Rare kleur + dikke vinger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Rare kleur + dikke vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:52

Een aantal jaar geleden gebeurde het opeens dat ik uit het niets een heel dik vingerkootje kreeg dat hard werd en blauw/paarsig kleurde.
Het deed best zeer wanneer ik er druk op zette, of als ik het strekte, anders had ik er weinig last van.

Dit weekend is het weer gebeurd, zonder aanleiding en vanochtend nogmaals, maar bij een andere vinger.
Op de een of andere manier gebeurd er iets, mijn vinger (aan de binnenkant van je hand zeg maar) zwelt op tot een soort bult die ook hard aanvoelt en wordt vervolgens blauwachtig.
Ik vind het zelf een beetje een lijkenkleur hebben :+ .
Heeft iemand een idee wat dit is/kan zijn? Kan er een adertje ofzo zomaar springen?

Foto: Afbeelding
Het is dus mijn middelste vinger op de foto, foto is niet heel duidelijk maar je ziet wel dat het blauwer is qua kleur..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:54

ik heb dat ook een paar keer gehad
deed ook best zeer, schijnt dat er een klein adertje gesprongen is
gelukkig trekt het best snel weg.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:55

Wordt hij gelijk blauw of eerst spierwit?

monica08

Re: Rare kleur + dikke vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:39

Ik vind je vinger niet erg dik en de hoeveelheid blauwe kleur valt ook reuze mee. Wellicht een kleine hematoomvorming.
Indien het niet wegtrekt of indien het erger wordt met pijn/zwelling, zou je de HA eens kunnen bellen maar dit is niets om je zorgen over te maken naar mijn idee.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:46

Monica, de bult komt bovenop, het wordt niet dik aan de zijkant :)
Als ik er met mijn vinger overheen ga voel ik duidelijk een bult zeg maar.
Daarnaast is kleur op de foto zeten best moeilijk :+ In het echt ziet het er heel apart uit, echt een lijkenkleur :o . En wat gek is, op het punt waar je buigt, dus bij die rimpeltjes, is het paars :=

@ Saar4, het zwelt gelijk op en word blauw, niet eerst wit dat ik gezien heb..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:55

heb het zelf al een aantal keer gehad,maar telkens in de winter. Dat werd ook eerst dik,een echte bult,en daarna werd het rood,daarna paars en tenslotte lijkkleur,over de hele vinger zeg maar.
Ik heb ook wat gegoogled maar niet gevonden wat het was,in elk geval anders dan een gesprongen adertje,want dat heb ik ook wel eens.