Goeie make-up die het lang volhoudt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Goeie make-up die het lang volhoudt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 09:13

Volgende week zaterdag gaat mijn zus trouwen.
Natuurlijk wil ik er ook goed uit zien en heb al verschillende make-up tutorials bekeken op youtube, en wat leuke gevonden van hoe mij mijn ogen graag zou willen opmaken.. Maarrrr... Mijn eigen dagelijkse make-up houdt het meestal geen hele dag vol. Nu vind ik het helemaal niet erg om het voor de avond even te moeten checken en hier en daar een beetje aan te passen e.d., maar ik heb bijvoorbeeld geen zin om het 3 a 4x te moeten bijwerken omdat het al vreselijk vervaagd/in elkaar doorloopt, etc..

Met welke merken oogschaduw/mascara/lipstick/eyeliner hebben jullie goede ervaringen??

Zoiets:

Of zoiets als dit:
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 08-07-12 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Re: Goeie make-up die het lang volhoudt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:18

In de hema hebben ze een soort product (oogschaduw primer) dat je op je oogleden kan smeren alvorens je oogschaduw op doet zodat deze langer blijft. Dan blijft deze perfect zitten na een hele nacht stappen :j

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:19

MAC makeup

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:22

ik doe meestal een dun laagje lipgloss onder mijn oogschaduw. zo blijft het langer mooi.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:28

Je hebt inderdaad meerdere merken met een primer voor make-up. Die zou ik eens halen en dan onder je gewone make-up proberen, weet je ook of het goed blijft zitten.
Verder raad ik je aan om de make-up wat je wilt gaan doen meerdere malen te oefenen. Dan weet je wat je moet doen, of het mooi staat (want het staat niet bij iedereen) en hoe lang je ongeveer bezig bent.
Succes!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 09:30

@veersche, ja precies, ik wil het eerst een aantal keer geoefend hebben, daarom wil ik ook vandaag even gaan shoppen, heb de rest van de week niet meer zo veel tijd tijdens de openingsuren, haha. Ik weet wel dat het me staat, alleen het zelf doen.... dat valt nog niet mee :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:01

Ik ben erg tevreden over de oogschaduw van catrice :) made to stay heet die. Ze hebben meerdere soorten, maar die moet je dus hebben :P .
Ik had het er laatst 's avonds niet afgehaald, en 's ochtends zat het er nog perfect op. Geen een andere oogschaduw die dat lukt :n . Het is een beetje mouse achtig, maar niet van dat verschrikkelijke plakspul :Y)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:56

Make up van blezi is er voor gemaakt om 24 uur te blijven zitten. Ik doe 'm altijd met stappen op en dan zit het de volgende ochtend nog perfect. Die make up is er echt niet af te krijgen!! Ik gebruik trouwens alleen de oogschaduw er van. De rest heb ik eigenlijk nog niet uitgeprobeerd, maar blijkt ook goed te werken. Het is wel wat duurder volgens mij, maar dan heb je ook wel een goede kwaliteit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:00

Er zijn veel goede merken. Maar de oogschaduw staat of valt bij de eyeshadow primer. Als je een primer gebruikt is het niet van je ogen af te slaan.

Ipv een primer kun je ook een beetje concealer gebruiken, trouwens.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:00

Max factor heeft lippenstiften en mascara dat echt goed blijft zitten.

de rest van de make up gebruik ik nooit.

Wel oogpotlood erbij maar waterproof of niet ze gaan altijd wel vervagen/afgeven/ en in ooghoeken ophopen.

Dus ben wel benieuwd of er oogpotloden bestaan dat echt heel erg goed blijft zitten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 12:51

Ik vond vandaag in mijn toilettasje nog een waterproof eyeliner potlood van gosh, nog nooit gebruikt dus die heeft zijn grote test vandaag. Dat scheelt iig een oogpotlood, haha. Mijn schoonmoeder heeft een fijne concealer en ik heb nog een primer/base van eeeeh.. oriflame dacht ik. heb net even iets in elkaar geflanst met spulletjes die ik heb, ik wil er nog een zilveren oogschaduw bij halen want die heb ik niet, en mijn accesoires zijn zilver (tasje, schoentjes, sierraden) en dat wil ik graag lichtjes terug laten komen rond mijn ogen. Heb het nu met wit gedaan en zwart en dat een beetje gemengd, dat ziet er op zich leuk uit maar het mag wat flitsender zeg maar. Ik heb nog 20,- aan tegoedbonnen van de bijenkorf of de v&d dus dat scheelt ook weer lekker :D Heb van beide winkels een pasje waar 10,- op staat en dan nog een VVV bon van tevens 10,- die ik bij beide winkels kan inleveren.

