28

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 09:29

Ik laat hem gewoon zijn gang gaan. Als je.moet. Dan moet je. We praten er over. Hij voelt zich beroerd door dat probleem. En door het praten word hij rustiger. Is hij thuis. Niks aan de hand
zodra hij weg.moet die stress. Al is het maar boodschappen doen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 10:07

Ze hebben bloed afgenomen
morgen uitslag

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:04

vervelend, mijn vriend zit ook de halve dag op de wc en mijn schoonmoeder heeft die angst ook... voor een buitenstaander heel irritant. Bij mijn vriend komt het ook door ongezond eten. Ze hebben daar thuis allemaal last van hun ontlasting.. en laten niets onderzoeken. Maar ik heb we, als ik daar de hele week eet, heb ik ook buikpijn, verstopping etc..
maar ben benieuwd naar de uitslag!
Hoop voor je dat het wat minder kan worden.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:12

Ik herken het bij mezelf en bij mijn vader.
Mijn vader heeft het nog erger dan dat ik het heb maar vind het zelf ook heel vervelend.
En het zeggen 'eerst kleren aan dan naar de wc' dan is het bij mij al te laat, als ik moet dan moet ik ook echt en meteen.

Wij hebben er nog niks tegen kunnen vinden wat enigszins helpt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 19:48

hmm eten doen we eigenlijk vrij normaal.
Aardappels groente en mager vlees. wel een jusje, maar niet te gek.
Overdag gewoon 2x brood. wel op uiteenlopende tijden ivm zijn werk.

Ik weet niet of het tussen zijn oren zit of dat het medisch is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:52

NatasjavE schreef:
troi schreef:

Jij heb gewoon last van een overactieve blaas.
heeft niets met je koppie te maken. Psychiater kan er niets mee. huisarts of uroloog des te meer.
http://www.plastest.nl

Dit is zeker niet altijd het geval. ;)

Ik had hier eerst ook heel erg last van. Maar het kwam gewoon omdat ik bang was ergens onderweg naar de wc te moeten en dan geen toilet in de buurt te hebben. Dus in alle pauzes naar de wc, altijd voor de deur uit gaan. Dit ben ik gaan afbouwen en soms ga ik zelfs de deur uit als ik een beetje de drang voel om dan pas 2 uur later echt te moeten. Dit kan zeker een psychische aanleiding hebben, niet altijd lichamelijk. Ik denk eerlijk gezegd dat de vriend (?) van de ts ook een soortgelijk probleem heeft.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:37

Update

uit zowel ontlasting als bloedonderzoek, als allergie test is niks uit gekomen.
Nu word een darm psycholoog geadviseerd.
De bedrijfsarts heeft ook gezegd dat hij gewoon moet gaan werken, want hij moet er doorheen.
Werken gaat op zich trouwens goed, dan moet hij niet naar de wc. tis alleen smorgens de stress (zoals deze morgen omdat hij naar de bedrijfsarts moest)

maar eenmnaal op werk heeft hij geen last meer.
De bedrijfsarts had gezegd dat hij maar moest gaan, met het risico van in zijn broek te poepen, want hij zegt, je gaat thuis meermalen naar de wc, dus je bent al leeg vanbinnen. dan zal je het gevoel hebben, maar er niks uitwerken. dus probeer t maar.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:02

dat is toch symptoombestrijding wat die arts adviseerd, je vriend zit er mentaal doorheen.

als hij daar geen hulp voor krijgt zit hij misschien over een maand wel thuis met een burn-out...

psycholoog is dus een goede actie.

groetjes Kim

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:08

idd.
we hebben een telefoon nunmer gekregen die we morgen gaan bellen