'Natuurlijk' haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

'Natuurlijk' haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:48

Omdat ik vond dat mijn haar de laatste tijd erg droog aanvoelde, heb ik er een masker van olijfolie en honing in gedaan. Mijn haar voelde lekker zacht aan daarna, tot ik er (uit gewoonte..) mousse in deed. Hierna voelde het meteen weer breekbaar(der) droog en minder 'healthy' (dit is trouwens geen Euroshopper haar mousse oid trouwens, ik gebruik veel goede merken).

Toen bedacht ik me, ik smeer eigenlijk best veel troep in mijn haar elke dag, ik was het om de dag (anders wordt het vet van diezelfde troep) en gebruik allerlei spulletjes.
Het kan niet zo zijn dat dit allemaal goed voor mijn haar is, volgens mij wordt het gewoon droog en dood onderaan van alles wat ik er in smeer.
Dus heb ik bedacht om te minderen met de zooi die ik gebruik en in plaats van te wassen, het om de keer te spoelen met gewoon water (hopelijk kom ik er dan doorheen met de borstel := ). Shampoo schijnt ook weer agressief te zijn, dus daar ben ik ook maar voorzichtig mee.
En die olijfolie is sowieso een blijvertje :D

Wie doet er mee?
Misschien kunnen in dit topic tips uitgewisseld worden voor fijne, natuurlijke middeltjes of alternatieven voor bijvoorbeeld producten die niet goed zijn voor je haar.

Caira

Re: 'Natuurlijk' haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:52

kijk eens op www.lush.nl ik vind hun producten geweldig!

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:53

Ik zou graag meedoen maar helaas werk ik al zo ;) Was mijn haar 2 tot 3 keer per week doe er geen cremetjes oid in en is altijd goed gegaan! Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:54

Krijg je dan geen pluizig haar lovehaffie? :=
Of ben ik de enige die Diana Ross lijkt als er niks in mijn haar zit..? _O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:57

Wat dat betreft ben ik heel gemakkelijk. Ik was het 2 x per week met Hema shampoo en gebruik verder geen haarproducten, behalve de eerste dag na het wassen wat nivea mousse om er model in te krijgen. Ik heb vrij kort en heel dik haar.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:02

Ik gebruik eigenlijk nooit creme's o.i.d. voor in mijn haar, maar ik was het wel elke dag en omdat ik weet dat het slecht is wil ik dat graag minder gaan doen. Maar ik weet niet hoe ik dit het beste af kan bouwen (als ik het 1 dag niet was wordt het al vet). En wat ik me afvraag. Hoe krijgen jullie de paardengeur uit jullie haar als jullie het niet elke dag wassen?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:07

feliciaa schreef:
Ik gebruik eigenlijk nooit creme's o.i.d. voor in mijn haar, maar ik was het wel elke dag en omdat ik weet dat het slecht is wil ik dat graag minder gaan doen. Maar ik weet niet hoe ik dit het beste af kan bouwen (als ik het 1 dag niet was wordt het al vet). En wat ik me afvraag. Hoe krijgen jullie de paardengeur uit jullie haar als jullie het niet elke dag wassen?

Zelfde vraag.
Ik was mijn haar om de dag, als ik het een dagje oversla is het daarna ontzettend vet. Als ik m'n haar niet was als ik douche dan doe ik er wel conditioner in, omdat ik er anders niet doorheen kom..

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:10

Ik was mijn haar heel weinig en als ik nu een x conditioner gebruik is het superzacht.
Als ik geen tijd heb 's morgens doe ik talkpoeder erin of droogshampoo werkt heel goed

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:19

HET middel voor mij is fructis cremespoeling.
Ik was het om de dag en gebruik fructis shampoo en daarna de cremespoeling. Netjes droog fohnen en ik hoef er twee dagen niet meer naar om te kijken, ik heb zelfs geen haarborstel in huis ofzo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:13

Ik gebruik zoveel mogelijk shampoo zonder rommel...
Momenteel die van Zarqa anti roos..helpt goed.
heb helaas toch nog wel wat een jeukerige hoofdhuid maar roos is weg.
Dit merk bevalt me wel.
Creme doe ik in de punten.
verder gebruik ik niets..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:15

Alleen doorspoelen met water heb je wel kans dat het snel vet gaat worden hoor!

