Wie doet er mee? Houding verbeteren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie doet er mee? Houding verbeteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:51

Hoi!

Ik ben vast niet de enige bokker met een ongelofelijk holle rug en daarom dus een nep-buikje en een gigantische kont.
Nu las ik het 'te hoge tieten topic' over hoe je je houding kan verbeteren en dat ga ik doen!

Wie doet er met me mee?

(Foto's gejat van het body fitness forum)

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Links hebben wij, rechts zouden we moeten hebben!

Na drie weken zou er resultaat zijn, misschien leuk om foto's van je buik en bekken te showen om te zien hoe hard je vooruit gaat?

De oefeningen moet je ongeveer 2/3 x per dag doen, zo'n 5 minuutjes, dus dan zou je steeds van been kunnen wisselen natuurlijk. Verder: stoppen als het zeer gaat doen.
Spierpijn verzekerd.

Afbeelding
Tip: Houd een opgerolde handdoek onder je achterste knie, de knie moet er net iets overheen komen.

Afbeelding
Voor gevorderden.

Afbeelding
Alternatief.
Tip: Als je geen stretch voelt in je hangende (hoge) been, kan je zo'n bankje (of een bed, of een stuk stretcher, of een ligstoel) gebruiken :j

Afbeelding
Hiermee stretch je je heup'spieren'

Good luck bokkers! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-12 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:54

Ik doe mee!! Zoals je weet heb ik er dus ook last van :D

Trouwens, het rechterplaatje heb je niet. Het zijn twee plaatjes apart, ik maakte precies dezelfde fout _O-

Maar ik wil het nu wel echt aan gaan pakken. Heb het gevoel dat ze steeds meer gaan kantelen :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:54

Mede door mijn holle rug heb ik bijna altijd last van m'n onderrug. Bij mensendieck heb ik geleerd m'n bekken naar voren te kantelen, en een beetje voorover te hellen. Zodat je op je voorkant van je voet leunt en je je hele wreef kunt zien als je naar beneden kijkt.

Overigens heb ik ook een hele serie aan oefeningen van de mensendieck. Als er intresse is kan ik die wel plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Marit op 03-07-12 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:55

je mist het scheve bekken plaatje ;)
ik ga deze oefening zeker doen, want merk dat ik m'n rug weer holler wordt

en ook ik heb indien gewenst nog wel wat extra oefeningen, oa voor schuine bruikspieren

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:00

Je hebt nu twee dezelfde _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:01

Nou, alle oefeningen zijn natuurlijk welkom! (Helemaal met voorbeeld filmpjes want ik zat net is die oefening te doen van de eerste meneer op het plaatje en ik had meteen het idee dat het niet klopte :') )

GOSH DIE PLAATJES.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:02

Een aantal van die oefeningen doe ik al! :) Heb een erg holle rug en lichte scoliose (Heb de röntgenfoto's hier wel thuis) Oefeningen ben ik echt nodig om pijnvrij te kunnen rondlopen, en dat gaat de laatste tijd heel erg goed! Vrijwel geen klachten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:03

Ik had hem ook gedaan, en had ook het idee dat het niet klopte. Het ging zo makkelijk en voelde het alleen in mijn benen :=

Ik heb trouwens wel eens pijn in mijn rug als ik lig, ook in bed bijvoorbeeld..

Toen ik naar het ziekenhuis moest voor mijn voeten ging de arts ook aan mijn heupen voelen en zei toen dat ze naar voren stonden maar dat het niets uit zou maken. Nou ik heb het gevoel dat ze steeds meer naar voren kantelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:04

Goh Bonjoy kan je die is inscannen?

Geryon, heb jij ook als je in bed ligt dat je niet met je rug op het matras ligt maar met je kont en schouders? En als ik dan m'n bekken zo wil kantelen om m'n rug op het matras te leggen moet ik m'n benen optrekken...

Ik voelde 'm ook in m'n benen, mede omdat ik daar spierpijn heb. Verder nergens :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:05

Ik doe mee, holle rug is vol aanwezig en daardoor lijk ik buikje te hebben..

