Brokkenpiloot weer aan het woord: pijn op de borst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Brokkenpiloot weer aan het woord: pijn op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:41

Jaja ben ik weer... Helaas!

Ik heb al eerder een topic geopend over pijn op de borst een tijd terug.
In de tussentijd heb ik vele onderzoeken gehad waaruit bleek dat ik een hoge hartslag heb, daar zit ik nu voor aan pillen, en dit ging goed.. Tot gisteren.

Ik werd snachts wakker met pijn op de borst, maar ik had zoiets van dat gaat wel weer over!
Om half 10 was het nog niet weg en heb ik de huisarts gebeld.
Daar bleek dat ik een hartslag had van 150 per minuut.
De ha heeft toen met het ziekenhuis gebeld, en moest me toch even laten zien.

Ik heb van 11 tot half 3 op de eerste harthulp gelegen aan de monitor, m'n hartslag was 140 en m'n bloeddruk 190/110, ondertussen kwam de cardioloog en die stelde allerlei vragen of ik benauwd was: nee maar ik merkte wel dat ik opervlakkeriger ging ademhalen omdat de pijn op m'n borst mee ging met de ademhaling. Nouja zo nog een aantal vragen.

Hij wild me een tijd monitoren en bloed afnemen, gelijk een infuus voor het geval ik medicatie nodig zou hebben, dit was een ramp na 3x prikken zat die eindelijk, vraag niet hoe maar hij zat.

De cardioloog vertelde dat hij vermoedde dat ik mogelijk een longembolie zou hebben, maar daar zouden de bloeduitslagen uitsluitsel over kunnen geven.

3 uur later kwam de beste man terug, de waarde voor een longembolie waren goed, m'n bloeddruk was ondertussen 140/100 geworden en m'n hartslag tussen de 90 en 110.

Ik mocht naar huis met een verhoging van m'n huidige medicatie en een afspraak met de cardioloog over een maand.

Toen ik thuis kwam werdt ik niet lekker, ik weet nog dat ik bij m'n bed ben gekomen en ben toen 2 uur later wakker geworden. Toen ik wakker werdt moest ik meerder malen overgeven en was ik duizelig.

Ik belde de huisartsenpost voor advies, ik moest gelijk komen onder begeleiding van iemand anders zouden ze een wagen sturen.
Ik ben toen met m'n zusje en zwager die kant opgegaan.
M'n bloeddruk was 140/90 en m'n hartslag 60, netjes dus.
Alleen toen die 2 minuten later weer m'n harslag meette was die opeens 110.
De dokter wist het niet, ik moest maar rustig aan doen en vandaag weer terug naar de huisarts.

Vanmorgen bij helaas een vervangende huisarts geweest, m'n bloeddruk was weer 140/90 en m'n hartslag van rond de 100, en volgens haar moest ik maar rusten en goed eten.. Juist..

Alleen heb ik de hele tijd het gevoel plat te gaan, heb totaal geen fut, de pijn op m'n borst blijft, het stukje fietsen naar de dokter voelde alsof ik er al 100 km op had zitten.
Ik blijf misselijk en sta op het punt om weer te gaan braken.
Ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet, ik moet straks werken en weet niet hoe ik dit ga doen?? Ziekmelden is geen optie omdat de artsen zeggen dat ik gewoon de medicatie de tijd moet geven, en dit absoluut geen gegronde rede is om je ziek te melden.

Iemand dit weleens meegemaakt?
Ik voel me op het moment gewoon zielig }:0 terwijl ik niet echt een muts ben..

Grapjasjes12

Re: Brokkenpiloot weer aan het woord: pijn op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:48

Lijkt mij dat als je de hele tijd moet overgeven dat je je gerust ziek kunt melden ;)

Als je al last hebt van een hoge hartslag dan werkt het weer natuurlijk helemaal niet mee nu. Het is benauwd en smerig weer.

Ik heb zelf constant last van een overslaand hart en hartkloppingen. Ook ik ben de laatste paar dagen duizelig en misselijk en m'n hart gaat regelmatig aan de race.
Gister in de bak dacht ik ook 2x dat ik tegen de vlakte zou gaan.

Hou er ook rekening mee dat je gewoon ziek kunt zijn. Als ik een buikgriep heb maakt m'n hart ook overuren erbij :)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:52

Heb net een primperan pil genomen, die zou als het goed is moeten gaan werken voor de misselijkheid.
Tsja het weer, ik begrijp je, maar heb er normaal nooit geen last van.
Ik hobbel als het ware met 40 graden in Turkije nog vrolijk rond ;-)

We zullen wel zien hoe de dag gaat verlopen..

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:55

Is er ooit gedacht aan hyperventilatie? Dat kan er voor zorgen dat je hoger en sneller gaat ademen en daarbij maakt je hart voor je gevoel ook sprongetjes en gaat sneller kloppen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:58

Hyperventilatie is uitgesloten, ik adem niet te snel, alleen iets opervlakkiger.
Dit had ik ook aan de arts gevraagd toen die begon over een longembolie.. Geen mij dan maar hyperventilatie!

