Haarverzorging, wel of geen silliconen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Haarverzorging, wel of geen silliconen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:21

Wat gebruiken jullie voor je haar? En kies je juist wel of juist niet voor silliconen erin?
Ik twijfel, ik heb me haar verpest met blonderen, en zoek nu een goede haarverzorgingslijn.
Ik denk aan dr Organic omdat daar juist geen silliconen, parabenen enzv inzitten maar Biosilk staat ook goed bekent en word door kappers gebruikt alleen daar zit juist wel veel silliconen in.
Heb al verschillende lijnen gebruikt maar me haar word er niet beter op.

Grapjasjes12

Re: Haarverzorging, wel of geen silliconen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:24

Probeer de nieuwe Dove met Nutri Oils. Het is de beste haar verzorgingslijn die ik ooit heb gebruikt en ik heb echt alles gebruikt. Ik heb de lijn nu voor de zesde keer opnieuw gekocht en normaal koop ik elke keer andere producten :j

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:37

Silliconen leggen een laagje om je haar, waardoor het mooi glimt en mooier in model valt. hierdoor lijkt beschadigd haar hersteld, terwijl het dat eigenlijk niet is. Als je haar echt kapot is is herstel niet mogelijk, maar je zou kunnen proberen het regelmatig in te olien met bv cocosolie, of een haarmasker maken.

Ik gebruik ook geen silliconen, omdat mijn haar heel breekbaar is en ik aan het experimenteren ben of het minder breekt als ik geen solliconen gebruik, veel cocos en neem olie, geen shampoo met sulfaten, haar opsteken, etc.

Of het allemaal waar is weet ik niet, het is momenteel 'in' om geen silliconen enzo te gebruiken, en niet alles wat op internet staat is waar. Maar het is natuurlijk wel leuk om een beetje te experimenteren toch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:41

Je zou het merk Yes to kunnen overwegen. Dit is een stuk goedkoper dan Dr Organic maar wel even 'goed'.

Zelf gebruik ik al een hele tijd de shampoo en conditioner van yes to. Alleen daarna smeer ik wel altijd wat serum/spul in m'n haar met siliconen... Anders is er niks mee te beginnen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:49

phormicola schreef:
Probeer de nieuwe Dove met Nutri Oils. Het is de beste haar verzorgingslijn die ik ooit heb gebruikt en ik heb echt alles gebruikt. Ik heb de lijn nu voor de zesde keer opnieuw gekocht en normaal koop ik elke keer andere producten :j

Thanks voor de tip, mijn shampoo is bijna op dus ga voor deze even kijken morgen :) Heb ook een tijdje Yes To gebruikt maar ben niet dusdanig overtuigd dat ik het ben blijven gebruiken ..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:51

Ik vond Yes To wel ok, maar de antiklit spelde niet echt goed uit, en bovendien hebben ze de formule veranderd waardoor er weer middelen in zaten die ik niet wilde gebruiken.

De Body Shop heeft ook wel fijne producten, van de Rain Forest lijn.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:56

Ik heb van die Rain Forest lijn die paarse gebruikt die naar cassis rook, man man man ik heb nog nooit zo'n drama met mn haar gehad :)) Klitten, pluizen, kreeg het écht niet meer uit de knoop :')
Grappig dat zo verschilt per persoon :j

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:30

Ik heb veel producten van de Lush gebruikt. Zitten ook geen siliconen in, dacht ik?
In het begin merkte ik weinig verschil, maar op den duur werd mijn haar minder pluizig en leek het minder droog.
Vind het soms wel duur, dus ik gebruik nu veel Elvive en de Inecto spullen zijn ook erg fijn. John Frieda is ook super, maar ook weer prijzig. Wel gebruik ik daarvan de paarse serum samen met R&B creme van Lush. Werkt vrij goed!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 13:33

Verschillende dingetjes dus :D lastig hè de goede shampoo vinden wat bij je haar past. Waar is dat Yes to verkrijgbaar? Gebruikt hier ook iemand Biosilk? Ik heb wel eens de serum ervan gekocht maar ben wel benieuwd hoe de shampoo en condioner is.
Hierboven zei ook iemand kokosolie. Mijn pot is net op, ik had ook de pure, een groene pot van de tuinen. Vond het soms wel fijn, deed het altijd in nat haar en als ik het dan niet uitkamde had ik gelijk de volgende ochtend harde punten.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:56

Yes to is verkrijgbaar bij de Tuinen en soms ook bij de Etos.
Het is idd lastig. Juist als je dan wat goeds gevonden hebt, dan werkt het na een tijdje toch weer niet zo goed meer.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:50

Ik zoek ook nog een goede shampoo zonder siliconen en SLS, maar man man wat een drama! Ik had gekeken naar Yes To.. maar daar zit dan weer sodiumcocosulfate in, wat hetzelfde is als SLS... Ik denk dat ik toch maar voor de Dr Organic ga, ik word helemaal gek van mijn jeukende hoofdhuid.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:53

juniper schreef:
Ik vond Yes To wel ok, maar de antiklit spelde niet echt goed uit, en bovendien hebben ze de formule veranderd waardoor er weer middelen in zaten die ik niet wilde gebruiken.

