SOS armband

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

SOS armband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:14

Wie draagt er hier een SOS armband?
Ik ben allergisch gebleken voor amoxicilline (breed spectrum antibiotica).
Mijn bedrijfsarts raadde me aan een SOS armband aan te schaffen waar op staat dat ik daar allergisch voor ben.

Maar... mijn god wat zijn die dingen lelijk en vooral NIET subtiel :')
Wie draagt/heeft er een en wat voor een heb je?

Voorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 03-07-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: SOS armband

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:16

ongeveer 1 op de 10 mensen is allergisch voor amoxicilline, heb nog nooit iemand met een sos armband gezien. Lijkt mij ook lichtelijk overdreven, maar misschien ben jij veel allergischer dan anderen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:16

hmm knap is anders maar als ze wel subtiel zouden zijn zouden ze waarschijnlijk in geval van nood niet genoeg opvallen...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:17

Ik ken het niet, maar vind het wel een heel goed idee!

Vind je dit niet iets?

Afbeelding

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:18

Liselot schreef:
ongeveer 1 op de 10 mensen is allergisch voor amoxicilline, heb nog nooit iemand met een sos armband gezien. Lijkt mij ook lichtelijk overdreven, maar misschien ben jij veel allergischer dan anderen?

Je had me niet willen zien.. :o
Had geen vierkante centimeter normale huid meer, verschrikkelijke jeuk tot huilen toe, koorts en uiteindelijk 14 dagen prednison en anti histamine ervoor gehad.

[edit] en dat was na een totaal van 4 AB pillen
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 03-07-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:18

Lieziej die is wel heel veel beter!!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:19

Mijn moeder heeft de laatste ook. Wel met een andere armband erom, maar het idee is hetzelfde. Staat heel belangrijk op haar adres en 'noodnummers' van ons. Staat ook de aandoening op waar ze last van heeft.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:20

ai, wat erg, maar die armband zoals die van @lieziej zou ik nemen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:21

niet stom bedoeld maar t is ook niet de bedoeling dat het subtiel is ,, t moet wel het eerste zijn dat iemand kan vinden op je lichaam.
kan ook een ketting doen , maar is natuurlijk even opzichtig.

vervelend voor je hoor ,,, maar het red wel je leven.

dan is de reactie op de amoxcilline ook niet mals geweest zeker?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:21

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:22

@ Fuego3 nee klopt, zie paar posts hierboven.
Moet inderdaad ook opvallen maar zo'n enorme brede band om mijn pols... hmm :+

Zo'n ketting is misschien nog wel fijner ja, dat hoeft niet eens zichtbaar te zijn dan!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:25

maar word je lichaam grondig afgezocht voor je een antibiotica krijgt ,, zoals al eerder genoemd, dat je hiet een sos bandje voor krijgt is niet erg gebruikelijk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:26

Vriendin van mij heeft een SOS ketting die vind ik nog gaaf: http://www.kunstigekunst.com/products/c/24/14/ vanaf deze pagina hebben ze een paar pagina's met kettingen.
Deze vriendin is ook allergisch voor antibiotica, ze kan overlijden als ze de verkeerde krijgt.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:40

zonnebloem18 schreef:
Vriendin van mij heeft een SOS ketting die vind ik nog gaaf: http://www.kunstigekunst.com/products/c/24/14/ vanaf deze pagina hebben ze een paar pagina's met kettingen.
Deze vriendin is ook allergisch voor antibiotica, ze kan overlijden als ze de verkeerde krijgt.

Ze zien er erg kunstig uit, maar ook heel 'speels'. Gaan mensen - zeker vreemden, onbekend met het probleem dat je hebt - doorhebben dat ze zo'n kokertje ook kunnen cq. MOETEN openen wanneer de nood echt aan de man is en dat ze niet louter een fashionstatement zijn? Zo'n fish bone of doodskop ziet er niet echt uit als een waarschuwingsignaal.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:01

Het zijn de artsen in het ziekenhuis die hier iets mee moeten doen en door de sos aan de ketting zien ze wel dat het van belang is.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:20

zonnebloem18 schreef:
Het zijn de artsen in het ziekenhuis die hier iets mee moeten doen en door de sos aan de ketting zien ze wel dat het van belang is.

Ah, ben een beetje blont vandaag. Niks gezegd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:15

Ik heb in mijn portemonnee een pas waarop mijn naam en geboortedatum staan, "levensbedreigend allergisch voor pinda en noten, bij nood bel eerst 112 en dan [telefoonnummer vader]". Maar dat is dus meer voor omstanders mocht ik erbij neervallen, dan voor artsen.
De passen zijn verkrijgbaar bij het Nederlands Anafylaxie Netwerk.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:55

Er zijn zoveel mensen allergisch voor amoxi, ik zou daar inderdaad niet direct een band voor dragen. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die er nog veel heftiger op reageren dan jij, al snap ik dat jij het ook nooit meer moet hebben hoor ;) Maar antibiotica is ook niet iets wat ze direct bij eerste hulp toedienen. Dus ik zou dan eerder zorgen dat mensen uit jouw directe omgeving op de hoogte zijn dan direct voor zo'n armband gaan. En verder zou een elektronisch patientendossier hier natuurlijk uitermate geschikt voor zijn!
Wat je wel kunt doen is een medicatieoverzicht bij je dragen in je portomonee ofzo, daar staan ook je intoleranties op!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:59

Mijn vriend heeft wel zoiets, ziet er alleen heel anders uit. Is gewoon een zilver armbandje en dan zit er een plaatje tussen en daarin staat gegraveerd wat hij heeft enzo. (Niet zelf laten maken overigens, is gewoon ook echt voor dit doel).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:11

Ik had, voordat onze kat hem kwijt maakte 8-) , die bovenste in een ander kleurtje. Er staat in welke medicijnen ik heb, en dat ik een CVA gehad heb en epilepsie.

Heb namelijk al een keer een herseninfarct gehad, waarbij ik mijn gehele spraakvermogen in één klap kwijt raakte, en in de ambulance hadden ze het er boven mijn hoofd steeds over dat ik vast last had van hyperventilatie (nooit gehad) of een vorm van epilepsie.

Omdat ik dus totaal niet meer kon praten, kon ik ook niet duidelijk maken dat er heel iets anders aan de hand was. Heel naar en heel, heel erg frustrerend. De neuroloog had ook pas de volgende dag door dat er iets veel ernstigers aan de hand was, met als gevolg dat ik de verkeerde behandeling kreeg.

Dat wil ik nooit meer meemaken, dus ik heb zo'n sos-bandje aangeschaft, en dat het niet zo mooi is neem ik voor lief :) .