De CTG heet dat geloof ik. Die sloeg bij mij in volle bevalling niet eens uit, ik krijg nl. rugweeen en daar doet hij het niet op. (Ik heb schijnbaar een slechte vorm van bekken om te bevallen, ik heb geen ronding bij het schaambeen maar een scherpe driehoek dus mijn baby's kunnen er alleen aan de rugzijde uit, anders liggen ze klem, dus ik krijg ook alleen rugweeen en evt. beenweeen). Dus bij mij omgekeerd
Dat vind ik ook wel maf, straks laat ik me controleren, CTG slaat niet uit, ze sturen me naar huis en dan beval ik onderweg naar huis ofzo
Klopt idd dat inwendig onderzoek de weeen kan stimuleren, maar ik loop bij een vroedvrouw en ga alleen naar de gyn voor de echo's dus ze kan geen echografie maken. Ik ben dus wel blij dat ze toch controleert, omdat ze me dan tijdig door kan sturen naar het ziekenhuis. Nu de 23e wordt dan wel met een echografie gemeten. Ben ook erg benieuwd of de gyn een andere mening heeft dan de vroedvrouw.
Die ring die jij bedoelt is een cerclage
, dan maken ze de handel dicht maar moet op tijd weer open want anders kan je baarmoeder scheuren. Doorgaans maken ze het weer los op 37 weken maar ik vind dat toch een beetje eng hoor, als je baby besluit door te zetten, omg!
Ik vind dat ook raar ja, ik lag bij mijn vorige naast een bevallende vrouw, die lag te creperen van de pijn en bleek maar 1 cm opening te hebben. Ik ben bij de eerste doodleuk door de eerste 6 cm doorgeslapen en bij de tweede deden de weeen wel meer pijn maar och, dan weer een in het uur en dan twee keer in een minuut en dan 15 minuten later nog eens eentje, dat hou je wel vol, zeker als het maar 3 uur duurt (en toen kwamen de echte weeen en had ik een stortbevalling).
Ik lees ook op zwangerschapsfora dat er heel wisselend mee wordt omgegaan, de ene vrouw moet op 2,5 cm verstrijken plat in het ziekenhuis om op 37 weken pas naar huis te mogen, de andere vrouw heeft 1,5 cm hals over en 4 cm opening en die loopt nog gewoon rond..? Ik snap ook niet zo goed wat nu precies het echte alarmsignaal is?