Huis te koop, de juiste nieuwe start?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Huis te koop, de juiste nieuwe start?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 13:18

Ben op een dieptepunt in mijn leven gekomen, en als het zo verder gaat, gaan er letterlijk ongelukken gebeuren.
Ergens op de weg, ben ik mezelf kwijt geraakt. Heb ma altijd voor 200% gegeven, maar toch blijkt het net
niet genoeg te zijn.

Ik moet een drastische ommekeer maken, en daarom heb ik besloten mijn huis te koop te zetten. Weg uit deze omgeving,
vol met herinneringen, tussen nieuwe mensen. Enkel zo zie ik mezelf terug uit deze put klauteren.
Heb stallen aan huis, mocht iemand interesse hebben, pb me gerust (let wel, ik woon in België).

Helaas sta ik er alleen voor, voor al deze ingrijpende beslissingen, en ik hoop echt dat ik er goed aan doe,
maar het is en blijft een sprong in het diepe, en niemand die me kan vertellen of het de juiste is.

Ik ben iemand die leeft op emoties, maar hoe kan ik mijn hart aan haar verstand brengen, gewoon een tijdlang stil te zijn,
gewoon helemaal stil, en mijn verstand haar werk te laten doen?

Rijlaarsdam

Re: Huis te koop, de juiste nieuwe start?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:24

Professionele hulp zoeken?
Zeker als je er zo bij zit.
Sterkte

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:24

uit je verhaal blijkt veel emotie waar je niks mee kan... herken het. wel eens met een psycholoog gepraat?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:26

Het is natuurlijk een heel vaag verhaal zo voor een buitenstaander, wij weten niet precies wat er gebeurd is en waarom de dingen zo gaan zoals ze nu gaan.
Ik zelf vind je huis met stallen, waar je waarschijnlijk hard voor geknokt hebt, verkopen heel erg drastisch.
Je zegt zelf al: ik leef op emotie en dat doe je nu ook letterlijk.
Je ziet het niet zitten en wil meteen weg en gooit de handdoek in de ring.
Ik denk dat je er nog eens goed over moet denken.
Want op een nieuwe plek komen ook problemen, het is nou eenmaal niet allemaal rozengeur en manenschijn.

Nogmaals ik heb geen idee wat jouw situatie precies is en van daaruit reageer ik.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 13:27

Heb ik al verschillende keren gedaan, krijg telkens als antwoord: het leven is hard voor u, maar u bent een sterke vrouw die wel met de voeten op de grond staat. U heeft gewoon erg veel pech.

So much for advice. Maar ja wat verwacht ik ook, niemand kan je uiteindelijk helpen behalve jezelf.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 13:29

Dat is het 'm net Jesito: ik ben het knokken beu. Echt beu, ik kan het niet meer. Dit is te groot en te veel voor me alleen.
Maar zo een drastische beslissing komt niet van vandaag op morgen, denk er al bijna een jaar over.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:34

zolang je voor jezelf kiest kies je altijd goed, emotie moet je mee leren omgaan en beseffen dat je niet alleen uit emotie bestaat. dat je zover gekomen bent in je eentje knap hoor maar er is geen mens op wereld die alles alleen heeft gedaan in z'n leven en daar succesvol is van geworden dus probeer wel te communiceren met anderen over je emoties, door het uitspreken van je gevoel kan je het beter plaatsen en verwerken snap je? en je moet leren communiceren tussen je gevoel en kennis dat gaat niet door stil te zijn dat gaat alleen door te het te doen.....hoe voel ik me? waarom voel ik me zo? en wat heeft het met mij te maken? vraag jezelf dat af als je weer in de achtbaan van emotie zit. En een nieuwe omgeving zorg ook vaak voor nieuwe input/prikkels maar als je daar verder niks mee doet kom je uiteindelijk in het zelfde schuitje terecht!
succes!

p.b. staat open mocht je er behoefte aan hebben!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:39

JoCo schreef:
Dat is het 'm net Jesito: ik ben het knokken beu. Echt beu, ik kan het niet meer. Dit is te groot en te veel voor me alleen.
Maar zo een drastische beslissing komt niet van vandaag op morgen, denk er al bijna een jaar over.

