Beetje eenzaam door het hele gedoe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Beetje eenzaam door het hele gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 08:51

Twee weken geleden is er artrose gevonden in mijn onderrug, ik heb al jaren last van mijn rug.
Maar mijn bezinking en nog een waarde waren veel te hoog en zijn eigenlijk doorlopend te hoog.
Nu word woensdag een mri gemaakt omdat ze bang zijn voor Bechterew.
Ik heb me ziekgemeld op mijn werk mede ook omdat ik alweer een tijd ook een ontsteking aan mijn voet heb.
Ik kon alleen nog maar strompelen en nu nog.

Maar op mijn werk denken ze volgens mij dat ik vakantie heb en het enige contact dat ik heb is wanneer ik weer kom werken.
Ik ben niet iemand die het de hele dag over zijn kwalen heeft ondanks soms de veel pijn, maar ik voel me soms zo eenzaam hierin.
Mensen begrijpen me niet of willen het niet begrijpen.
Morgen heb ik een gesprek met een fransoos op het werk en op mijn vraag wanneer ik een bedrijfsarts kan spreken wordt vaag gedaan.
Moest eerst maar 5 weken afwachten.
13 juli krijg ik alle uitslagen en lange dagen staan zit er niet in, ik weet niet hoe ik dit op moet gaan lossen en wie me daarbij kan helpen.

Iemand hier ervaring???

050206051012

Re: Beetje eenzaam door het hele gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:53

Zelf contact opnemen met de bedrijfsarts.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:56

Wat vervelend zeg :(:)

Idd zelf contact zoeken met de bedrijfsarts.. Beetje raar dat ze er zo vaag over doen :=

Bij mij werd er niet moeilijk over gedaan en werd er zelf met mij contact gezocht..
Ik zit al vanaf 9 april in de ziektewet.. -O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:34

Ik heb destijds ook veel problemen met mijn werkgever gehad omtrent mijn langdurig ziek zijn. Zo werd er ook bij mij geen bedrijfsarts ingeschakeld, maar werkte ze ook niet mee aan een eventuele terug komst. En dit zijn ze verplicht vanuit het UWV. Nu ben ik uiteindelijk volledig afgekeurd, maar hun hebben flink wat steken laten vallen en daar zitten voor hun consequenties aan. Zolang jij kunt aantonen dat je gevraagd hebt om een afspraak kunnen ze jouw niks maken. Zorg er dan ook voor dat vanaf nu zoveel mogelijk communicatie via e-mail gaat dan heb je iig de dingen zwart op wit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 11:45

chocobroodje schreef:
Ik heb destijds ook veel problemen met mijn werkgever gehad omtrent mijn langdurig ziek zijn. Zo werd er ook bij mij geen bedrijfsarts ingeschakeld, maar werkte ze ook niet mee aan een eventuele terug komst. En dit zijn ze verplicht vanuit het UWV. Nu ben ik uiteindelijk volledig afgekeurd, maar hun hebben flink wat steken laten vallen en daar zitten voor hun consequenties aan. Zolang jij kunt aantonen dat je gevraagd hebt om een afspraak kunnen ze jouw niks maken. Zorg er dan ook voor dat vanaf nu zoveel mogelijk communicatie via e-mail gaat dan heb je iig de dingen zwart op wit.

Deze vraag voor een gesprek met de bedrijfsarts of een telefoonnummer staat allemaal in mail incl. het antwoord.
Ik moest maar gewoon die 5 weken wachten en dan ging dat vanzelf wel in werking.
Morgen heb ik dat gesprek maar ik kan daar nog niks zinnigs in zeggen en het moet ook nog in het engels.
Ik heb nog geen uitslagen en mijn klachten zijn er nog steeds.
Dus ja, wat wil ik meer zeggen.
Maar goed ik ben niet te beroerd om me weer even te laten zien bij de collega's en het gesprek gewoon aan te gaan.
Ik liep al maanden over mijn grens heen op het werk, soms ging het een dag wat beter, maar als ik thuis kom en ik ga zitten kom ik amper meer overeind.
Door de pijn slaap ik vaak slecht met het gevolg dat het de volgende dag helemaal beroerd met me gaat.
Nu merk ik nu ik mijn eigen ritme bepaal het wel iets beter met me gaat ondanks dat de klachten er wel zijn maar ik ga niet over mijn grens contineu.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:48

Over het alleen voelen: is er niet iemand uit je omgeving waar je een 'klaaguurtje' mee kan plannen? Dat je even alles kwijt kan wat je dwarszit. :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 11:55

antje_vip schreef:
Over het alleen voelen: is er niet iemand uit je omgeving waar je een 'klaaguurtje' mee kan plannen? Dat je even alles kwijt kan wat je dwarszit. :(:)

Daarom doe ik dat hier maar, diegene die zin heeft om te lezen die leest en die er geen zin in heeft doet dat niet :D
Het is niet zo dat ik helemaal niemand heb waar ik tegen kan praten, maar het komt denk ik ook meer door de onzekerheid.
Wat staat me te wachten en ik werk al 7 jaar voor dit bedrijf en voel me zo in de steek gelaten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:04

Op zulke momenten leer je je collega's kennen ja... ik heb godzijdank heel betrokken collega's qua dat.