De Body Shop heeft ook wel fijne producten, van de Rain Forest lijn.

Welke middelen zijn dit dan?

@ Dewii: Die sodiumcocosulfate baal ik ook een beetje van maar Dr Organic is weer zoveel duurder... Liefst zou ik al m'n cosmetica natuurlijk hebben en al m'n eten biologisch mja. Dat is gewoon echt te duur. Dus dan is 't altijd maar voor de middenweg kiezen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:57

Dewii schreef:
Ik zoek ook nog een goede shampoo zonder siliconen en SLS, maar man man wat een drama! Ik had gekeken naar Yes To.. maar daar zit dan weer sodiumcocosulfate in, wat hetzelfde is als SLS... Ik denk dat ik toch maar voor de Dr Organic ga, ik word helemaal gek van mijn jeukende hoofdhuid.

Hoe vaak was je je haren, het jeuken van je hoofsheid kan komendoor te veel wassen waardoor je hoofsheid uitdroogt :)

Lees ook mee, heb momenteel die bussen van Wella, vast en zeker niet rotzooi vrij...
En mijn haar is vooral in de punten ontzettend droog terwijl het echt niet dood is..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:23

Om de twee dagen.. Ik heb ook last van heel veel roos, ben destijds ook naar zo'n speciale kapper geweest maar die shampoo was extreem duur. Ik gebruik ook maar echt weinig shampoo, heb al heel veel merken geprobeerd maar helaas. Eventjes helpt het en daarna niet meer. Bedankt voor het meedenken in elk geval!

Tara: Ja vind ik ook erg jammer dat het dan gelijk zo prijzig is!
Heb nog even gezocht, maar dat SCS is dus wel iets anders dan SLS, het is een mildere variant die geen reacties zou moeten veroorzaken (tenzij je echt allergisch bent voor SLS etc)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:47

Ik heb mijn haar ook ooit verpest met blonderen. Mijn haar was echt helemaal dood...
Ik heb gewoon palmolive shampoo en anti klit gebruikt. En ik andrelon haar masker voor droog en beschadigd haar. Zo zag het er goed uit. Maar het zal nooit meer herstellen dus de enige optie is het laten uitgroeien en voorlopig niet meer verfen! Ik krijg nu altijd van de kapper te horen dat ik heel gezond haar heb :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:49

Die dove lijn is idd super!
Toen ik in Amerika zat was ik er daar al helemaal gek van en nu zijn ze ook hier!
Is nu 3 kopen +2 gratis bij kruidvat dus heb even ingeslagen.

John frieda vind ik ook erg fijn :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:54

Tegen roos kun je ook je hoofdhuid een keer goed invetten met zonnebloemolie, is je haar wel een paar dagen wat vettig,maar heeft mij die ene keer dat ik roos had, me er onmiddelijk vanaf geholpen :j
En anders is paardenmelkshampoo een aanrader, die bestond toen nog niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:36

Beste site ooit, met eindelijk gezonde goede shampoo, en verzorgingsproducten zonder troep:
http://www.cosmeticsandcare.com
Winkel in Amsterdam: C cosmetics.
Ik koop er al mijn body en gezichtsspullen!
Sinds ik van weleda overgestapt ven naar een cleaner,toner en dagceme van deze winkel is mijn huid zacht en glad! Ik gebruik graag sophyto. Toner van dr allkaitis is erg fijn en de shampoo van less is more.

Let maar eens op. De meeste merken die zich voordoen als groen, natuurlijk enz zijn dit niet.
Ook in de natuurwinkel.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 10:27

Ook al zulke hoge prijzen. €25,- voor alleen een shampoo, vind ik eigenlijk wel een beetje prijzig :o

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:02

En die van de Bodyshop? Ik had de Rainforest Shine meen ik, een proefsetje met shampoo, conditioner en haarmasker. Vooral die laatste is geweldig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:41

Wel zonder troep, en heel zuinig.

De bodyshop staat stijf van de stoffen,.. kun je net zo goed een shampoo bij de kruidvat halen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:01

De goedkopere middelen gebruik ik niet meer voor mn haar, wat een zooi!
Ik ben overgestapt op Tigi en op Chi, mijn haar is zichtbaar verbeterd!
Via internet is het meestal wel goedkoper te vinden, ik betaal via internet de helft van wat mijn kappet vraagt

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:13

Oke, nou, dat moeten we dan niet hebben :P . Ik heb nu iets van Sebamed (proefjes), ik heb ze nog niet geprobeerd maar wel even de ingredienten opgezocht. Het is vergelijkbaar met gewone shampoo's maar de werkende stoffen zijn de mildere varianten van de originele. Ik ben benieuwd. Voor zover ik er verstand van heb zitten er ook geen siliconen in.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 17:20

Ik heb toch maar Biosilk gehaald. Grote shampoo, grote conditioner en kleine serum van de lijn Silk Therapy. Was rond de €50 kwijt. Ben benieuwd, iedereen die het gebruikt is er positief over dus laat het mijn redding wezen -O-