Hoofdpijn, stemmingswisselingen en altijd moe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Hoofdpijn, stemmingswisselingen en altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 21:20

Nou de titel zegt het al.
Zal het even in het kort proberen uit te leggen.

Ik heb al een paar maanden last van hele erge vermoeidheid.
Heel veel stress heb ik niet, en ik doe best veel op een dag.
Daarbij gaat het vaak gepaard met hoofdpijn, dan met name aan het rechterdeel van m´n hoofd.

Vandaag stond ik bijvoorbeeld om half 10 op, we waren om 1 uur gaan slapen. Dus genoeg slaaptijd gehad.
Maar elke keer is het alsof het slapen bijna geen zin heeft gehad, ik ben gewoon niet uitgerust.
De eerste 3 uurtjes na het opstaan gaan goed, en dan doe ik ook best veel dingen in huis.
Maar daarna kak ik helemaal in, alsof dat al te veel inspanning is geweest.

Van stemmingswisselingen heb ik ook last.
Het ene moment ben ik heel vrolijk en gezellig, maar een uur later bijvoorbeeld heel eenzaam terwijl ik me dan in een groep mensen bevindt.
Of ik wordt heel boos om een grapje van iemand, wat ik niet zo leuk opvatte, maar wat helemaal niet zo bedoeld was.
Dat soort dingen blijven bij mij heel erg hangen, waardoor ik er over na ga denken en me daardoor nog rotter ga voelen.

Verder eet ik goed, groente, fruit en ik drink veel water (aanmaaklimonade)

Kan iemand mij vertellen waar ik last van heb?
Vind het namelijk uiterst vervelend, soms zo erg dat ik gewoon dingen niet kan doen doordat ik zo moe ben.

Afspraak met de huisarts gaat worden gemaakt zodra hij terug is van vakantie.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:34

Klinkt als een probleem met hormonen,rap naar de HA.Wanneer is hij weer terug van vakantie?

Er zijn enorm veel hormonen in het lichaam voor allerlei functies,bv schildklierhormoon.Als dit uit balans is kunnen er oa vermoeidheid en stemmingswisselingen voorkomen.

Vanachter een beeldscherm is het moeilijk oordelen (vooral als je geen arts bent :+ ) maar deze klachten kunnen veel oorzaken hebben.Even goed door laten lichten door je HA en desnoods een verwijzing voor een internist.

Ik hoop dat de oorzaak van de klachten snel gevonden wordt en eenvoudig verholpen kan worden.Sterkte en beterschap :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:40

Het is zeker heel moeilijk zeggen vanaf hier en kan zoveel oorzaken hebben.
Diabetes komt bij me op.
Zeker zou ik ook stoppen met de aanmaaklimonade en eens proberen alleen water te drinken!

YeeeHaw

Re: Hoofdpijn, stemmingswisselingen en altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:32

Er kunnen zoveel oorzaken zijn.
Maar uit ervaring weet ik dat het heel lastig is om uit te zoeken waar het vandaan komt.
Maak een afspraak bij de huisarts, deze kan je eventueel doorverwijzen. Daar heb je wellicht wat meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:49

En b12 ook laten checken

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:06

HA is pas over 2 weken terug van vakantie helaas.

Ben vanaf vandaag begonnen met alleen maar water drinken ipv limonade.
Kijken of ik daar wat van opknap.

Ook helpt t weer helaas niet echt mee om me actief te voelen, door de warmte ben ik nog sneller uitgetelt, en heb ik nog minder zin om dingen te gaan ondernemen ..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:19

Dat is nog lang zeg,is er geen invaller? Je kreeg de tip B12 te laten testen,zeker laten doen...ga alleen nu geen multivitaminen slikken of Vit B complex.Dit geeft namelijk een fout beeld bij testresultaten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:47

Gebruik je de pil? Klinkt als een bijwerking van de pil namelijk.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:57

Ben je druk in je hoofd?

Wat jij beschrijft van het moe wakker worden, 's ochtends nog goed kunnen functioneren maar daarna alweer veelste moe zijn klinkt mij heel bekend.

Kijk eens of een weekplanning maken zin heeft. Waarbij je voldoende rust inplant. Leuk met kleurtjes aangeven wat inspanning, ontspanning en inspannende ontspanning (zoals paardrijden) is, zodat je een goed overzicht hebt van hoeveel rust je hebt tegenover inspanning.
Begin de dag rustig: douchen, ontbijten en daarna pas inspannen.

Heb je dan een keer een drukke dag waar je niet aan ontkomt, plan de dag daarna dan rust.

