Allergisch voor Sterilon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonshine88

Allergisch voor Sterilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 09:50

Hallo iedereen,

Zijn er noch meer mensen allergisch voor sterilon?
Sterilon zit in zo'n klein flesje in de meeste EHBO dozen en je krijgt het mee bij de juwelier als je gaatjes hebt laten schieten!

Nou had ik vroeger al prolemen met oorbellen, lang ontstoken etc.
2 maand geleden gaatjes erbij laten schieten en altijd gedacht dat het door die nepoorbellen kwamen die ze erin schieten. Maar ging redelijke en na tijdje gouden ringetjes erin gedaan maar het was noch wel altijd gevoelig, dus toch flesje Sterilon opgehaald. En binnen halve dag, schilfers, jeuk, dik, rood etc.

Wie heeft dit ook en wat gebruik jij voor ontsmetten??

Duhelo

Re: Allergisch voor Sterilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:01

sterilon is dan ook zo goed als pure alcohol en veel te agressief om te ontsmetten

als ontsmetting gebruik ik zelf gewoon isobetadine, of hibitane, dat is mooi mild.
echter, piercings ontsmet ik nooit. als je er ontsmetting opgooit doe je alle bacterieen dood, inclusief de goede, met als gevolg dat het niet kan genezen.
dus gewoon schoonhouden met een beetje warm of gekookt water, en voor de rest niet teveel aan prutsen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:15

Sterilon is niet zo goed voor oorbelgaatjes nee.

Aan m'n piercing bovenin m'n oor doe ik ook weinig, alleen goed afspoelen en beetje schoonmaken onder de douche. En als die erg vervelend doet extra met gekookt afgekoeld water.
Je kan ook zeezouten. Dat is heet (of gekookt dat weet ik zo niet) water met een bepaalde verhouding zeezout. Maar weet niet precies hoe en wat, dat zou je even op moeten zoeken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:19

ik gebruik teatree, ik ben allergisch voor sterilon en betadine en gebruik teatree om zaken te ontsmetten. Puur moet je het iets verdunnen als je het voor je gaatjes wilt gebruiken.

En anders kun je ook altijd nog een zoutoplossing nemen en daar mee schoonmaken :j