In eerste instantie begon het in de winter met eczeem achtige plekken op allebei mijn handen/polsen. Op een gegeven moment kreeg ik ook op mijn rechter ringvinger een eczeem achtige plek (ik droeg daar toen nog een ring om), mijn vinger werd onder de ring behoorlijk dik en jeukte. Ik ben toen begonnen met de ring vaker af te doen. Mijn handen smeerde ik zo vaak mogelijk in met een ph neutraal handcrème. Toen het na enige tijd nog niet over was ben ik ermee naar de huisarts gegaan, ik kreeg toen een zalfje met corticosteroïden mee. Dit leek in eerste instantie goed te helpen maar het bleef terug komen, ondanks dat ik het aanbrengen van de zalf netjes afbouwde. Daarna heb ik van mijn zusje, die zelf veel last heeft van eczeem en voor arts studeert cutivate (een van de meest sterke corticosteroiden zalf) gekregen. Dit heb ik er een tijdje opgesmeerd en toen waren alle plekken weg.
Ik heb daarna ook geen last meer gehad van mijn eczeem plekken. Wat ik wel heb, en blijf houden is uitslag tussen mijn rechter ringvinger en middelvinger en inmiddels heb ik het ook af en toe tussen mijn middelvinger en wijsvinger. Het is uitslag die komt en gaat en ik kan er nog niet echt een patroon in vinden wanneer en waarom ik het krijg. Het begint met schraalheid van de huid die jeukt, dan ontstaan er kleine rode bultjes die op een gegeven moment weer overgaan in witte blaasjes. Uiteindelijk breken deze blaasjes open en komt er doorzichtig wondvocht uit. Na ongeveer een dag is de uitslag weer weg. Daarna kan het een dag tot 2 weken duren voordat ik het weer krijg.
Doordat de uitslag er maar zo kort zit is het lastig om hiermee naar de huisarts te gaan omdat de kans groot is dat ik het dus niet heb als ik bij de huisarts ben. Ik heb het ook een tijdje geprobeerd te behandelen met een antibiotica zalf omdat ik door de blaasjes begon te denken aan een bacteriële infectie, maar dit helpt ook niet. Ook de corticosteroïden zalf is niet doeltreffend.
Is er iemand die deze uitslag herkend?
Ik heb geprobeerd er foto's van te maken, maar ze zijn niet heel duidelijk:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Heb je vroeger trouwens ook eczeem gehad? Of is dit de eerste keer dat je iets aan je huid hebt?