Eetlust verminderen met appelazijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

appelazijn

wat een onzin!
20 (33%)
kan ik een keer proberen.
27 (45%)
Ik gebruik het al.
3 (5%)
Ik heb het gebruikt en het werkt niet.
9 (15%)

Totaal aantal stemmen: 59

zuske

Eetlust verminderen met appelazijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:51

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een flesje appelazijn van de biowinkel in huis (2,50 euro). Ik hoef niet af te vallen, maar begin aan te komen omdat ik de laatste tijd zo ontzettende eetlust heb. Dus die wilde ik de kop indrukken. Ik voel me soms een beetje moe (studerend lang boven boeken hangen) en heb vaak last van after dinnerdip. Ik drink nu twee eetlepels appelzijn in een glas lauw water. Ik heb veel meer energie en heb minder eetlust. Het schijnt ook super gezond te zijn.

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/app ... chtpatser/

Zijn er meer bokkers die appelazijn gebruiken?

joyce2

Re: Eetlust verminderen met appelazijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:54

Interessant, ik volg dit even! Mn vriend heeft heel vaak lekkere trek en wil graag een paar kilo kwijt. Hij is gister begonnen met afvallen en dit zou wellicht een steuntje in de rug voor hem kunnen zijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:55

ik ga het even volgen!
ben benieuwd of het werkt ik kan er ook wat van als er vrienden van me savonds laat nog langs komen en dan friet of zulke dingen bestellen kan ik het vaak niet weerstaan om het ook te eten.
want krijg dan spontaan weer honger :P

is het trouwens wel een beetje te drinken?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:59

Het is de eerste keer echt verschrikkelijk smerig. Je kan er een beetje honing bij doen, maar dan blijft het smerig. Dus dan moet je wel overtuigd zijn, anders zou je wellicht de capsules kunnen proberen. (ook beter voor je tanden). Maar het is de eerste keer echt heel smerig. Bij mij helpt het om aan appeltjes te denken. Omdat het zo zuur is krimpt je maag. Je zit dan sneller vol, maar het is dus ECHT heeeeel zuur. Eetlust verdwijnt niet helemaal, maar je kan wel gewone porties eten. Dus ik weet niet of je die friet nog wel kan weerstaan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:04

uhm niet om je te ontmoedigen of te stellen dat je op een paard trekt, maar wij doen appelazijn over het voer van de paarden als ze weinig eetlust hebben. Omgekeerde doel dus...

Verder denk ik dat je vnl een maagzweer in de hand werkt. en een vinaigrette met azijn maakt een slaatje toch alleen maar smakelijker, niet?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:07

Kijk eens in het topic van gezonder eten .
Daar staan veel handige tips in mbt eten waarvan je meer energie.krijgt
En je je beter bij zal gaan voelen .
Stuk lekkerder iig dan azijn drinken

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:25

Ik heb het gebruikt en merkte er echt helemaal niets van. Iets wat wel helpt tegen het honger en zin in zoet gevoel zijn chroomtabletten. Daar heb ik zelf resultaat mee gehad en mijn zus ook.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:26

Kan me wel voorstellen dat als je pure appelazijn drinkt, dat je dan zo misselijk wordt dat je inderdaad niet meer aan eten kunt denken. ;)

Minder fit en trek kan veel oorzaken hebben, zou eerder aan een multivitamine denken.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:34

Zou je niet de oorzaak van het zoveel trek hebben eerst aan pakken?
Lijkt me een beter idee dan appelazijn...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:36

randalinpony schreef:
Kan me wel voorstellen dat als je pure appelazijn drinkt, dat je dan zo misselijk wordt dat je inderdaad niet meer aan eten kunt denken. ;)

_O- _O- _O-

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:37

Ik heb capsules gebruikt en dat werkte echt niet.
Chroomtabletten overigens ook niet.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:39

Je kan beter als je honger hebt 2 glazen lauw water drinken werkt veel beter en is gezonder :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:41

Colon clean of Darmreiniger van de kruidvat werkt hier goed.
Toen ik van de Ritalin afkwam heb ik dat een tijd gebruikt.
Ik bleef maar honger hebben, omdat ik gewend was als ik honger had ik moést eten anders viel ik teveel af.
Daar zit o.a. gemalen lijnzaad in en dat zwelt enorm op waardoor je minder trek hebt.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:42

dat klinkt echt ongelofelijk vies azijn met warm water!! moest ik dat elke keer moeten drinken voor ik eet, eet ik gewoon niets meer.. Nee ik geloof er niet in..

