Uitvallende teennagels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Uitvallende teennagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 15:34

Twee jaar geleden is de nagel van mijn tweede teen rechts en van mijn grote teen links uitgevallen. Ik voelde een paar dagen een drukkende pijn, en toen ging ik natuurlijk aan de nagel prutsen en ontdekte ik dat er een kleine nieuwe nagel onder zat! Behalve dat ik dit een beetje eng vond, vond ik het ook heel bizar; verder heb ik er niks van last aangehad en dacht ik dat het kwam door een tijd slechte schoenen te dragen (want het was snikhete zomer, ik had sandaaltjes met riempjes aangedaan om naar de stad te gaan en mijn voeten stonden vol met blaren)

Nu; twee jaar later dus, kreeg ik weer zo'n drukkende pijn, en ja hoor! Aan mijn rechtervoet viel de tweede teennagel uit, met alweer een 'gewone' nagel eronder, en aan mijn linkervoet lijkt het alsof ook de teennagel van de grote teen aan het uitvallen is (ik maak mezelf al dagen wijs dat hij is 'afgescheurd', maar kom nu, toevallig twee dezelfde nagels?)

Ik vrees dat ik er maar eens mee naar de dokter moet; het is even een beetje vervelend maar doet in feite geen pijn ofzo, maar ik vind het zo bizar dat ik graag zou weten of iemand hetzelfde probleem heeft gehad/een idee heeft waardoor dit komt.

Ik zie verder geen schimmelplekjes ofzo, en vind het zo vreemd! Want wisselende teennagels; wie heeft dat nu? :')

corientjuhh

Re: Uitvallende teennagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:36

Groeien jou teennagels wel?
Bedoel dat je ze moet knippen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 15:46

Jep ze groeien heel normaal

Heb verder nooit last gehad van ook maar iets aan mijn voeten/tenen/teennagels

Ik snap er dan ook niks van

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:49

Oh want ik dacht als ze niet groeien dat er onder je nagel een nieuwe ontwikkelde en dat je gewoon ineenkeer een nieuwe nagel hebt
Ik weet niet hoelang het duurt voor dat een teennagel weer helemaal nieuw is?
Maar als dat ongeveer 2 jaar is kan dat t maar zo eens zijn (of denk ik nu heel verkeerd??)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 17:57

Stiekem ben ik heel bang voor een of andere gemene bacterie/schimmel... en werkelijk niemand anders heeft dit he ;(

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:03

Als je t niet vertrouwd lekker na de dokter gaan :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:29

Ik heb het bij 1 nagel op mijn voet, lijkt het zelfde. Bij mij was mijn teen al aardig blauw, had er een balk op laten vallen 2 tot 3 maanden geleden.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:31

K heb dit ook gehad! Was eens beide grote teen nagels kwijt en mn middelteen nagel. Mee naar de dokter geweest maar die zei dat er niks ernstigs was. Er groeit gewoon weer een nieuwe (gezonde) nagel dus niks aan de hand. Heb er soms nog wel eens 'last' van dat er een afvalt maar maak me er niet meer druk om :) zolang er maar een nieuwe voor terug komt haha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:07

Haha oke bedankt voor jullie berichten :) Het stelt mij in ieder geval al gerust dat er niets ernstigs is!

Ik zal voor de zekerheid nog even naar de dokter gaan maar kan nu alweer slapen :o

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:30

maar bij mij is de nagel denk ik afgestorven, maar daaronder zit al een stukje nieuw. Misschien ooit iets erop laten vallen/hard gestoten, paard erop gehad oid?

Maar zal niks ernstigs zijn hoor, dus niet te druk over maken!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:40

Apart zeg! Is het raar dat ik nu nieuwsgierig ben naar een foto? :)

Is de nagel die eronder zit net zo dik? Of kan het zijn dat je nagel als het ware splijt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:51

Oke ik neem morgen/overmorgen een foto! De nagel die er onder zit is een klein beetje brozer (want nuja die kreeg geen zuurstof), maar na een week of twee is er niets meer van te voelen! Gewoon een 'flinke stevige' teennagel... maar dan met een houdbaarheidsdatum van 2 jaar -O-

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:16