Kan het zijn dat ik opeens last heb van faalangst door:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JdB

Kan het zijn dat ik opeens last heb van faalangst door:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:11

Hoi!
Ik voel me de laatste tijd weer slechter.
Ben sinds vorig jaar in de ziektewet terecht gekomen.
2 weken thuis geweest daarna weer rustig aan uren opbouwen op werk. ( wat helemaal goed ging, voelde me veel beter worden naarmate de tijd)
Ik wilde graag snel weer beter gemeld worden maar werk houdt het tegen.
Ik ben nu op 90%.
Veel gesprekken gehad.
En telkens werd ik een stukje meer onzeker.
Wil zo graag weer 100% beter gemeld worden maar het afgelopen gesprek vond ik akelig op mij over komen.
Had een afspraak en ze vroegen of ik mij echt wel beter voelde.. Ik zei dat er niks aan de hand was.
Daarna zeiden ze dat als de bedrijfsarts mij beter meldt dat ik dan niet goed functioneer..
Ben daar door nu flink aan het balen en mijn zelfbeeld is helemaal naar beneden.
Ik heb nu het gevoel dat ik niks meer kan.
Kan het zijn dat ik hierdoor faalangst heb ontwikkeld?

Whild

Re: Kan het zijn dat ik opeens last heb van faalangst door:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:33

Ik denk dat maar heeeeel weinig op dit moment werkende mensen op 100% functioneren volgens de criteria van een dergelijk gesprek.
Ik vind het begrijpelijk dat je je onzeker voelt na zo'n opmerking, maar bedenk je dat je een hele groei hebt doorgemaakt om weer op 90% te komen! :)
Neem de tijd voor jezelf, alleen jij kunt weten of je weer aan de gang wilt gaan met werken of niet.

JdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:46

Bedankt voor je reactie!
Ja dat klopt, ik ben erg gegroeid en voel mij weer de oude maar ze hebben mij naar een andere locatie geplaatst waardoor ik erg moest wennen weer.
Maar ze beoordelen me nu in mijn wenperiode.
Ik weet zeker dat als ik nog op mijn oude plekkie stond ik mij veel zekerder had gevoeld.
Ik ben op dit moment gewoon aan het werk. Ik doe alle taken die ik moet doen. Alleen hebben ze mij nog op 90% gehouden en dat is omdat ik naar hun zeggen niet functioneer.
Maar mijn collega's begrijpen dit niet en vinden mij ook goed functioneren en zien geen problemen.
Waarom houdt het management het dan zo tegen.
Ik heb gewoon gevoelens dat ze mij weg willen hebben.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:05

Misschien willen ze gewoon voorzichtig met je zijn, zodat je jezelf niet direct overwerkt? :)

JdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:09

Hoi Antje, dat zou kunnen maar ik heb zelf aangegeven dat ik weer op 100% wil staan ik vind het te lang duren...
Voel mij onzeker worden en zelfs dat ik niks meer kan.. Zeker na het laatste gesprek... Hoe ze mij aankeken, ik zie het nog voor me!
Dat ik mij overwerk lijkt mij niet van toepassing want ik doe mijn werk 100% maar waar ik voor 90% ben gezet.
Daarom het gevoel dat ze mij eruit willen zetten.
Ze hebben het ook al over het 2e spoor gehad. Of ik wilde nadenken of ik dat reintegratie project in wil gaan...

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:11

Dat heeft ook met de verzekering te maken. Als je iemand voor een klein deeltje ziek houdt, blijf je onder de verzekering vallen. Als ze je helemaal beter melden en je wordt dan vervolgens na een tijdje weer ziek, moeten ze opnieuw het eigen risico betalen. Veel bedrijven zijn dus voorzichtig met geheel beter melden. Dat bedoelen ze vaak goed, omdat ze niet willen dat je te snel terug komt en dan toch alsnog weer ziek wordt. Dus zie dit als een positieve benadering door je werkgever en neem je tijd om weer helemaal de oude te worden. Succes!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:12

Ik ben precies het tegenoverstelde ik ben 100 % beter gemeld maar ben nog helemaal niet 100 % beter.
Als ik dagen heb dat het niet gaat ben ik mijn vakantie uren kwijt want ziek melden mag ik niet meer.
Met als resultaat ik sta dik in de min en betaal nu dus mijn vakantie uren terug die ik kwijt ben geraakt door hun inschattingsfout die ze niet in willen zien.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:18

Een werkgever kan jou niet het recht ontnemen je verzuim te melden, behalve als je de contactafspraken e.d. niet nakomt. Een werkgever kan je hoogstens vragen hoe of je je verzuim wilt of vakantie/overloop opneemt."Ziekte overkomt je, verzuim is een keuze". Heeft je werkgever alleen een (frequent) verzuim gesprek met je gevoerd?