Blarenprobleem, wie heeft de gouden tip?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Blarenprobleem, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 11:55

Ik ben altijd heel erg moeilijk geweest met schoenen, ik trek schoenen 1 dag aan en dan een week niet omdat ik blaren heb gekregen. Heel erg vervelend, maar ik heb ermee leren leven.
Tot nu.. ik ben vandaag begonnen bij Ikea en daar is het verplicht om veiligheidsschoenen te dragen. Geen probleem, werd voor gezorgd. Vanmorgen kon ik passen en meteen een paar meenemen. Op het eerste oog zaten ze goed, het eerste uur hebben ze ook lekker gelopen, maar daarna kwam het probleem; ik voelde dat ze pijn begonnen te doen bij mijn hielen. Gelukkig mochten ze na 3 uurtjes uit. En nu ben ik de schade aan het bekijken en dat zijn 2 open blaren.

Normaal gesproken zou ik de schoenen weg zetten tot mijn hielen hersteld zijn, maar ik mag morgen helaas weer 3 uur lang op die schoenen lopen, beter gezegd; ik ben het verplicht.
Nu heb ik al gegoogled en zie ik staan dat compeed blarenpleisters kunnen helpen, maar mijn blaren zijn open? Helpt dit dan nog? Ook zag ik staan dat je je hielen kunt aftapen, maar dit lijkt mij niet fijn op een open blaar? (velletje zit er nog wel op := )

Wie heeft voor mij de tip zodat ik morgen gewoon weer vrolijk op mijn nieuwe werk kan verschijnen? :D

Zinn

Re: Blarenprobleem, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:59

ik zou er zalf opdoen en zo'n giga pleister oid, of een compress, lekker zacht, en in de veiligheidsschoenen van die gelletjes plakken op de plekken die gemakkelijk schuren

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:10

Compeed of Hansaplast blarenpleisters werken echt heel fijn. Aaanbrengen op een schone huid en gewoon laten zitten. Na een aantal dagen valt de pleister er vanzelf af. je voelt de beschadigde plek niet of nauwelijks door de pleister, dus dat is erg prettig.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:12

ik heb dit probleem met ballerina's. ik heb toen bij de schoenenwinkel een soort van spray gekocht die hetzelfde doet als de blarenpleister. Die blarenpleisters bleven bij mij namelijk nooit goed zitten maar deze spray helpt echt heel erg goed!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:17

Helpen die blarenpleisters ook bij blaren die open zijn? Ik heb eerder zo'n pleister over een dichte pleister geplakt en dat werkte perfect!

Ik zat inderdaad ook al te denken aan een compres voor morgen erop te doen, maar ik vrees dat het toch gaat irriteren. Donderdag heb ik pas 1 dag om te kunnen herstellen :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:18

Ja, op open blaren werkt het ook, kan ik je uit ervaring vertellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:21

Ook bij open blaren.
Ik heb zelf die van het kruidvat, die zijn echt super!
Heb ze van scholl en van compeed gehad, maar die van het kruidvat vind ik het fijnste.
Zijn ook stukken goedkoper als die van compeed/scholl/hansaplast.

Hoe zit het met je sokken trouwens?
Ik heb alleen maar puma of nike sokken met badstof voet en zonder naden.
Anders krijg ik ook blaren.
Misschien eens kijken of goede sokken verschil maken? Je hebt speciale wandelsokken volgens mij.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:23

blarenpleisters bleven bij mij nooit zitten, krulde op tijdens het lange lopen. Echter blijf ik ze wel gebruiken.
als de blaren weg zijn, je hiel intapen werk goed

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:25

Heel erg bedankt allemaal, Ik ga in elk geval even kijken of ik genoeg tape in huis heb en ik ga blarenpleisters halen, bij de Kruidvat dan maar :D

Ik heb wandelsokken aangehad vandaag, dus dat mocht niet baten. Morgen even wat dunne sokjes proberen, misschien dat dat helpt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:25

Goos_hoeve, die van scholl en en compeed vallen er bij mij ook af.
Die van het kruidvat kan ik rustig mee hardlopen, daarna zwemmen en dan vallen ze er nog niet af.
Ze zitten er bij mij rustig een paar dagen op.

