Een middagdutje heb ik geprobeerd tot enkele weken terug, maar dat was drama: niet slapen en huilen.
Dus ze slaapt nu niet meer 's middags, hoewel ze wel een dip krijgt en dan even rustig moet gaan zitten van me.
Ik heb er 2,5jaar alleen voor gestaan en heb nooit problemen gehad op het gebied van slapen, en ik denk net als Goof dat het een manier is om de dag te verwerken.
Van mij mag ze dan ook best nog even kletsen, maar echt spelen mag ze niet van me.
Mijn vriend verwacht dat ze, zodra d'r hoofd op het kussen ligt, slaapt.
Ik heb geprobeerd om mijn vriend z'n tactiek te gebruiken, met als gevolg een kind dat overstuur is en uiteindelijk wel in slaap valt.
Maar slapen moet geen drama zijn, en ik wil gewoon dat ze met een fijn gevoel gaat slapen ipv zich in slaap huilt.
Ik heb mijn vriend gevraagd om een week mijn tactiek te volgen, maar hij wil dat absoluut niet.
Want hij heeft dit met zijn kind ook meegemaakt, en zijn tactiek werkte, en dus is er geen andere mogelijkheid....
Ik ben van mening dat elk kind anders is, zo gaat mijn kind absoluut niet slapen als je een verhaaltje voorleest, terwijl zijn kind al slaapt voordat het verhaaltje afgelopen is.
Ze gaat inderdaad huilen als d'r knuffels afgepakt worden, maar ja, ik kan dan niet terug gaan en ze weer terug geven ivm het 1 lijn trekken.
Mijn vriend is niet haar vader, maar ze noemt hem wel papa en ik heb ook gezegd dat hij haar best mag corrigeren wanneer ze echt niet luistert.
Maar daar moet ook wat tegenover staan, en inmiddels begint mijn dochter 's middags al te zeggen dat ze niet naar bed wil....
Ik vertel haar dan altijd wat we de volgende dag gaan doen, maar dat als ze niet gaat slapen er geen "morgen" is.
Ze dreint niet, roept me niet en huilt niet, ze speelt hooguit wat maar het is vooral kletsen en zichzelf in d'r dekentje wikkelen.
Laatst bijgewerkt door different1 op 03-07-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt