Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gewoon even laten controleren als je twijfelt! linky schreef:Ik hoop dat je huisarts beter luistertdan die van mij; ik at al een paar maanden 1300-1350 cal. via caloriewijzer.nl, en bleef groeien. Ik vroeg om een bloedonderzoek van TSH, T4 èn T3 maar dat zat er niet in. TSH was "binnen de norm" dus ik at teveel, moest de tussendoortjes maar laten staan.
Toen naar Dr. P. v. Meerendonk in Epe, die wilde wel de T3 laten onderzoeken en ja hoor, hypothyreoïdie oftewel een te traag werkende schildklier. Ik krijg nu natuurlijk schildklierhormoon, ben 16 kg. afgevallen in ruim 2 jaar en ben weer fit, niet altijd koud en mijn geheugen doet het ook weer.
Je kunt zelf beginnen met de Barnes test; leg een koortsthermometer klaar, en zodra je wakker wordt neem je je temperatuur op, 2 ochtenden na elkaar. NIET eerst opstaan of zo, echt gelijk als je wakker bent. Is dat beneden de 36.7 (bij mij 2 x 36.1) dan is dat al een indicatie dat je schildklier niet goed werkt.
wat betreft mijn zin doordrijven in onderzoeken, maar ik overleg zowiezo even met mijn huisarts.
ik heb een onregelmatige schildklier en was in 2 weken 8 kilo aangekomen (was toen 17, voor voor die 2 weken 52 kilo) en daarna nog 20 kilo in een jaar of 2 erbij. Op dit moment heb ik een wat stabieler gewicht, momenteel is mijn schildklier overactief, helaas val ik niet af, wat wel het geval zou moeten zijn, waardoor ik dus nog steeds overgewicht heb
de rest van de symptomen heb ik wel. Vermoeid, nervositeit, trillende handen/vingers, enorme eetlust etc.
Cemlys schreef:Ik denk er serieus over na om binnenkort even bloed te laten prikken. Sinds een aantal maand ben ik snel vermoeid, lusteloos, moe, kom van het minste aan (in jaar tijd toch 5-6 kg) en eigelijk gaat er met moeite wat vanaf. Ik gooi het nu op onregelmatige en vaak late tijd dit zijn toch een beetje de symptomen van een traagwerkende schildklier. Dus binnenkort toch maar even een afspraakje maken met de huisarts.