Alleen oogpotlood even bijtippen vind ik niet erg, dat is een kwestie van 1 minuutje.. Ik wil alleen niet mijn hele oogmakeup over moeten doen halvewege de dag. Dat is voor mij toch al snel 15-20 minuten priegelen...

Normaal heb ik ook alleen wat oogschaduw boven en onder en that's it, ben in 2 minuten klaar. Dus het is geen koud kunstje zeg maar. Als ik die filmpjes zie van die meiden die even hop hop een prachtige smokey-eye tevoorschijn toveren dan zakt de moed me al in de schoenen :')

Maar vooralsnog ben ik al redelijk tevreden met wat ik net in elkaar heb geflanst, nu nog een klein beetje uitbouwen zodat het wat extravaganter/feestelijker is, en dan moet het helemaal goed komen.
Ik heb eigenlijk alleen een zilveren oogschaduw met een kleine sparkle nodig, enkele kwastjes om het uit te vegen e.d., en een lipstick want die draag ik nooit. Heb alleen wat glossjes die na een half uur van je smoelje af zijn, haha :P Misschien dat ik ook nog voor een goede primer kijk, maar dat kan altijd in de loop van de week nog even snel als blijkt dat het met de base van oriflame of de concealer van mijn schoonma niet blijft zitten :')

Wat een gedoe joh, niks voor mij :+ _O-

Maarja, ik wil niet met mijn standaard makeup naar de bruiloft van mijn zus :') Met mn mooie jurk en mijn swarovski set en schoenen van 100,- die ik anders noooooit gekocht zou hebben, _O- :oo , moet er ook wel een beetje een chique makeup bij. Toch? :')

Ik ga stuk.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:57

Ik kan je de mascara van Maxfactor echt aanraden. Ik heb nu altijd Masterpiece Max, want die vind ik uiteindelijk het fijnst. Heb er al een heleboel merken gesleten, maar dat is duidelijk mijn favoriet!
Voor oogschaduw zou ik eerst een primer aanbrengen. Kan eventueel ook met concealer, maar primer blijf beter zitten.
Oogschaduw zelf, tsja daar zijn er zoveel van. Misschien kun je bijvoorbeeld bij een winkel waar meerdere merken worden verkocht om advies vragen zoals Douglas, DA of iets anders. Veel plezier op de bruiloft trouwens! ;)

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:02

ik raad mac aan! kijk eens bij nikkie tutorials op youtube of op haar website!!! ze is goed!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:26

De produkten van Lookx zijn betaalbaar, mooi, goed en blijven erg lang zitten. :j

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:29

Mijn lipstick van Chanel is (bijna) ever lasting... TOPproduct! Krijg er altijd veel complimenten over. Maar is niet goedkoop, Eurootje of 40...
HEEL veel plezier bij de trouwerij!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:33

Lipfinity houdt ook erg goed. Maak je ook nog foto's van je probeersels?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:35

Oogschaduw nat aanbrengen helpt het beste.
Met een nat wattenstaafje aanbrengen en daarna nog wat droge oogschaduw eroverheen.
Blijft bij mij prima zitten!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:09

Ik krijg het niet mooi op de foto, maar het is aardig gelukt. Het oogpotlood wat ik heb laat zich alleen niet zo mooi uitsmeren. Maar al met al ben ik echt wel tevreden!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:19

Ik zweer bij het oogschaduwtrio van Bourjois.
Afbeelding
Kost een eurootje of 11 maar dan heb je wel wat.
Ik doe al jaaaren met mijn oogschaduwpotjes en smeer er nooit iets onder van primer of water ofzo. Heel handige kit om smokey eyes mee te maken.

Misschien niet de beste foto, maar dan zie je ongeveer hoe het staat.

Ik ben op zich niet zo'n merkenfreak maar heb nu een aardig setje met merkjes verzameld. Bourjois oogschaduw (in 4 kleuren; groen, paars, grijs en bruin), Kruidvat eyeliner (DAT blijft pas zitten, jemig. :oo), foundation van MaxFactor en mascara van MaxFactor, Rimmel of Eveline.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:04

Een eyeshadow base is echt een must als je het lang mooi wilt houden!
Verder loopt er al een topic in menzenwelzijn over make-up, misschien kan je daar tips vandaan halen. ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:08

Ja, daar heb ik idd in gezocht maar dat viel nog niet mee :')
Mijn make-up zit nog steeds prima, dus ik denk dat ik geslaagd ben met mijn base van de etos! :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 23:34

Nou, niet op de kwaliteit enzo letten.. het gaat om het idee :P
Foto's zijn van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn echt budfoto's en alles wat zilver was in het echt lijkt op de foto's gewoon grijs..
Maar nogmaals.. het gaat om het idee.
Best netjes gelukt toch? Morgen weer een poging.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:08

Netjes hoor!