Ik heb trouwens ook een hele slappe houdingsspier waardoor ik gauw onderuit zak ipv rechtop zit, daardoor lijk ik ook meer buikvorming te hebben, als ik nu rechtop zit, met mn heupjes vooruit dan is mn buik opeens weg :')

Nu opeens nog alleen maar mn lovehandles kwijtraken _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Murthul op 03-07-12 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:07

Ja!! Mijn rug die raakt gewoon het matras niet aan. Moet er ook veel voor doen om wel mn matras aan te raken met m'n rug..

Maar die oefeningen, ik zou juist denken dat ze averrechts werken! Want juist tijdens die oefeningen gaat je rug hollen. (is dat wel een werkwoord? net als bollen? :P)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:07

Doanique schreef:
Goh Bonjoy kan je die is inscannen?

Geryon, heb jij ook als je in bed ligt dat je niet met je rug op het matras ligt maar met je kont en schouders? En als ik dan m'n bekken zo wil kantelen om m'n rug op het matras te leggen moet ik m'n benen optrekken...

Ik voelde 'm ook in m'n benen, mede omdat ik daar spierpijn heb. Verder nergens :')

Heb ze op een CDtje, zal even kijken of ik hem zo kan vinden :)

san4nie

Re: Wie doet er mee? Houding verbeteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:12

Ik ga ook proberen mee te doen! Hoop dat de oefeningen lukken, aangezien ik naast een holle rug ook nog mislukte knieen heb.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:13

Graag Bonjoy :j

Welkom nieuwe mensen!

Geryon, ja je moet hem wel rechttrekken mocht het werken volgensmij, dat is juist de hele oefening dacht ik....

Even foto's van m'n houding uploaden :j

Volgensmij ben ik een en al mislukt want ik loop ook altijd zó scheef op m'n platte schoenen en m'n achillespezen zijn te kort!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:14

de in opening staande oevening werkt wel, want je rekt je bovenvoorbeenspieren op, waardoor je in combinatie met buikspieroeveningen makkelijker je bekken kan kantelen.
ik kan op zich wel m'n bekken redelijk kantelen, maar hou het niet vol door te slappe buikspieren en (te?) korte bovenvoorbeenspieren waardoor het kantelen al snel onaangenaam wordt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:16

Maar het kantelen zelf kan ik eigenlijk op zich wel goed.. Heb dan ook best een gespierde buik (vorig jaar zag je nog blokjes, zijn nu GELUKKIG weg). Maar toch staan ze van zichzelf zo gekantelt als het maar kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:17

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:19

Dat is inderdaad wel duidelijk gekanteld bij jou. Volgensmij heb ik het nog erger.

Is het zo dat jullie als jullie naar beneden kijken alleen maar buik zien en niet wat daar ook zit? :P
Ik voel mezelf dan altijd zo dik en zwanger.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:19

Ik doe ook mee, ik heb ook een enorm holle rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:20

Ja en m'n borsten, maar m'n buik ook duidelijk ja.
Ik denk dat dit topic echt een hell is voor fysiotherapeuten en doktoren die hernia's en gekantelde ruggenwervels opereren :')

Welkom geerte!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:21

Hai geerte :wave:

Ik ga ook even proberen n foto te maken hier

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:22

Ja m'n borsten zie ik ook, maar ik zie veel meer buik (kleine borsten).
Maar ik zie niet m'n doos (of nouja, venusheuvel) enz. En dat hoort geloof ik wel?

Haha jaa inderdaad, maar voor mij is het echt een fijn topic, allemaal mensen met hetzelfde probleem :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:24

Ik heb hetzelfde ja, en als ik net gegeten heb zie ik m'n voeten nieteens :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:26

schuine buikspieren:
de zijwaartse plank:
http://www.youtube.com/watch?v=UrChMGb- ... re=related
het naar beneden zakken en weer omhoog komen is erg zwaar, deze kan je makkelijker maken door omhoog te komen en daar vast te houden. als de in de film weergegeven versie te makkelijk is kan je de oefening lastiger maken door je hele been te gebruiken door deze te strekken.
punten waarop je moet letten mij deze oefeningen is dat je de oefeningen echt vanuit je buikspieren doet en niet smokkelt door je rug te gebruiken. ook moet je goed letten op je evenwicht. laat je liever weer zakken als dat je met je hand jezelf opvangt als je je evenwicht dreigt kwijt te raken.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:27

Ook ik heb een hele holle rug. Inderdaad van dat buikje herken ik. Vooral als ik sta gaan mijn schouders hangen en mijn buik naar voren!

Ik doe mee met de oefeningen!