Verder zijn al die producten niet zo slecht voor je haar, zolang je het ook maar vaak verzorgd met maskertjes etc, aldus mijn kapper. :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:18

Ik gebruik ook amper meer dan shampoo (YesTo). Heel soms conditioner.
Mijn haar is over het algemeen niet pluizig en prima uit te kammen... Op dit moment heb ik wel veel gespleten haarpunten, maar dat komt doordat ik niet naar de kapper ga :P

Ps alleen doorspoelen doe ik ook niet, ik was het met shampoo, of niet. :)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:20

Ik was mijn haar om de dag en gebruik verder geen haar producten, gebruik trouwens herbal esences (hoe schrijf je dat?) en creme spoeling anders is het niet uit te kammen mijn haar is tot onder mijn borst en vrij dik. Toch gaat het vaak pluizen en worden de punten droog. Ik ga om de 3 maanden naar de kapper! Hebben jullie tips?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:23

feliciaa schreef:

Gewoon beginnen met een dag er tussen te laten en vooral niet opgeven! Ja de eerste paar keren ga je even met vettig haar rond lopen maar na een tijdje zul je merken dat je haren eraan gewend raken dat ze maar om de dag vettig zijn. Dan kun je het weer uitbreiden naar om de 2 dagen en zo voorts. Ik heb het nu zover dat ik maar 1x per week moet wassen (voordat jullie denken dat ik een viespeuk bent, ik douche mij wel elke dag hoor :+ )
En paardengeur? Daar heb ik eigenlijk geen last van, dus geen problemen mee?

@TS: voor pluzig haar, misschien kun je is een ander merk shampoo gebruiken? Ik heb namelijk doorheen de jaren echt veel verschillende merken geprobeert maar had altijd roos en onmogelijk haar. Nu heb ik gewoon goedkope shampoo vd hema en mijn haar doet het daar dus goed op, geen roos en het blijft ook redelijk lang goed liggen :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:25

Ik was mijn haar al 20 jaar elke dag met een simpele shampoo en heb altijd pluisvrij zacht en fris haar.. Als ik een dag oversla is het acuut vet en dat vind ik heel vies.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:27

Ik was mijn haar 2 x per week. Paardengeur heb ik ook geen problemen mee. Ik wissel vaak van shampoo. Maar vind over het algemeen elvive heel fijn. Misschien dat er ook een tegen pluizig haar tussen zit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:28

Ik heb krullen, die al van nature vrij droog zijn. Ik blijf zoveel mogelijk van mijn haar af qua wassen. Maar één keer per week wassen. Door de week gebruik ik als stylingmiddel Extraordinary Oils van Loréal Elvive. Is het een beetje dof dan gooi ik er doordeweeks een keer azijn overheen.

Daarbij werk ik in een garage en mijn haar word blootgesteld aan veel troep. Daarom was ik mijn haar in het weekend, om te voorkomen dat ik de beschermlaag midden in de week er af haal en die troep er dus aan kan. Mijn wasritueel gaat als volgt, smeer het uitgebreid in met puur kokosvet; ook goed op de hoofdhuid. Het is voor mij echt het wondermiddeltje, een flinke oppepper voor mijn haar. Dit laat ik 2 uur zitten. Daarna was ik, crèmespoeling en die stylingolie er in.