Ik was er wat huiverig voor, voor het eigen merk maar ik vind dit de beste tot nu toe.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:27

Hansaplast werken voor mij toen het beste! Deze nemen de vocht eruit.. die van kruidvat zijn wel goedkoop, maar als functie veel minder goed dan hansaplast bijv. Compeed werkte ook wel, maar bij mij beter hansaplast..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:31

Astaloca, als de boel genezen is kan je blaren er wel heel goed mee voorkomen.
Als ik een blaar voel opkomen plak ik er meteen wat op en voorkom ik dat het al te erg doorzet.
Ook op open blaren vind ik ze prima, compeed en scholl vind ik echt schandalig hoe snel ze er af vallen. :n
Twee euro voor een pleister, en dan vallen ze er binnen een dag af.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:32

Bij de 4daagse gruwelen de hulpposten van compeedpleister. Die krijgen ze namelijk niet goed meer uit de blaar waardoor je de huid meetrekt. Ze plakken daar alles dakpansgewijs af met hansaplast tape. Talkpoeder erover en verder wandelen. Het kan trouwens helpen om preventief je voeten te deppen met kamperspiritus (niet in de open blaar!! auw!!) om de huid te harden. Sterkte ermee, blaren zijn niet fijn! :n

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:34

@moonfish: mee eens ook dat compeed minder goed vind en idd niet goed plakken.. heb ze ook 1x gebruikt..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:37

Scholl is nog slechter als Compeed is mijn ervaring.
Ik zou gewoon die goedkopere van het kruidvat halen, en van tevoren afplakken om te voorkomen dat het blaren worden.
Of als je het op voelt komen, meteen afplakken.
Dan loop je ook niet te emmeren met open blaren die telkens weer vochtig worden in je schoenen.
Ik gebruik ze in de bergen, dan loop ik ondanks goede schoenen toch blaren op.

Hansaplast tape gebruik ik wel altijd voor plekjes en om pleisters af te plakken op mijn handen.
Met vliegen vallen ze er vrij snel af, sporttape erom en gaan met die banaan.
Vragen mensen me wel altijd wat ik met mijn vinger of hand gedaan heb, zo dramatisch ziet het er uit. :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:39

Ja, ik heb toen ik mijn werkschoenen kreeg ook gelijk geplakt op de probleem gebieden dat scheelt al enorm! :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:42

Wat ook kan helpen bij blaren is 2 paar sokken aantrekken. De sokken vangen dan de wrijving tussen de voet en de schoen op. Als onderste laag hele dunne (naadloze) sokken en daar overheen wandelsokken aantrekken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:20

Wat fijn al die reacties!

Aangezien mijn bankrekening het fijner vind als er minder vanaf gaat ga ik straks toch echt even naar het Kruidvat. Compeed zal het in elk geval niet worden.

Zou het met 2 sokken juist niet gaan broeien in je schoen? Het lijkt me zo warm met 2 sokken lopen, helemaal met een wandelsok, die is heel wat dikker.

Op de 4 daagse, hebben de mensen dan last van de blaren onder de pleisters of van nieuwe blaren? Want als de pleister in de weg zit en er dus af moet snap ik wel dat ze gruwelen... Of zouden ze last hebben van de blaren onder de pleisters? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar :)

En voor aftapen ben ik echt te laat denk ik, je gaat toch geen tape over een blaar heen leggen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:34

Ik heb ze net gehaald voor de vakantie, 3 euro voor 6 stuks.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:34

@LynnDenise. Bij de 4daagse lopen mensen blaren en denken er met een compeed pleister af te zijn. Echter wordt de blaar alsnog groter en gaat de compeed oprullen en "versnipperen". dan komen ze bij de EHBO en die moeten het dan op zien te lappen. Blaar kan dus groter worden onder een compeedpleister!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:37

Aha duidelijk, maar doen ze daar bij de EHBO de blaren aftapen? Want dan hou je toch hetzelfde? Na die 4 dagen zal het tape eraf moeten en trek je de hele blaar weer open.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:42

Voor mij is dé tip tegen blaren op naadjes in je sokken je sokken binnenstebuiten dragen. Daar kan geen wandelsok tegenop :=

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:43

s'nachts er Purol op doen werkt heel goed, volgende dag zijn ze dan al bijna weg.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:53

Purol, dat is een zalf toch? Dat zou ik kunnen proberen, maar aangezien ik morgen mijn schoenen weer aan moet denk ik dat ik sowieso de blarenpleisters ga halen.

Hilli, ik heb geen blaren door de naadjes, anders had het wel makkelijk geweest, het is echt puur de schoen die schuurt :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:01

Als de schoen je hiel open schuurt kun je een speelkaart (uit een pak speelkaarten) tussen je schoen en je sok steken. Dan komen onregelmatigheden uit de schoen niet meer door (tip uit mijn schaatstijd).