Veel drinken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Veel drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:01

Hallo allemaal,
De laatste tijd valt het me op dat ik veel drink. Veel als in: toch minstens een liter of 4 of 4.5 per dag, op warme dagen meer, soms wat minder maar nooit minder dan 3, 3.5 liter. Soms heb ik echt zo'n dorst dat ik een liter achter elkaar opdrink, niet echt lekker in m'n maag maar ik heb dan zo'n ontzettende dorst, en als ik dan niet drink voel ik me niet lekker :/ En het is niet zo dat ik overdreven veel sport/werk/actief bezig ben, ik sport ook niet dagelijks. Ik moet dan ook best veel plassen en moet altijd midden in de nacht m'n wekker zetten omdat ik 's ochtends anders met enorme pijn in m'n buik wakker wordt omdat ik dus niet wakker wordt als ik moet plassen, en dan komt er dus ook minstens 2 liter uit, wat nogal veel is als ik zoek op wat een normale blaasinhoud is. Soms heb ik ook pijn op de plek waar m'n nieren zitten. Ik heb ook altijd gesukkeld (en sukkel nog steeds wel eens) met blaas- en nierbekkenontstekingen, maar daar heb ik momenteel geen last van. Ik ben op een paar daagjes na 16. Kan dit kwaad en zou ik ermee naar de huisarts moeten? Of is het 'normaal' en helemaal niet erg dat ik veel drink?

K_im

Re: Veel drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:03

Ik zou er wel even mee naar de HA gaan. Veel drinken kan verschillende oorzaken hebben ;) Hoeft niet altijd iets ernstigs te zijn, maar is wel even fijn om dat uit te sluiten!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:04

Veel drinken op warme dagen of tijdens het sporten is inderdaad geen probleem, maar 's nachts je wekker zetten om buikpijn te vermijden klinkt niet goed. Ga inderdaad eens naar de huisarts en ga jezelf niet opfokken met wat er allemaal op internet staat, want dan kom je standaard uit op een kwaadaardige hersentumor in een vergevorderd stadium.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:51

laat je door je huisarts eens testen op suikerziekte. mijn oom had dit ook heel erg en scheen dat die suikerziekte had. nu wil ik je natuurlijk niet direct ongerust maken maar laat het wel even checken!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:03

Klinkt als suikerziekte, maar het kan ook iets aan je nieren zijn.
Ik zou zeker naar de ha gaan

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:07

Zeker als je de laatste tijd meer drinkt en veel moet plassen zou ik naar de ha gaan. Ruikt je adem ook anders? Het zou zoals hierboven al aangegeven suikerziekte kunnen zijn, maar dit hoeft natuurlijk niet. Maar zou wel aan de ha vragen om hier op te testen. De wekker zetten om te plassen hoort ook niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:04

Zo is bij mij mijn diabetes ontdekt en ben toen bijna het hoekje omgegaan omdat mijn suiker 12x te hoog was -O-
Heb het gered dankzij snel handelen van het ziekenhuis en goed handelen.

Verlies je ook gewicht? Dat komt er dan eigenlijk ook altijd vrij snel bij als je diabetes zou hebben. Anders zou het wat aan je nieren kunnen zijn.

Ruikt je urine zoetig/sterke geur?
Plas je veel?

Sterkte in ieder geval. Vandaag (over 8 uurtjes :P) de huisarts bellen, die kunnen het heel simpel bekijken.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:30

Ben je nog naar de HA geweest TS?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:00

Als ik jou was zou ik je suiker eens laten testen. Een vriendin van me is er hierdoor achtergekomen dat ze diabetes heeft.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:08

Dit klinkt als iets van je nieren of suikerziekte.
Sowieso is 2.5/3 liter drinken op een dag wel goed, maar 4/4.5 liter is een aanslag op je nieren. Je nieren moeten al die vloeistof ook nog verwerken.

Ik zou inderdaad vandaag maar even bellen. Grote kans dat je ook je ochtendurine mee mag nemen voor onderzoek.
Houd je wel goed bij hoeveel je drinkt? Meestal kan het al snel meer lijken dan je echt drinkt..
In 1 keer een liter opdrinken lijkt me namelijk ook erg onwaarschijnlijk, dit is écht heel veel. Dat is bijna een fles cola..

Drink je trouwens veel water of veel frisdrank/andere dranken?