Eigenlijk sinds een paar jaar heb ik zo nu en dan een dag dat ik constant aan het niezen ben. Alles jeukt dan en kriebelt en ik nies dan ook gerust 6 keer per minuut ofzo (meestal in buien, daarna trekt het weer even weg). Ook heb ik dan geïrriteerde ogen die enorm branden, jeuken en rood worden alsof er zand in zit. Ook voelt het alsof er 'prutjes' in de hoeken van mijn ogen zitten (aan de kant van mijn neus) maar daar zit dan niets. Het valt mij op dat ik hier vooral last van heb als ik (1.) op stal ben en (2.) in een stoffige omgeving (zoals vandaag in de bak waar de paarden liepen). De laatste weken is het ineens stukken erger geworden en zit ik regelmatig mijn ogen te deppen met een vochtig doekje (bronwater) om het branden te verminderen.... niet bepaald mijn favo bezigheid als ik lekker met mijn paard aan de gang wil
... Nu heb ik gelezen dat je een allergie ook op latere leeftijd kan ontwikkelen, maar ik snap niet waar die 'allergie' dan vandaan zou moeten komen. Ik kan mijn paard zonder problemen urenlang poetsen en knuffelen en heb nergens last van, maar er zijn ook momenten dan hoef ik bij wijze van maar naar haar te kijken en ik krijg spontaan overal last van. Hooikoorts klinkt ook niet echt relevant, want ik kan prima buiten rondlopen op dagen dat er voor pollen gewaarschuwd word.... dus naar mijn idee blijft er maar 1 optie over: stof.
Maar als ik op 'stof' zoek krijg ik eigenlijk alleen maar resultaten voor huisstofmijt, en dat zoek ik dus niet (aangezien ik in huis weer nergens last van heb).
Via via heb ik een pilletje geprobeerd (wat ook voorgeschreven wordt om overgevoeligheid bij kinderen te verminderen) en dat hielp erg goed, zelfs mijn ogen trokken bij.
Volgende week moet ik zoizo even langs het spreekuur van de huisarts dus ik zal dan wel even informeren, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben? Dus echt van de droge lucht-dagen en stof dat opwaait vanaf de grond? En wat doen jullie hieraan?

ben er over aan het zoeken op Google nu