kans op pfeiffer.. en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

kans op pfeiffer.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:40

Hallo bokkers,
Normaal post ik hier vrij weinig (en al helemaal niet zelf topic opstarten) ,maar helaas blijf ik ook niet altijd gezond.. :j
Sinds 3 dagen heb ik een opgezette keel, veel keelpijn en hoofdpijn.
Af en toe misselijk en nog wat kwaaltjes.
Een trap oplopen is al not done..

Dokter geweest , morgen bloedprikken (HELP tips?! Zo bang als haas voor elke naald van elk formaat) en dan weet ik het zeker..

Wie nog meer of heeft ervarin? Beste "medicijn"?

Groetjes :wave:

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:44

Geen ervaring met pfeiffer, wel met angst voor bloedprikken. Wat bij mij hielp was de andere kant opkijken en vragen of ze 'prikker' je constant aan de praat wilt houden over iets waar je enthousiast over bent. Bij mij was dit bijvoorbeeld een reis die ik ga maken, door mijn enthousiasme bleef ik zelf dingetjes vertellen en kon ik zo mijn angst een beetje onderdrukken. Als ik dan toch weer even afgeleid werd van het praten stelde ze meteen weer een vraag en dat werkte perfect. Overigens een tip, kijk daarna niet naar het kleine wondje :') Het ging allemaal prima tot ze zei, kijk, dat stelt toch niks voor, het is maar een heel klein plekje. Toen pas kwam de misselijkheid, duizeligheid en wat ik allemaal normaal gesproken nog meer heb weer naar boven en moest ik toch nog even blijven zitten _O-

StonedRomy

Re: kans op pfeiffer.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:49

nog een tip voor het bloedprikken, vraag om een verdovingszalf.
dan voel je niets van het prikje of van het bloed ' aftappen '

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:50

Medicijn = uitrusten, verder helaas niks mogelijk.
Succes met bloedprikken!!!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:21

Bloed prikken, aargh zo vervelend :(
Inderdaad veel uitrusten !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:02

er is geen medicijn. Ik heb schijnbaar ook pfeiffer gehad, dit was uit mijn bloedtest gekomen , samen met dat ik een schildklier afwijking heb. Maar ik ben er dus ook weer zelf overheen gekomen :j

oja, angst voor bloedprikken heb ik ook. Ik gebruik een zalfje genaamd Emla, want bij bloedprikken vind ik het echt gewoon doodeng... Bij injecties krijgen gebruik ik het niet, daar moet ik mezelf gewoon overheen zetten, maar het idee dat er een naald in mijn arm gaat en bloed eruit haalt vind ik walgelijk :') en eng. Dus ik raad je dat zalfje aan, dat verdoofd de opperhuid :D

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:04

Blijven ademhalen ;)
Probeer te denken dat er nog véél erge dingen zijn dan bloedprikken, en dat het zo voorbij is.
Succes, en hopelijk is het niets ergs!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:12

ik heb vorig jaar een bloedtest laten doen, tegen allergieën . Daaruit was te zien dat ik pfeiffer of klierkoorts heb gehad zonder het zelf te weten. Achteraf gezien, was ik heel erg moe en sliep ik echt niet normaal veel.
Om half 8 s'avonds lag ik al te slapen. Echter weet ik niet of je er een medicijn tegen kan gebruiken.
Maar daar kan de dokter je wel mee helpen.
Wat het bloed afnemen betreft, ik was er ook als de dood voor. Maar het ging alsof ik het al vaker had gedaan. Denk aan iets leuks en voor je het weet is het gedaan.
;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:13

Stelt niks voor joh! :D En Pfeiffer kan ook heel erg meevallen hoor! :(:)

(Heb je gezoen met MAR? :)) )

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:17

De remedie bij Pfeiffer is rust, rust, rust en nog eens rust (veel water drinken en vitamientjes nemen). En luister maar naar deze ervaringsdeskundige als je niet goed uitrust hou je er heeeeeeeeeeeel lang last van. (nou was ik wel echt heel ziek hoor van Pfeiffer, lang niet iedereen wordt zo ziek als ik was. Maar onthou de tip: eerst helemaal herstellen en dan weer aan de slag!)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 23:12

Colorado schreef:
Geen ervaring met pfeiffer, wel met angst voor bloedprikken. Wat bij mij hielp was de andere kant opkijken en vragen of ze 'prikker' je constant aan de praat wilt houden over iets waar je enthousiast over bent. Bij mij was dit bijvoorbeeld een reis die ik ga maken, door mijn enthousiasme bleef ik zelf dingetjes vertellen en kon ik zo mijn angst een beetje onderdrukken. Als ik dan toch weer even afgeleid werd van het praten stelde ze meteen weer een vraag en dat werkte perfect. Overigens een tip, kijk daarna niet naar het kleine wondje :') Het ging allemaal prima tot ze zei, kijk, dat stelt toch niks voor, het is maar een heel klein plekje. Toen pas kwam de misselijkheid, duizeligheid en wat ik allemaal normaal gesproken nog meer heb weer naar boven en moest ik toch nog even blijven zitten _O-

Gedsie ik denk dat ik mooi met hardstyle muziek naar buiten ga kijken :$
Chaos schreef:
Stelt niks voor joh! :D En Pfeiffer kan ook heel erg meevallen hoor! :(:)

(Heb je gezoen met MAR? :)) )