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:42

Ik heb het gebruikt. Was erg fijn voor mijn stoelgang, maar niet voor mijn maagzuur :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:43

skyline schreef:
Je kan beter als je honger hebt 2 glazen lauw water drinken werkt veel beter en is gezonder :)

Klopt!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:47

het kan idd zo zijn dat als je moe of oververmoeid bent, je lichaam meer om voedsel(energie) vraagt en je daardoor meer honger hebt dan normaal. Zorg ervoor dat je goed uitrust en gevarieerd eet. Neem wat extra maar gezonde extra's.
Azijn is heel slecht voor je maag, nog maar niet te praten over je tanden. Het glazuur begint spontaan op te lossen. Ik zou zeggen per direct stoppen.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:49

dat lijkt me ook tjady!! je tanden moeten nog een hele leven mee, ook je maag. ik zou er soviso niet tegen kunnen, heb een gevoelige maag..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:50

Mijn zin in eten is al weg door het lezen van (appel)azijn in water opdrinken. :oo

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:53

Ik kan mij niet voorstellen dat dat erg goed voor je is.

Als je veel wilt eten, waarom pak je dan niet flink extra groente?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:54

Broccoli schreef:
Ik heb capsules gebruikt en dat werkte echt niet.
Chroomtabletten overigens ook niet.

Bij mij werkt chroom ook niet. Als ik nu trek krijg drink ik 2 glazen water en daarna een perzik. Dan ben ik misselijk en hoef ik niks meer :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:59

Als je het in koud water (ik heb een flesje water in de koelkast en de appelazijn ook) doet, valt het reuze mee om te drinken!
Merk voor mezelf dat het positief werkt op m'n bloedsuikerwaardes!! (ben diabeet)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:29

@ kentaro: hij staat in de koelkast. Heb je ook last van je maag enz? Fijn dat het positief werkt op je bloedsuikerwaardes!

Het is inderdaad slecht voor je tanden, daarom zijn capsules aan te raden, maar denk niet dat je er een maagzweer krijgt. Je maag is zuurder dan azijn. Met water erbij is er niks aan de hand, tenzij je er teveel van neemt.
Met betrekking tot het eetlust opwekken bij paarden en juist niet bij mensen. Wellicht heeft dat te maken met de stofwisseling. Het is lastig om paarden met mensen te vergelijken op dat punt, denk ik...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:42

Ik heb het in een ver verleden geprobeerd en het hielp niet.

Ga lekker eten en sporten erbij, drie vliegen in één klap: je kan eten wat je lichaam nodig heeft én je sport het er weer af én van het sporten krijg je meer energie :) Eet je gezond?

Ik heb waarschijnlijk een ijzertekort en ik kreeg steeds meer honger en begon meer te eten. Ik ben 3 kilo aangekomen, mede doordat ik door m'n vermoeidheid niet kan sporten (of iig weinig/niet intensief genoeg). Er is bijna altijd een reden als je ineens meer honger krijgt!
Ik ben het er overigens weer aan het af sporten, dan maar extra hard doorbijten als ik moe ben :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 06:54

Ik gebruik het al heel lang, maar heb absoluut geen last van m'n maag!
Persoonlijk geloof ik ook niet dat die eetlepel in een glas water slecht is voor je tanden!?
Ik kreeg ooit de tip van een al wat ouder mannetje. Die gebruikte het voor zijn weerstand! Ik vond het het proberen wel waard en je zult toch niet weten of je nu minder gauw verkouden bent als wanneer je het niet gebruikt :+