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:59

Ja precies.. Sterkte in ieder geval! En succes met de onderzoeken. Hopen dat het niet ernstig is!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:05

ik denk dat je inderdaad even rustig aan moet doen, ze hebben je goed onderzocht
en als er echt iets goed mis zou zijn zouden ze dat wel gezien hebben.

een hoge hartslag komt best vaak voor en dat je daar ook misselijk bij bent is vrij normaal

ook al is het voor jou natuurlijk super vervelend en heel naar om mee te maken

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 10:20

Ik vertrouw er ook zeker op dat ze me goed nagekeken hebben :-)
Alleen dat flauwvallen hè.. Eng hoor.. En merk dat ik er telkens goed tegenaan zit.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:26

ja dat is ook geen fijn gevoel, ik weet er helaas alles van
het is belangrijk dat je nu goed naar je lichaam luisterd en echt even rustig aan doet.

probeer te genieten van het mooie weer, lekker even buiten zitten in de frisse lucht
en niet te veel doen. ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:52

Een hart is een raar ding, ik heb ritmestoornissen, in eerste instantie allemaal onschuldig maar wel vervelend. Tot ze tijdens een registratie een hartslag hadden van 214. Op dat moment dacht ik even dat het afgelopen was. Ik heb net allerlei onderzoeken achter de rug en moet eind van de maand terug naar de cardioloog. Een hoge/onregelmatige hartslag kun je je erg naar van voelen. Bij twijfel gewoon weer aan de bel trekken. Ik zeg altijd maar beter 2 keer voor niets bellen dan 1 keer te laat! Overigens is dit wel een reden om je ziek te melden. Medicijnen hebben de tijd nodig je moet je lichaam de tijd geven om te wennen. Veel sterkte.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:16

Ik zou in elk geval vragen of ze een 24uursmeting kunnen doen voor je bloeddruk en misschien zelfs 24 uur een holter om je hartslag te bekijken.
Daar kunnen ze uiteindelijk best veel informatie uithalen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 22:42

Vanmiddag en vanavond gevaar op de weg gespeeld met m'n scooter :')

Maar ik ben zonder kleerscheuren op m'n werk gekomen :-) en weer thuis.
Heb rustig aan gedaan op het werk, m'n collega had veel begrip dus heeft veel uit handen genomen.
Voel me nog steeds niet beter, misschien straks na een nachtje slapen.

Anders ga ik 1 deze dagen wel even de arts bellen hoelang dit geintje allemaal mag gaan duren.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:03

Vanmorgen weer een aantal keer de neiging tot flauwvallen.
Heb de huisarts advies gevraagd, moet morgen weer langskomen
om alles weer even te laten meten.

Ik merk bij die flauwtes dat mn hart even heel snel gaat kloppen
en na een tijd soms een paar minuten soms wat langer dat het weer afzakt.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:30

Als je bloeddruk zo schommelt kan je ook daarvan wel duizelig zijn. Maar blijf wel aan de bel trekken als je je niet goed voelt, want als je zelf een beetje een nuchter persoon bent en je ben nu ongerust, dan is dat meestal niet voor niks.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:18

Schiet mij maar lek..
Moest gister weer bij mijn huisarts komen, afgesproken dat mocht het zich weer voordoen dat ik in het weekend direct de huisartsenpost moest bellen.

Vanmorgen was het weer raak, ik gebeld, moest gelijk komen.
Hartslag 110,120,130 en weer terug naar 110, en zo nog een riedeltje, hij bleef verspringen..
Advies: terugkomen als het weer gebeurd..

Juist ja..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:42

Hoe zit je emotioneel? stress en emoties kunnen een trigger zijn...

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:44

Zit verder prima in m'n vel :-) leuke baan,lieve vriend, mooi huis, goede financiën etc.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:26

DaanCats schreef:
Schiet mij maar lek..
Moest gister weer bij mijn huisarts komen, afgesproken dat mocht het zich weer voordoen dat ik in het weekend direct de huisartsenpost moest bellen.

Vanmorgen was het weer raak, ik gebeld, moest gelijk komen.
Hartslag 110,120,130 en weer terug naar 110, en zo nog een riedeltje, hij bleef verspringen..
Advies: terugkomen als het weer gebeurd..

Juist ja..

vaak geven ze het advies dat als hij heel hoog blijft hangen en dus niet meer uit zichzelf terug gaat dat je ja dan meld bij de eerstehulp.
zoals ik het begrijp gaat die van jou uiteindelijk wel weer terug, en dat is lastig maar dan lost het probleem zich wel vanzelf op en kunnen ze verder weinig voor je doen.
een hartslag van 130 is vervelend en lastig als het zonder reden gebeurd maar ze kunnen er vrij weinig aan doen (is ook niet heel ernstig hoog)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:04

Bij een aanval voel ik dat die heel snel klopt en is die handmatig bijna niet te tellen door een ander.
Als ik inderdaad eenmaal bij de huisartsenpost kom aanzetten is die al weer een stuk gedaald.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:10

Ik blijf erbij dat ze je een holter zouden moeten geven voor een dagje.
Misschien zelf gewoon heel brutaal naar vragen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 11:12

Ik ga sowieso kijken of ik de afspraak bij de cardioloog kan vervroegen, zal maandag es bellen en dan inderdaad weereens naar een holter vragen.