verwijderen van de sinussen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

verwijderen van de sinussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 15:33

heeft iemand hier ervaring mee?
ik bedoel dan het geheel verwijderen en/of wegbranden van de sinussen.
heb aan de artsen wel gevraagd wat ik nu kan verwachten maar mijn duits is niet goed en hun engels ook niet echt.
vroeg me vooral af wanneer ik van de tampons en het maandverband af ben.

Lieffiefi

Re: verwijderen van de sinussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:34

Sinussen zitten in je gezicht toch?! :|

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 15:37

ja, zitten in je gezicht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:10

Ik weet alleen dat het wegbranden de laatste mogelijkheid is en dat het niet wordt gedaan bij kinderen in de groei -over het algemeen-.
Mijn zus heeft die operatie gehad en volgens haar niet veel anders dan de normale ingreep. Meestal zit je een dag en nacht met neusbloedingen en dus tampons en gaasjes.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:13

tja, ze wilde niet dat het terug zou komen dus hebben ze alles verwijderd.
hoelang moest je zus in het ziekenhuis blijven?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:16

Mijn zus moest 1 nacht blijven.
Haar zoon (toen 9 en al vaker de normale ingreep gehad) mocht ook de volgende dag naar huis, maar moest weer terug omdat hij bloedingen bleef houden.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:19

heeft je zus nu geen last meer?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:22

Jawel, alleen kunnen ze nu niets meer. Met de laatste operatie hebben ze zenuwen beschadigd, waardoor een deel niet meer juist reageert en de holtens meer 'tochtige ruimtes' zijn geworden.
Afgelopen weekend waren we nog samen weg en ze loopt weer met een ontsteking incl. koorts en ze slikte weer antibiotica, dus ja... Ik moet ook nog steeds aan mijn sinussen geopereerd worden vanwege steeds terugkerende ontstekingen (of chronisch), maar ik geloof er niet zo in dat het helpt.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:34

sinussen kunnen volgens mij niet verwijderd worden, dat zijn de holtes in je hoofd, die heb je nodig voor de warmteregeling van je hersenen.

een sinusoperatie houd in dat de openingen wijder worden gemaakt en eventuele poliepen in de holtes worden verwijderd. soms wordt er ook een correctie gedaan op je neustussenschot (als die scheef staat) zodat beide openingen even veel ruimte hebben.

normaal gaat er na de operatie 1 paar wieken in je neus hebben zitten, bij een correctie van het tussenschot heb je er 2 paar zitten (was bij mij het geval). Mijn operatie gebeurde op dagkliniek. Snachts sliep ik thuis en de dag erna werden de wieken verwijderd. Als je de moegelijk hebt in het ziekenhuis zou ik voor comfort een nacht daar blijven. was een zeer pijnlijk nachtje in mn bed :o

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:36

De operatie heeft bij mij trouwens niets uitgehaald helaas.. (geleden van 2007) maar sommigen schijnen er echt baad bij te hebben! :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:38

Ik wilde al zeggen, een sinus kan toch niet verwijderd worden? Ik denk dan meteen aan sinusitis en dat is een (soort van) verkoudheid. Zit dus ín je hoofd en zijn holtes...

Mijn zus en moeder hebben wel bovenstaande ingreep gehad (openingen wijder maken en poliepen verwijderen), maar bij beide heeft het niets geholpen.. Ik moet de ingreep waarschijnlijk ook, maar als het bij andere familieleden niet helpt, zal het bij mij waarschijnlijk weinig baat hebben. :=

Mijn moeder en zus hebben geloof ik een of twee week lang tampons/neusverband moeten gebruiken. Allebei moesten een nachtje blijven ter observatie en mochten de volgende dag weer naar huis, maar mochten een tijd lang geen zware dingen tillen bijvoorbeeld.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:38

Waarom doen ze die operatie?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:39

Sinussen kunnen naar mijn weten ook niet 'verwijderd' worden. (?) Ze kunnen je slijmvliezen wegbranden en om die doorgangen wijder te maken. Ik heb ook oa een conchotomie gehad. Heeft echt geen ruk geholpen, helaas.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:40

die operatie doen ze bij steeds terugkerende sinusitis, of sinusitis die niet te genezen is met medicatie :)
marleen_usar schreef:
Waarom doen ze die operatie?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:42

Maar is dit een laatste red middel, want meestal wordt het veroorzaakt door een allergie.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 17:24

Heb net nog eens gekeken en die kunnen inderdaad niet verwijderd worden... Heb het uitgelegd gekregen in Duitswas iets Tissueus die ze hebben verwijderd.

Ik blijf hier zeker slapen, nog 4 dagen.
Heb nu al wat dingen waar ze niet blij mee zijn dus zal straks weer aan de monitor

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:30

marleen_usar schreef:
Maar is dit een laatste red middel, want meestal wordt het veroorzaakt door een allergie.

niet noodzakelijk, ben letterlijk op alles getest, zelf preventief antihistamine genomen, blijf maar sinusitis krijgen.. echt een serieuze beperking (ben toch minimum zeker 4 weken op 1 jaar thuis door sinusitis).

al het word veroorzaakt door een allergie waar medicatie het probleem kan verhelpen is een operatie idd niet nodig (lees vorige post)

hoop dat ik je vraag beantwoord heb :)

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:33

StonedRomy schreef:
Heb net nog eens gekeken en die kunnen inderdaad niet verwijderd worden... Heb het uitgelegd gekregen in Duitswas iets Tissueus die ze hebben verwijderd.

Ik blijf hier zeker slapen, nog 4 dagen.
Heb nu al wat dingen waar ze niet blij mee zijn dus zal straks weer aan de monitor

Iets tissues? als in poliepen dan?
veel sterkte en beterschap gewenst :(:)

vervelend trouwens dat je in een land geoppereerd wordt waarvan je de taal niet super meester bent! hoe komt dit?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 17:37

Tja, denk dan poliepen ja.
Ik zit voor mijn longen en hart hier in Duitsland en in Nederland durven ze me ook niet te opereren ( plus het feit dat ze het in Nederland te duur vinden )

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:50

wow, klinkt heftig voor een meisje van 15 :(:) (heb even in je profiel gespiekt)

zeer veel sterkte en beterschap TS!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 08:56

Thea_Ste schreef:
wow, klinkt heftig voor een meisje van 15 :(:) (heb even in je profiel gespiekt)

zeer veel sterkte en beterschap TS!

ach, ik heb nooit anders gekend dus er valt niets te ' missen ' voor mij.
werd ooit huilend wakker omdat ik door mijn neus kon ademen :')

maar heb net te horen gekregen dat ik vandaag al naar huis mag ipv. woensdag.
nu nog even van kno ook toestemming krijgen.