Hahaha Rath van totilas. Nee gelukkig niet (a)

Ik vrAag zo'n zalfje,of moetje die zelf kopen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:19

Kun je bij de apotheek kopen ;) Hoeft niet op recept. Het heet dus Emla. En dan gewoon de andere kant op kijken, volgens mij half uurtje van te voren op de plek aanbrengen waar ze gaan prikken :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:05

Als de verpleegster ook maar een beetje kan prikken (en de meesten kunnen dat prima) voel je er helemaal niets van. Als je het niet wilt/kunt zien, gewoon de andere kant op kijken en aan iets leuks denken. Als het Pfeiffer is, dan idd rust, rust en nog eens rust. Je lichaam geeft aan wat wel/niet kan.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 07:08

Ik hoop dat er nog tijd is dat zalfje te kopen.
Kmoet straks en ben doodzenuwachtig!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:13

Sterkte! Ik heb vorig jaar hele erge pfeiffer gehad.. en heb er helaas nog steeds last van :(
Mijn beste tip is: Rust echt heel goed uit voor je weer aan het werk gaat!! Als je dit niet doet blijf je er nog heeeel lang last van houden!
Medicijn is inderdaad alleen maar rust..!

Je zal wel anitbiotica mee krijgen en ik had dan daarnaast nog 2 medicijnen omdat ik er ook heel erg ziek bij was (nog net geen ziekenhuis opnamen..) Hierbij zat helaas ook een medicijn waar ik alleen maar meer ziek van werd en ben hier per direct mee gestopt! (zonder overleg want was op vakantie.. heb werkelijk de hele week in het vakantie huisje op de bank geslapen, leuk zo'n weekje duinrell)

Heel veel succes en beterschap!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:17

aslo schreef:
Als de verpleegster ook maar een beetje kan prikken (en de meesten kunnen dat prima) voel je er helemaal niets van. Als je het niet wilt/kunt zien, gewoon de andere kant op kijken en aan iets leuks denken. Als het Pfeiffer is, dan idd rust, rust en nog eens rust. Je lichaam geeft aan wat wel/niet kan.

Ben ik niet helemaal met je eens, maar ik houd mijn mondje wel even dicht. :D :D

Succes TS, en beterschap!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:18

BianCatjee schreef:
Medicijn is inderdaad alleen maar rust..!

...

Je zal wel anitbiotica mee krijgen...

Zinloos bij Pfeiffer! (En je spreekt jezelf tegen...)

Ts, kan het eigenlijk geen doodgewoon (maar oervervelende) griepvirus zijn? Vind het een beetje vreemd om na 3 dagen al aan Pfeiffer te denken...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:20

de antibiotica is voor de keelpijn enzo.. ;) niet voor de pfeiffer natuurlijk!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:22

Ook bij keelpijn door een virus zal de keelpijn niet weggaan met antibiotica. Je kan hoogstens proberen te verzachten met gewone middeltjes.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:26

Helaas bestaat er geen medicijn,ik ben na jaren nog steeds moe.Sterkte bij het bloedprikken.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:26

Antibiotica bij pfeiffer is echt totaal zinloos. Pfeiffer is een virus en AB is tegen bacteriën. Veel mensen krijgen zelfs uitslag van gebruik van AB bij pfeiffer.
Succes met bloedprikken! En mocht het pfeiffer zijn, luister dan heel goed naar je lichaam. De een merkt er haast niets van, de ander zit er een jaar of langer aan vast en weer anderen hebben het kort maar hevig. Niet te voorspellen dus. Hopelijk valt het allemaal mee!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:28

Joh bloedprikken is zo voorbij ;)

Ik heb nu zelf al 4maanden pfeiffer maar er zit nog niet echt verbeteringin helaas. Ben okk 3 maanden doorgegaan omdat ze het niet wisten en toen hehbik veel te veel gedaan.... (nu nog,ben een hele slechte om rust te nemen haha)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:28

Als je Pfeiffer hebt is het de moeite waard om een bezoekje aan een acupuncturist en/ of homeopaath te doen. Acupunctuur kan o.a. de lever versterken waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd, homeopathie kan het genezings proces bevorderen en de weerstand versterken. Met een combinatie van beide was ik een paar jaar geleden in ca. 3 a 4 weken van de Pfeiffer af. Ik heb toen o.a. Kalium Phosphoricum gebruikt en dat werkte voor mij toen heel goed.
http://forum.ziektevanpfeiffer.nl/index.php?topic=50.0
http://www.homeopathischepraktijk.nl/we ... -pfeiffer/

http://www.praktijkvaneker.nl/praktijkervaring/

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 09:01

Bloedprikken was een ramp! Viel na de naald direct flauw! Maar gelukkig had ik bij binnenkoms al gezegt hoe bang ik was en hoe snel ik flauwviel.
Dus ze namen de tijd en hielpen me met 2.
Toch viel ik dus flauw en ben ik best even weggeweest :o

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:27

Oh vervelend zeg, voel je je wel wat beter nu?
Wel fijn dat ze de tijd namen, ik heb een keer iemand gehad die ook wel even de tijd voor me zou nemen. En nou, dat deed ze hoor, ze had door mijn ader heen geprikt "goh, wat stroomt jouw bloed langzaam zeg..." Ja, hehe }:0 _O- Maar wel fijn dat het verder goed is verlopen, ben je daar in ieder geval vanaf!