Overigens kan ik bv in vakantieperioden makkelijk twee weken zonder wassen doen. Bv. aan zee, geen haar op mijn hoofd ( :+ ) die er aan denkt het dan met al die warmte en zeewater nog meer aan te vallen. Nee dan gebruik ik gewoon azijn en crèmespoeling en dat maakt het weer fris. Ik heb het geluk dat mijn haren nooit het idee geven dat ze erg vet zijn, de krullen verbergen dit gewoon.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:29

Ik heb heel stijl en dun haar en bij mij zie je het heel snel als het vet is... Dus dat is dan weer pech, maar ja.. Ik ga het daardoor echt niet vaker wassen. Was het nu om de dag, dan gaat het zo erg jeuken dat ik het wel moet wassen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:31

Ik ruik de paardengeur zelf ook niet, maar mijn ex wees me daar iedere keer op als ik me niet gedoucht had nadat ik mijn paard was geweest. Als je de paardengeur niet gewend bent dan ruik je het dus helaas wel duidelijk..
Helpt het ook om je haar in een staart te hebben als je bij je paard bent?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:31

Ik was het om de dag en doe er elke dag antiklit van glisskur in (maar dan echt laag in de lengte/punten etc en niet richting de aanzet).

Verder wissel ik ongeveer om het halfjaar van shampoo, zo had ik een tijd terug herball supermodel straight en nu andrelon 2 in 1. Beide werken prima maar na verloop van tijd vind ik het tijd voor iets anders :P

Wat ik ook wel eens doe is dag 1 wassen - dag 2 niets - dag 3 nat maken - dag 4 wassen
dan wordt bij haar veel minder snel vet, was ik het elke keer braaf met hetzelfde ritme dus om de dag wordt het ook steeds iets sneller weer vet. Zeker in vakantie's of luie dagen rek ik het lang op, mijn haar zit dan even een paar daagjes lelijk (maar ik zorg dan dus dat ik niks belangrijks heb) maar daarna is het wel weer 100x beter.

* Ik denk dat het veel verschil maakt op je je haar los of vast heb bij de paarden hoor en of je er veel aan zit! Ik doe mijn haar thuis in een staart , ik doe 1x mn staart laag zodat mijn cap op kan, 1x mn staart weer gewoon en verder blijf ik er vanaf.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:36

Als ik 's ochtends douche, is het 's avonds alweer vet. Iemand het wondermiddeltje hiervoor gevonden? Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Ook wat hier al gezegd is, het een dag niet wassen. Het werkt allemaal gewoon niet. Frustrerend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:38

spoel je je shampoo/creme wel goed uit?
ook al verschillende merken en producten geprobeerd?

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:39

Jep en jep. Ik heb wel eens een half uur onder de douche gestaan om er zeker van te zijn dat alle shampoo en creme eruit is gewassen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:39

Geen cremespoeling/conditioner gebruiken en een milde shampoo zonder olie ed erin.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:45

Ik was het om de dag met l'Oreal Volume (Collagen ofzo? die paarse :P ) shampoo en conditioner. Als het vet is tussendoor gebruik ik droogshampoo. Eerst gebruikte ik Andrelon droogshampoo maar die hielp niet echt, daarna een van Schwarzkoff die werkte best goed en nu gebruik ik er een van Syoss en die werkt echt helemaal geweldig! Meer volume en super schoon en zacht haar (en ruikt ook nog fris)! Soms gebruik ik ook nog Volume Mousse van Syoss, als mijn haar heel futloos is (bijvoorbeeld met warm en vochtig weer) en dan heb ik een bos haar, niet normaal := Daarnaast gebruik ik 1 keer in de week een haarmasker van Dove voor mijn droge punten.

Ik wil wel meedoen met minder producten gebruiken, maar of ik het lang volhoud... Heb een keer biologische haarshampoo gebruikt, mijn haar werd er slap van en snel vet... Ga denk ik nu is aan de babyshampoo.. Ik moet wel minderen met chemische rotzooi omdat mijn hoofdhuid er eigenlijk niet tegen kan :P