Vocht in knie na harde val.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Vocht in knie na harde val.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:37

Hallo,

Ongeveer 3 weken geleden ben ik behoorlijk hard gevallen/gestruikeld en vervelend op m'n knie terecht gekomen. Had er best wat last van, maar na een paar dagen moeilijk lopen, was de pijn vrijwel weg. Vorige week, is me opgevallen dat m'n knie toch wat dikker bleef. Beetje in de gaten gehouden, maar hij deed niet echt pijn meer, alleen als ik op m'n knie zit of op een bepaald punt druk.

Maar nu, na 3 weken is hij nog steeds dik, en zelfs wat dikker dan vorige week.
Nog steeds niet echt pijn, behalve als ik veel heb gelopen of er op "zit" op de bank. Als ik op de "onderkant" van mijn knie duw, zie ik het vocht gewoon bobbelen naar boven. M'n knie is ook eigenlijk geen knie meer, zit geen vorm meer in. En allemaal door het vocht.

Nu weet ik dat jullie geen artsen zijn, maar zou er iets meer aan de hand kunnen zijn? Gaat het vocht vanzelf weer weg? Of is dit "normaal" na een val? Of zal ik toch maar even langs de dokter gaan maandag?

Killyenn

Re: Vocht in knie na harde val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:57

Ik heb na een val op m'n knie tijdens het snowbiarden hetzelfde gehad. Hij was eerst bont en blauw (van meerdere keren vallen :=), toen geel en daarna bleef hij vrij lang dik. Toen ook dat weggetrokken was heb ik nog ongeveer een jaar last gehad van die knie, niet heel ernstig maar inderdaad zoals jij zegt bij het op m'n knieën gaan zitten, hele specifieke druk op een bepaald punt. Bij mij was het de aanhechting die beschadigd was, kon niet veel aan gedaan worden. Gelukkig is het inmiddels helemaal goed :) Als het naar je eigen gevoel te lang duurt zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan, dan weet je zeker dat het niet iets blijvends is wat voorkomen kan worden oid. Je knie is toch een vrij belangrijk onderdeel :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 00:40

Ja, dat klinkt hetzelfde als dat van mij. Ik wacht het nog even af denk ik. Als het over een week nog zo is, ga ik denk ik toch maar even langs de huisarts. Better safe than sorry. Jij er helemaal geen last meer van?

Zoals vandaag, wat gelopen. Nu is m'n knie helemaal opgezet. Als je er op drukt is het net een boterhamzakje gevuld met water, waar je dan op duwt. Het klotst alle kanten op. Hij is nu ook voor het eerst echt warm.... Dat is ook weer nieuw.. Hmm, misschien toch maar maandag even langs de huisarts. Het lijkt wel steeds erger te worden..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:44

Als het warm is, is het aan het ontsteken, dat is niet goed :n Ik heb inmiddels geen last meer, heeft toch vrij lang geduurd. Het is ruim een jaar gevoelig gebleven, de zomer daarop, vorige zomer was dat, alleen nog last na het kiten (hele dag flink druk op knie en door mul zand lopen met kite in de lucht, dus wel extreme kracht er op). Maar sindsdien geen last meer gehad met surfen of boarden, joggen gaat ook prima :) Hoop dat het dit jaar helemaal weg bljft. Arts zei dat het niet abnormaal was dat het lange tijd neemt om te genezen ^^

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 04:28

Zoiets kan heel lang dik blijven. Toen ik van het paard af was gevallen en een trap tegen mijn been kreeg (binnenkant net boven enkel) was het ook erg dik met veel vocht erin. Was ook eerste weken hele discotheek, groen, geel, blauw, paars etc. op een gegeven moment zakte de kleuren naar beneden maar mijn been is zeker nog 4 maanden dik gebleven en nu, na 7 maanden, is het nog steeds een gevoelig punt. Het kan dus wel even duren.

Verder heb ik vorig jaar zomer mijn kruisband verrekt en heb er tot de dag van vandaag nog last van, vooral met bukken/hurken etc. Het kost vaak echt veel tijd voor een lichaam om volledig te genezen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 05:19

Hoeveel beweeg je overdag/'s avonds? Je zou 's avonds je been omhoog kunnen leggen, maar als ik lees dat het nu warm en dik is, zou ik even langs de HA gaan. Wellicht is het zwelling van een ontsteking en daar kunnen wij je geen advies op geven.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:44

Ik beweeg overdag wel redelijk veel, niet "te" veel. Vanochtend was hij weer niet warm, nu weer wel iets. Ik ga van de week gewoon even langs de huisarts. Gewoon voor de zekerheid.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:48

Wel naar de huisarts weet ik uit ervaring. Ik had door een val een heel dik been en een kleine schaafwond. Been werd dikker, meer vocht i.p.v. minder. Er zat een ontsteking in die inmiddels een lelijk litteken heeft opgeleverd. En zoveel vocht krijg je niet zelf weg. Dus als het goed is geven ze je in het ziekenhuis een paar dagen een elastische kous aan om het vocht weg te krijgen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:48

3 weken geleden is er een paard op m'n enkel gaan staan. Dat is ook nog dik, zeker as ik (te) veel heb gedaan of met warme dagen.
Kneuzingen van een gewricht hebben echt wel een paar weken nodig om te herstellen, maar je kan altijd even langs de huisarts voor de zekerheid :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:59

Ja inderdaad, misschien is er wel helemaal niks aan de hand, maar dan weet ik zeker dat het gewoon tijd nodig heeft en wel goed komt.