Ik zou voorzichtig zijn met het gesprek dat je morgen hebt. Zou tóch de bedrijfsarts bellen als ik jou was.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:08

Quellian schreef:
Op zulke momenten leer je je collega's kennen ja... ik heb godzijdank heel betrokken collega's qua dat.

Ik zou voorzichtig zijn met het gesprek dat je morgen hebt. Zou tóch de bedrijfsarts bellen als ik jou was.

Ik heb voor mezelf echt besloten me niet om te laten kletsen en dat ik de resultaten even af wil wachten 13 juli.
Maar waar kan ik dan naartoe bellen ik weet totaal niet waar zij aangesloten zijn?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:13

Kun je dat niet gewoon aan ze vragen?
Ik vind het echt vreemd... de bedrijfsarts is nl. degene die -in overleg met jou en de werkgever- bepaalt wat er gebeurt en niet jouw werkgever of een externe Fransman.

Let erop dat alles volgens de regeltjes wordt gevolgd als het gaat om langdurig ziek-zijn, dit bespaart een hoop ellende.

Volgens mij is jouw werkgever verplicht om jou ziek te melden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:32

Ik hou me netjes aan de regels voor zover ik weet en ik ben officieel ziekgemeld, dat had ik ook nagevraagd.
Ik denk alleen dat dat gesprek van morgen niet heel veel meer zal zijn dan, wanneer kun je weer beginnen.
Want dat stond ook al in de mail, dat het hectisch was en om te kijken hoe het ervoor staat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:35

Raar dan dat de bedrijfsarts je nog niet heeft gebeld?
En tegen het eenzaam voelen... afleiding zoeken. Ik ben op den duur zelfs gaan breien ;)

Succes morgen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:41

jesito schreef:
Deze vraag voor een gesprek met de bedrijfsarts of een telefoonnummer staat allemaal in mail incl. het antwoord.
Ik moest maar gewoon die 5 weken wachten en dan ging dat vanzelf wel in werking.
Morgen heb ik dat gesprek maar ik kan daar nog niks zinnigs in zeggen en het moet ook nog in het engels.
Ik heb nog geen uitslagen en mijn klachten zijn er nog steeds.
Dus ja, wat wil ik meer zeggen.
Maar goed ik ben niet te beroerd om me weer even te laten zien bij de collega's en het gesprek gewoon aan te gaan.
Ik liep al maanden over mijn grens heen op het werk, soms ging het een dag wat beter, maar als ik thuis kom en ik ga zitten kom ik amper meer overeind.
Door de pijn slaap ik vaak slecht met het gevolg dat het de volgende dag helemaal beroerd met me gaat.
Nu merk ik nu ik mijn eigen ritme bepaal het wel iets beter met me gaat ondanks dat de klachten er wel zijn maar ik ga niet over mijn grens contineu.

Ik vind bovenstaande nog niet eens zo heel negatief klinken, maar ik ken alle achterliggende communicatie niet dus ik kan er volledig naast zitten.

Nmm zeggen ze: maak je nu nog niet druk over terugkomen, neem eerst de 5 weken rust, neem je tijd, en daarna gaat alles in werking. Is het niet juist correct dat ze niet meteen beginnen te drammen over wanneer je terugkomt maar je de tijd gunnen?

Of zie ik dat heel fout?

Voor de rest: heel veel sterkte TS! :(:) Ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn om altijd met rugpijn te leven -O-

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:50

Ik ga ook maar even van het positieve uit en zie morgen wel wat ze gaan zeggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 17:06

Morgen in de middag is het gesprek, ben wel erg benieuwd hoe of wat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 06:22

Oh kim stuur toch een pb of iets
je weet toch dat je met mij altijd lekker kan klagen over kwalen (en alleen dingen :P zoals vervelende omaas) Ik ben ook niet helemaal gezond zoals je weet ik denk ook dat als jij hier nog heel lang mee blijf lopen dat het werken toch een beetje over is voor je wantja om nou te zeggen ik bijt erdoorheen of elke maand ziekmelden das ook niks...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 11:23

Hey Daan, ik ben niet het type om te blijven klagen, al kan ik een behoorlijke knottervot zijn :-)
Vanmorgen mijn scan gehad en de 13e de uitslag.
Gister een positief gesprek gehad op mijn werk, alleen de toekomst is wat onzeker.
Eerst maar eens de uitslagen afwachten.
Lief dat je zo aan me denkt maar jij moet ook al mama zijn ;-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:54

Nou ik ben benieuwd en ik hoor het wel
en alsnog je mag altijd langs komen we wonen niet al te ver van elkaar en het pupje komen bewonderen of even ouwehoeren en verse cake eten :D