Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik deed er daarnaast ook nog krachttrainings oefeningen voor de rug bij
gewoon goed naar je eigen lijf blijven luisteren! 
Voor veel spieren trouwens, je gebruikt er heel wat tijdens zo'n lesje
Let vooral op je eigen grenzen en pak de opties als je denkt dat dat beter is 
ik ben meer iemand van het doen en wat gas erop.Raponsje schreef:Als personal trainer wil ik je inderdaad aanraden om kracht training te gaan doen.
Niet alleen om je rug sterker te maken maar ook buik, bil, been en arm spieren te doen.
Met kracht training verbrand je ook calorieen en het maakt je lichaam sterker en strakker, je zult dus centimeters verliezen!
Het mooiste aan kracht training is, is dat er veel verschillende oefeningen zijn om een bepaalde spiergroep te training, is de ene oefening niet mogelijk omdat je last van je rug krijgt, dan zijn er genoeg alternatieve opties.
Pas op met de loopband of fietsen.
Op de loopband gaan mensen vaak wanneer ze moe worden "krampachtig" lopen / rennen wat voor jouw rug niet prettig zal zijn.
Ook moet fietsen het in 1 houden voorover zitten kan onplezierig zijn.
yoga en pilates zijn ook erg geschikt.
En natuurlijk gezond eten! Ook al sport je nog zoveel, beweging is slechte eet gewoontes niet de baas.
rindin schreef:Raponsje schreef:Als personal trainer wil ik je inderdaad aanraden om kracht training te gaan doen.
Niet alleen om je rug sterker te maken maar ook buik, bil, been en arm spieren te doen.
Met kracht training verbrand je ook calorieen en het maakt je lichaam sterker en strakker, je zult dus centimeters verliezen!
Het mooiste aan kracht training is, is dat er veel verschillende oefeningen zijn om een bepaalde spiergroep te training, is de ene oefening niet mogelijk omdat je last van je rug krijgt, dan zijn er genoeg alternatieve opties.
Pas op met de loopband of fietsen.
Op de loopband gaan mensen vaak wanneer ze moe worden "krampachtig" lopen / rennen wat voor jouw rug niet prettig zal zijn.
Ook moet fietsen het in 1 houden voorover zitten kan onplezierig zijn.
yoga en pilates zijn ook erg geschikt.
En natuurlijk gezond eten! Ook al sport je nog zoveel, beweging is slechte eet gewoontes niet de baas.
Als fysiotherapeut wil ik nogmaals het belang van stabiliteitstraining benadrukken. Je kunt nog zo hard je grote spiergroepen trainen en nog zo aan je conditie werken, als je lokale stabilisatoren het laten afweten schiet je nog niks op.
Raponsje schreef:TS ik zou opzoek gaan naar een personal trainer in jouw sportschool en samen met hem / haar een keer sporten en bespreken wat je wel kan doen zonder blessures te krijgen.
Zelfs met een "blessure" (ik wil het geen beperking noemen) zijn er altijd alternatieve wat je wel kunt doen.