Voor sommige dingen moet je blijven knokken, maar als het idd klaar is voor jouw en je bent uitgeknokt dan moet je voor jezelf de knoop doorhakken.
Heb je ook geen vrienden of familie die je situatie kennen??
Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:43

Dan misschien naar een góede psycholoog gaan, die je echt verder helpt in hoe hiermee om te gaan. Want in heftige emotie zo'n drastische beslissing nemen is nooit een goed plan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:30

Ik zie dat je een vriend hebt en 2 kinderen in je profiel, in hoeverre sta je dan alleen?
Of is het profiel verouderd?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:38

Ik denk dat het je wel kan helpen. Als je er al zo lang over nadenkt, is het geen plotse beslissing. Het kan goed zijn dat je er gewoon aan toe bent. Je kan altijd spijt hebben van een beslissing, wat je ook doet. Als je het niet probeert, kan je altijd het gevoel hebben van "wat als ik nu toch...".

Ik herken het bij iemand uit mijn directe omgeving en ik denk wèl dat een verandering van woonplaats en dus letterlijk herinneringen daar achterlaten, kan helpen om opnieuw te starten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:40

Ik ben iemand die gelooft in een drastische ommekeer, daar kan namelijk iets heel verrassends uit voortkomen. Ik was ook iemand die het liefst de eerste 5 jaar vast timmerde totdat er iets gebeurde wat dit helemaal op zijn kop zette. Nu laat ik los en zie ik wel waar het leven me brengt en wie er op m'n pad komen en wie er weer gaan. Het kan inderdaad heel goed zijn een nieuwe frisse start. Als je er voor open staat kun je ineens allerlei nieuwe inspirerende dingen op je pad tegen komen. Ik ik ben nogal aards maar toch werkt het zo. Sta er voor open en accepteer deze veranderingen.

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:44

Hoi meid,

Ik ken je probleem ook niet maar financiel knokken voor mijn huis zou ik inderdaad niet doen.
Ik lees dat je er alleen voor staat en dan word het soms wel is moeilijk om alle kosten te kunnen dragen . Dan hoeft 1 druppel de emmer maar te doen overlopen en je leven volledig overhoop te gooien . Dan word het moeilijker en moeilijker om uit je put te geraken. Bijklussen heeft ook zijn grenzen vind ik persoonlijk. Zeker als het gaat om je droomhuis wat je zo graag had . Is het dat nu werkelijk waard kun je er dan van harte van genieten.
Nog eens ik weet heel je situatie helemaal niet maar dat is wel een gevoel dat bij bovenkomt.
Ik ben nog steeds van mening dat 2 paarden in pension vaak nog goedkoper zijn dan een eigen stekkie aan huis waar je die 2 paarden kan neerzetten.
Daarom heb ik er maar eentje waar ik al mijn dromen mee probeer waar te maken en dan bedoel ik op het nemen van lessen om zelf verder te kunnen ontwikkelen en met 2 paarden zou dat echt niet gaan.
Dat is waarom ik ook altijd gezegd heb ik wil een eigen huisje kopen op voorwaarde dat ik mijn paard kan houden en onderhouden. Dat is me gelukt . Maar ik ik heb dan ook maar een klein rijhuisje dat binnen mijn budget ligt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:45

Tja, verhuizen en opnieuw beginnen kan een oplossing zijn. Echter, je neemt jezelf mee naar je nieuwe plek en aangezien je het momenteel zo te lezen niet heel goed met jezelf schijnt te kunnen vinden, ben ik bang dat dat zo niet gaat werken. Juist in een nieuwe omgeving tussen onbekende mensen kun je nog meer verloren raken dan je momenteel al bent.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:17

Met wat ik inmiddels meegemaakt heb, ben ik erachter dat ik áltijd mijn gevoel moet blijven volgen. Gevoel uitschakelen en louter op verstand beslissen, daarin ben ik mezelf keer op keer tegengekomen. Dat zou ik je dus heel hard af willen raden.

Ik kan je wel een boek aanraden: In volledige Harmonie, Technieken en strategieën voor een evenwichtig leven, geschreven door Paul Wilson.
Ik heb zelf enorm veel aan de oefeningen uit dit boek gehad. Juist niet blijven rennen, maar op een rustige manier afstand leren nemen en voor je zelf op te komen.

Succes!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:11

Citaat:
het leven is hard voor u, maar u bent een sterke vrouw die wel met de voeten op de grond staat.

Dit weet je wellicht zelf ook wel, dat je een sterk persoon bent. Rare psycholoog als hij/zij niets anders weet te vertellen.

Ik wil je in ieder geval erg veel sterkte wensen met alles. En hopelijk krijg je op deze manier een frisse, nieuwe start!