steek in ribben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauLoveTosca

steek in ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:53

heey,

ik heb al heel lang aan mijn linkerkant onder mijn linker borst stekende pijn in mijn ribben. Meestal als ik in bed lig maar soms als ik te hol met mijn rug zit en het doet erg veel pijn maar ik durf niet aan ouders te vertellen weet iemand wat dit is ik wil liever niet naar dokter of ouders liever zelf oplossen heeft iemand hier ervaring mee??

ik heb vorig jaar 2 keer spier verrekt een keer midden achter en een keer aan zijkant waar het nu ook zo'n pijn doet

LauLoveTosca

Anoniem

Re: steek in ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:57

Hoe vaak heb je het?

Heb ooit eens een onderzoek gelezen over bepaalde 'stekende pijnen bij je hart', dat dat geen kwaad kon. Ik heb niet echt veel succes nu om het onderzoek te vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:58

Is het vooral wanneer je diep inademt? :)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:00

ik heb dat ook wel eens, dan kan ik niet meer diep adem halen, gaat meestal met een minuut weer open, eigelijks moet ik er eens mee heen maar komt er niet van..

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:02

Mag ik vragen waarom je dit in hemelsnaam niet aan je ouders wilt vertellen en niet naar de dokter wilt gaan? Ik heb afgelopen winter rondgelopen met gekneusde ribben, geen pretje, zeker niet als je moet hoesten of niezen. :Y)

De dokter heeft me toen een pijnstillende pleister gegeven, en dat heeft me echt goed gedaan. :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:03

Ik zie dat je 13 bent... kan het niet zo zijn dat je borsten beginnen te groeien? Dat kan soms ook verrekte zeer doen :) Tenminste, als je zeker weet dat je niets gekneusd of beschadigd hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:08

MarimaCarona schreef:
ik heb dat ook wel eens, dan kan ik niet meer diep adem halen, gaat meestal met een minuut weer open, eigelijks moet ik er eens mee heen maar komt er niet van..

Die bedoel ik. Dat schijnt een vrouwenkwaaltje te zijn :+
Dan moet je echt even een paar keer diep ademhalen en dan gaat het meestal over.
Komt door verkeerd ademhalen waardoor je een soort kramp krijgt.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:16

En tevens zitten er tussen je ribben allemaal spieren. Het kan dus heel goed zijn dat die door het groeien soms ook wel in de knoei komen en net even verkeerd zitten. Erg pijnlijk en diep door ademen is dan wel lastig. Eerlijk is eerlijk, ik zou hier niet voor naar de huisarts gaan. Overleggen en praten met je ouders er over zou ik daarin tegen altijd even doen. Zij zijn er om je te helpen :)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 14:40

ik heb het niet bij mijn borsten nee het is echt verder aan zijkant en het ik heb het al erg lang inderdaad

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:37

Misschien dat je heel erg druk bent geweest en je hebt ingespannen en als je rustig op bed ligt jouw spieren tot rust komen.. Dan gaat het pijn doen. Als het langer dan een week blijft zou ik je ouders toch even vertellen dat je er last van hebt. De dokter is er alleen om je te helpen.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:32

ik heb het nu ongeveer 2 jaar denk ik maar het word steeds erger!
en ik ben soms hele dag rustig lekker tv kijken in auto gezeten en dan is het ook heel erg

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:39

Ik denk dat je hard groeit op het moment waardoor je tussenribspieren iets teveel opgerekt worden. Heb het zelf ook een tijd vaak gehad toen ik in de groei was en gaat vanzelf weer over (soms doe je wat raars of je slaapt raar en dan verrek je er weer een maar niet frequent). Als je je er echt zorgen over maakt toch even aan je moeder vragen of ze met je naar de dokter wil, is helemaal niet raar hoor.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:39

Ik zal het dan toch even tegen je ouders zeggen en naar de dokter gaan :)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:42

dat groeien is niet zo denk ik want ik groei heel sloom dus dat is het denk ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:15

Hoe adem je? Meer buikademhaling of meer borstademhaling?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:17

Ja!
Hier nog 1 die er last van heeft, zeer regelmatig!

En mijn vriend ook...

We weten maar niet wat het is :n

Aangezien ik en mijn vriend dit ook hebben betwijfel ik of dit door het groeien komt.
Aangezien wij 22 en 24 zijn ;)

Ik heb het zowel links als rechts..
Vaker links dan rechts..Bij mijn 3e rib van onder en dan aan de binnenbuik-kant... (dus niet de zijkanten)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:51

Al tegen je ouders gezegd?