operatie peesontsteking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

operatie peesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:20

Al vanaf januari ben ik aan het sukkelen met een peesontsteking in mijn linker ringvinger, waardoor ik deze niet kan strekken. Begin mei ben ik hiervoor naar de huisarts gegaan, deze adviseerde het nog 3 weken aan te kijken en als het dan niet minder werd moest ik maar terug komen voor een spuit met corticosteroïden. Nu werd de pijn de week erna minder, maar soms wilde het weer even terug komen. Vorige week, half juni, was de pees opeens weer heel erg ontstoken. Omdat ik het toen wel aardig beu was heb ik de dokter gebeld over wat ik het beste kon doen en vanochtend ben ik langs geweest voor de spuit in mijn ontstoken pees. Van te voren was mijn HA erg positief, dit zou waarschijnlijk wel helpen, als laatste optie moest er geopereerd worden maar dat was nu nog lang niet aan de orde. Tot het moment dat hij in mijn ontstoken pees wilde spuiten, dit ging heel erg moeizaam (en was voor mij heel erg pijnlijk) omdat mijn pees toch wel heel dik was. Ook lukte het maar om 0.5cc corticosteroïden in mijn vinger te spuiten, dit omdat de druk te hoog was.
Mijn HA schrok hier toch een beetje van, hij had niet gedacht dat het zo ontstoken was. Nu moet ik het tot donderdag aankijken en dan bellen hoe het gaat. Hij zelf verwacht dat deze spuit niet volledig zal helpen en ik toch geopereerd moet worden aan deze vinger.
Omdat de kans toch heel reëel is dat ik geopereerd moet worden ben ik eigenlijk wel benieuwd met mensen die hier ervaringen mee hebben. En wat deze operatie inhoud, of het lang revalideren is enz.
Dus brand maar los :)