Heeft bij mij al heel veel geholpen en nu ik het niet meer zo trouw doe merk ik ook dat het weer slechter gaat.

Mocht het dan niet geholpen hebben, kun je daarna de HA nog bellen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:34

Ik zou de tandarts ook eens vragen. Misschien heb je ergens een ontsteking in de rechterkant van je kaak zitten. Daar kun je behoorlijke hoofdpijn van krijgen aan die kant van je hoofd.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:24

het lijkt wel of ik dit zelf geschreven heb!

ik ben wezen bloedprikken voor de vermoeidheid, niets uit gekomen..
dus nu gewoon veel slapen.
soms denk ik zelfs als ik nu niet even ga slapen kom ik de dag niet door..
stemmingswisselingen heb ik ook last van, heel erg het ene moment heel vrolijk en het andere moment kan ik wel janken als een iemand iets tegen me zegt wat ik verkeerd opvat en dan ben ik gelijk sjago.. en na een uurtje kan dat zo weer voorbij zijn :P
ook hoofdpijn heb ik vaak. asprientjes vliegen erdoor hier!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:28

Nicolletje schreef:
Gebruik je de pil? Klinkt als een bijwerking van de pil namelijk.

+:)+ Had ik ook, de huisarts kan je een andere pil voorschrijven.
Het hoeft niet perse lichamelijk te zijn, denk aan je matras en goede ventilatie in de slaapkamer.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 14:37

Ik gebruik wel anticonceptie, maar dan in de vorm van een prik, de prikpil dus.
Deze krijg ik eens in de 3 maanden.
Of ik hiervoor al last had van deze complicaties kan ik mij niet herinneren.

Ik ga morgen even bellen naar de praktijk, ik hoop dat er een vervangende arts is die mij verder kan helpen.
En toevallig van de week een afspraak gemaakt bij de tandarts, 12 juli moet ik daar heen.
Hoop niet op een ontsteking!

@Sassol; bedankt voor je tip, deze ga ik zeker toepassen!!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:46

hazira schreef:
Daarbij gaat het vaak gepaard met hoofdpijn, dan met name aan het rechterdeel van m´n hoofd.

Dat klinkt wel wat als migraine, hoofdpijn aan één kant van het hoofd. En constante hoofdpijn slurpt ook energie, dus dat kan samenhangen met je vermoeidheid. Zeker als je altijd gewend bent heel veel te doen en dan ineens last krijgt van erge hoofdpijn, dat kan er flink inhakken als je wel door blijft gaan met al je activiteiten :) Hoeft 't natuurlijk niet te zijn, maar 't is een suggestie.

Wat ik sowieso zou doen als ik jou was, is vanaf nu een hoofdpijndagboek bij gaan houden. Tot je een afspraak bij je HA hebt. Even per dag/dagdeel opschrijven hoe erg je hoofdpijn was (op een schaal van 1 tot 10) en evt. wat je toen hebt gedaan/gegeten/etc. Dat is toch vaak het eerste wat ze je vragen te doen, als je met hoofdpijnklachten naar de dokter gaat, omdat het anders maar raden is waar je hoofdpijn door komt. Als je daar al mee bent begonnen voordat je naar de huisarts kan (ik zie dat dat nog even duurt), dan heb je alvast een 'voorsprong'.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:08

Ik had problemen die erg op die van jou leken en heb op aanraden van mijn vriend mijn ogen laten testen. Daaruit bleek dat ik -1 en 0 had, dus ik zie wel goed! maar het verschil geeft mij de hoofdpijn. Ik heb nu een bril en niet meer hoofdpijn dan normaal. Als ik m'n bril een paar uur niet draag komt de vermoeidheid en de hoofdpijn meteen terug.

edit: Nog vergeten - Ik heb een compleet medisch ciruit doorlopen voordat ik hierachter kwam. Mijn hoofdpijn begon na een ernstige hersenschudding en ik heb vanalles laten testen. Van MRI tot zenuwblokades, physiotherapie, bottenkraker, acupunctuur en pijnstilling. :+ Het was even jammen dat niemand eraan dacht om mijn ogen te laten testen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:13

Is het op een bepaald moment van de dag erger of niet?
Ik heb het vermoeide momenteel erg tussen 11 en 1, wat de orgaantijd van je hart.
Houdt dus in dat er een storing in die meridiaan zit, wat op te lossen is met acupunctuur bijvoorbeeld.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:03

Mijn hoofdpijn is meestal midden op de dag en s avonds vooral.
de ogentest ga ik ook nog even overwegen als er na dokter niks uitkomt.

Morgenochtend om 10.15 een afspraak bij de vervangende arts, ik ben benieuwd!