Pijnlijke arm na bloedprikken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_92

Pijnlijke arm na bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 08:59

Hoi allemaal,

Gister ben hebben ze bij mij bloed geprikt, en zoals gewoonlijk ging dat niet zo gemakkelijk.

Als eerste in mijn linkerarm geprikt, kwam geen bloed dus toen ging ze even lekker 'zoeken' met de naald in m'n arm (auw!).

Tweede poging in m'n rechterarm, naald erin, eerst geen bloed maar toen haalde ze hem een stukje terug en toen kwam het bloed eindelijk.

Thuis voelde ik het eigenlijk al meteen dat mijn rechterarm zeer deed. Wat ik dus raar vind want in mijn linkerarm heeft ze echt zitten wroeten en daar heb ik helemaal geen last van..

Nu een dag later doet het erg zeer en ik kan m'n arm niet strekken of helemaal buigen...

Iemand ervaring gehad hiermee?

Groetjes Melanie

_Steffie

Re: Pijnlijke arm na bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:03

Bij mij gaat dat ook altijd heel moeilijk, meestal doet het die dag daarna ook nog wel pijn..
Ik kon toen ook niet helemaal strekken of buigen, dit heb ik alle keren gehad. Maar bij mij was het na 2 dagen nog wel wat stijf maar verder niet meer pijnlijk.
Mijn ervaring is dus dat het dan vanzelf weer over gaat. :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:58

Proberen zo veel mogelijk wél te buigen en bewegen, komt wel goed anders heb je morgen een zere arm door de spieren die stijf zijn ipv het bloedprikken. Ik moet om de week (en vaak wekelijks) bloedprikken en ze moeten bijna altijd twee keer prikken voor ze me hebben (zelfs de trombosedienst...).

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:01

Zoals al aangeraden werd: goed blijven bewegen. En volgende keer een betere prikker uitzoeken. Haha

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:52

Ik ben zelf ook erg moeilijk te prikken volgens mij heeft er nog nooit iemand in 1 keer goed geprikt.
Maar zoals dovish al zegt gewoon blijven bewegen en het gaat vanzelf wel weer over.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:48

Ik ben ook zo lastig te prikken, laatst hebben ze bij mij ook lopen zoeken in mijn arm wat echt niet fijn voelde, vervolgens hebben ze t uit mijn hand gehaald -.-
Had tot 2 weken erna nog last van blauwe plekken en pijn
Veel blijven bewegen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:49

Tja, ik heb ook altijd een paar dagen spierpijn, geeft toch niks.

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:50

Hier nog iemand, ik heb ook altijd spierpijn, gewoon van die irriterende lastige pijn waardoor ik altijd geneigd ben JUIST niets te doen met die arm... maargoed, bewegen helpt, ben ik er binnen een paar daagjes weer vanaf! Alleen lastig als ik dan de week erop wéér moet en ik net van de pijn afbent :')

edit: Mijn zin klopte niet :)
Laatst bijgewerkt door Hitch op 06-07-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:55

Duurt 1 week.. had ik pas ook.. echt kon het niet meer bewegen en geen kracht erin.
Digene hoeft mij nooit meer te prikken!