pijn aan knie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

pijn aan knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:49

Hoi bokkers,

Sinds 8 jaar heb ik last van mijn knie. Dit doordat ik een blessure op heb gelopen met voetbal.

Mijn knieschrijf schiet soms even weg (uit de kom) maar schiet meteen weer terug. Dit is zeer pijnlijk, en kan dan echt een paar dagen niet lopen. Maar verder heb ik bijna elke dag pijn aan mijn knie. Hiervoor slik ik soms tijden dagelijk naproxen.

Hiervoor ben ik meerdere malen naar mijn HA geweest. Deze verwijst mij iedere keer door naar fisio, voor trainings oefeningen. Om mijn kniebanden sterker te maken. Maar dit verhelpt het vrijwel niet.

De laatste jaren voel ik zelf beter aankomen wanneer er te veel beweging in zit en zorg ik dat ik hem tegen kan houden, zodat mijn knieschrijf niet weg schiet. Maar de pijn in mijn knie blijft. Hoe ik de pijn moet omschrijven weet ik niet precies. Het komt voor mijn gevoel echt van midden binnen.

Nu merk ik sinds een aantal weken dat wanneer ik bijv.een trap op loop, mijn rechter knie tikt. Net alsof er iets over elkaar gaat. Dit voel ik ook wanneer mijn hand om mijn knie zit en ik deze strek.

Wat zouden jullie doen? Nogmaals naar HA gaan? En weer doorverwezen worden? Of andere ideeen?

Btw, respect als je het gehele verhaal gelezen hebt!

Murthul

Re: pijn aan knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:57

Misschien eens n andere fysio proberen? hielp bij mij veel, die heeft er toch weer een frisse kijk op :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:55

Ik zou vragen of je naar de orthopeed kan, en misschien een andere fysio zodat hij weer een frisse kijk heeft.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 16:21

Ik ben al bij 3 verschillende fysio's geweest. Deze hebben me allemaal enkel oefeningen gegeven om mijn kniebanden aan te spannen. Dit helpt echter niets.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:45

Hebben deze fysio's wel eens echt aan naar je lijf gekeken ipv alleen maar oefeningen doen?

Mijn nieuwe fysio is aangeschreven door mijn HA voor beoordeling, dit werkte, misschien nog eens overleggen met je HA?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:15

Misschien is het een idee om eens naar de podoloog te gaan.

Ik heb ook al van kleins af aan pijn in mijn knieën voor bijnaa 24 uur per dag de laatste jaren. Al tig keer bij de HA geweest, maar die kwamen meestal aan met groeipijn of dat ik geen vertrouwen in mijn knieën had... :?
Ik had het al opgegeven, toen ik opeens bij de podoloog terecht kwam die eventjes in vijf minuten mijn probleem heeft opgelost. Sindsdien loop ik met zooltjes en heb ik alleen nog op slechte dagen of dagen dat ik veel beweeg pijn.

Misschien is het voor jou geen optie, maar ik herken wel het gevoel dat je er behoorlijk klaar mee bent en gewoon een oplossing wilt hebben!

Riaaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:14

Bij mij heeft een podoloog heel erg geholpen.
En anders misschien naar een sportarts? Heb ik ook heel goede verhalen over gehoord.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:44

Klinkt heel erg als wat ik aan mijn knie heb.. Google maar eens op een patella ontsteking. Is helaas geen directe oplossing voor

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:49

Vraag eens een verwijzing naar de orthopeed.
Als de HA die niet wil geven, kun je ook zelf een afspraak maken, maar doorverwijzen is goedkoper :o
Heb je wel eens gedacht aan een meisjesknie of het patello femoraal pijnsyndroom?
Heb ik ook en heb precies dezelfde klachten, maar mijn banden zijn juist ontzettend sterk.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 17:57

Ik heb net gelezen over het Patello Femoraal Pijnsyndroom, en dit lijkt er wel heel erg op. Maar er staat dat het meestal na een paar maanden weer weg gaat?!
Wat doen jullie hieraan? Moelly en xTammy?

Ik zal binnenkort eens langs de HA gaan, voor een doorverwijzing naar de podoloog.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:13

Nou, wat ik heb, is dat ik het zegmaar eens in de 3 maanden ongeveer 2 weken lang pijn heb. Ik kan dan wel lopen, maar dit doet wel erg zeer, zelfde met fietsen en traplopen. Fietsen is wel erg goed trouwens als je dit hebt.
En zoveel mogelijk rust houden. Ik doe op school niet mee met de gymlessen als ik pijn heb en rijd in die weken geen paard.
Bovendien moet ik als ik last krijg naar de fysio, die geeft mij dan oefeningen om de buitenste spieren van je bovenbenen te trainen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:47

Ik heb dit sinds mijn 13e, ben er mee naar de dokter geweest en ben door gestuurd naar de fysio.. Heb mn knieën nu ingetapet en moet oefeningen doen.

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:19

ik heb echt precies hetzelfde als ik oa traploop! ook na hele dagen op concours voel je je er niet beter door! ik ben ook eindeloos bij de HA geweest maar steeds zeggen ze indd fysio of het ligt aan de groei -.-'

ik ga kijken of ik binnenkort een afspraak kan krijgen bij een sportarts! misschien ook iets voor jou?(: