Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Tesssie14 schreef:nadat ik van me paard was gevallen had ik 3 weken hele erge rugpijn. maarja ik ben gewoon doorgelopen en gereden. dacht ja das een kneusing want ik maakte echt een flinke klap. had ook een paar sec zwart beeld. na 3 weken is het weg gegaan. en toen heb ik 3 maanden geen last gehad. toen ging ik op een kamp en ging op zn manegebok rijden. ik ben halverwege geruilt met iemand van paard omdat ik het niet meer trok op dat paard. de week derna ben ik naar de fysio geweest. die zei ja je spieren zijn verkeerd bespiert. ik daar een paar maanden gelopen. toen ging het wel weer redelijk. toen ben ik gestopt bij de fysio. daarna is er bij mij een stressperiode geweest(familieleden ernstig ziek) toen kwam de rugpijn(onderrug en tussen me schouderbladen) weer helemaal terug. ik naar een andere fysio geweest die zei ja je bekken staan schreef. ik doorgewezen naar een manuele therapeut. die heeft me een paar keer behandeld maar het ging nog niet weg. toen wilde hij mij eerst op de foto hebben voordat hij veder ging. toen zijn er fotos gemaakt en een botonderzoek. bleek ik ook nog soliose te hebben. toen is hij veder gaan behandelen. uiteindelijk is de pijn 5 weken weg geweest. ik dacht jes ik ben der vanaf. maar toen kwam het weer terug. nu is zo dat eens in de 5 weken naar de maneule therapeut moet en dan kan ik als geen gekke dingen doe pijnloos leven
Ik ben eruit getrokken met een tang en moest de eerste 3 weken van mn leven in een 'bekken-beugel'.
).
Hoe is jullie balans tijdens het rijden? En hoe is jullie (onafhankelijke) zit en houding?

Al moet ik wel zeggen, dat mijn zit vroeger nog beroerder was. Gewoon blijven herhalen en ik vraag ook regelmatig aan anderen om me te corrigeren tijdens het rijden.
mijn tenen kunnen niet echt naar binnen: mijn knieën staan heel erg naar binnen en mijn voeten heel erg naar buiten, dus dat is voor mij onmogelijk. Ik zit zegmaar als en Pinguin, en dan ook ng voorover
in totaal zijn een stuk of 8 wervels recht gezet en zou mijn bekken nu redelijk recht moeten staan. Heb mijn problemen tijdens het paardrijden (zit/pijn) met hem besproken en hij denkt inderdaad dat het allemaal daarmee samenhangt. Ik mag vandaag nog niet rijden en vanaf morgen weer rustig beginnen. Volgende week terug en dan kijken of er nog meer gedaan moet worden.
hoop echt dat hiermee (voorlopig) een einde komt aan een pijnlijke periode. Het was trouwens ook echt een geruststelling om eindelijk te horen dat het niet tussen mijn oren zit. Ik heb echt al vaak gehoord dat ik me niet moet aanstellen (vooral wbt mijn hoofdpijn), maar het was dus geen aanstellen