Ooglid (?) beetje rood & opgezwollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Ooglid (?) beetje rood & opgezwollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:20

Heb ik weer :+

Had net wat 'jeuk' aan mijn oog, nuja zo'n irriterend gevoel. Ik zit er maar in te wrijven en het blijft maar irritant aanvoelen.
Kijk ik in de spiegel en is een 'deel van mijn ooglid ?' :+ rood en een beetje gezwollen tegenover mijn ander oog.
Even voorbeeldfoto, bij de onderste letter 'G', op die plek is het wat rood en gezwollen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... gklein.jpg

Ik hou me nu in om er niet in te wrijven want ik voel het wel :+

Moet ik me zorgen maken ? Komt verder geen pus of overdreven veel vocht uit ofzo, oog zelf is ook niet droog ofzo.

corientjuhh

Re: Ooglid (?) beetje rood & opgezwollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:21

Lijkt me je traanbuis?
Die zit daar namelijk...
misschien een verstoppinkje ofzo?

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:25

Daar dacht ik ook eerst aan, maar heb net even opgezocht en een symptoom daarvan is dat je oog dan net overdreven aan het tranen is, wat bij mij niet het geval is.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:27

Ik heb het ook wel eens, is met een paar dagen weg :) Verder niet teveel aan zitten ivm infectie.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:34

Doordat jij gaat wrijven, kom je in een cirkel terecht van jeuk, wrijven, meer jeuk, meer wrijven.
Wat je kan doen is je oog gaan uitspoelen onder de douche en er daarna niet meer aan komen.
Ik heb ook wel eens een rood oog of ooglid, maar heb dan ook oogdruppels die tegen infecties helpen. Indien je dat ook in huis hebt, kan je dat gebruiken.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:26

Kan ontstoken wimperding zijn. Heb ik ook soms.
Bij mij wordt het of rood beetje opgezwollen en jeuk en gaat direct daarna weer weg. Of hwt wordt steeds erger en op een gegeven moment gaat get echt pijn doen. Heb zelfs een keer gehad dat mn hele oog letterlijk dicht xat. is niets aan de hand, als hèt zo ver komt als bij mij gewoon ff naar de huisarts gaan, die prikt het door met een naald en de druk is er in 1x af. Toen was het bij mij ook binnen 2 dagen weg.
Dus denk dat het allemaal wel mee valt :)