Vanochtend ben ik met een ontzettende mooie duikvlucht met pony en al over de kop gegaan. Pony lijkt het goed te maken, heb er daarna nog opgezeten en stukje gereden. Niet kreupel.
De oorzaak van de val was het feit dat we aan het balkjes aan het galloperen waren om een sterkere achterhand te trainen. Dat ging allemaal prima, totdat pony ineens over de laatste balk struikelde en haar evenwicht verloor. Ze deed haar uiterste best om niet om mij terecht te komen en ik ben meteen weggerold. Pony heeft een rol gemaakt, dus mijn eerste zorg was haar rug. Het lijkt allemaal mee te vallen.
Nu heb ik zelf ook een tik gehad om mijn linkerheup. 2 jaar geleden ben ik van dezelfde pony gevallen en heb daarbij een bot'breuk' opgelopen. De pees van de spier van mijn lies had toen een stuk van mijn bekken afgetrokken (en dat hadden ze nog niet eerder gezien in het ziekenhuis
). Ik heb een tijdje met krukken gelopen en lang last gehad van mijn rug. Eigenlijk heb ik dat nog steeds. Afgelopen woensdag ben ik naar de fysio geweest en die heeft 4 wervels teruggezet en mijn bekken weer rechtgezet. Omdat het minder pijn doet dan twee jaar geleden, vond ik het wel meevallen en geen huisartsbezoek waard (mijn idee is altijd dat vrouwen die moeten bevallen veel meer pijn hebben en ik de arts niet moet lastig vallen met zoiets
)Ik merk nu dat ik wat stijf begin te worden. Mijn doel was om pony morgenochtend weer los te gaan rijden, beweging voor beide lijkt me het beste.. Maar ik ben wel ontzettend bang dat ik morgen mijn bed niet uit kan komen..
Heeft iemand tips om niet al te stijf te worden na zo'n val?
zodra spieren in rust gaan, worden ze pijnlijk
Ik vind zelf Midalgan een heerlijk goedje om op stijve spieren te smeren.